חדשות היום

מיקרוסופט משיקה חממת ‘האצה’ לסטארט-אפים בישראל

Windows Azure Accelerator – חממת ההאצה הראשונה בתולדות החברה תספק ליזמים הכוונה מקצועית ומשאבים לשדרוג פעילותם לסביבת הענן. מיקרוסופט העולמית פותחת את חממת ההאצה לסטארט-אפים הראשונה בתולדות החברה שנועדה לסייע להצלחתן של חברות צעירות. ה-Windows Azure Accelerator היא תוכנית בת 4 חודשים שמיועדת לסטארט-אפים בשלבים מוקדמים שתסייע להם לפרוץ דרך בפיתוחים בתחומי הענן, האינטרנט והמובייל. מיקרוסופט תספק סביבת עבודה עשירה, הכוונה מקצועית של בכירי התעשייה ואת כל הכלים הנדרשים לסטארט-אפים כדי לעלות על מסלול ההצלחה. חממת ההאצה תוקם בבית מרכז המו”פ של מיקרוסופט בישראל בהרצליה והיא תשתלב כמרכיב מרכזי בתוכניות Think Next  ו-Microsoft BizSpark שבמסגרתן מתבצעות פעילויות החברה בקרב מאות סטארט-אפים בישראל.

ישראל נבחרה על ידי מיקרוסופט להקמת חממת ההאצה הראשונה בתולדות החברה לאור הפעילות הענפה של מיקרוסופט בקרב סטארט-אפים בישראל והניסיון והידע העשירים שנצברו בקידומם לשוק העולמי.

צחי וייספלד, סמנכ”ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי, מרכז המו”פ של מיקרוסופט בישראל: “החממה היא אמנם הראשונה בתולדות החברה, אך יש לנו ניסיון עשיר בתמיכה בחברות סטארט-אפ בשלבים מוקדמים. המודל התפעולי שבחרנו יאפשר לסטארט-אפים להתמקד בפיתוח מוצרים ושירותים ברמה עולמית ולצעוד צעד גדול קדימה לשוק העולמי. מיקרוסופט החליטה שהחממה תהיה פתוחה בגישתה ותאפשר פיתוח בשפות ובכלי פיתוח מגוונים – על פי העדפותיהם – ותספק להם תשתיות ענן ותוכנה. יתירה מכך, מיקרוסופט לא מתכוונת לבקש לרכוש  אחזקות בחברות המשתתפות ותתמקד אך ורק בקידומם ובקידום התעשייה”.

מיקרוסופט בוחנת בימים חברות סטארט-אפ בעלות פוטנציאל גבוה שלהן תוצע השתתפות בפעילות פיתוח מודרכת שתגובה בתמיכה מקיפה מקצה לקצה. פעילות הפיתוח של כל מחזור תימשך כארבעה חודשים. החברות שייבחרו יעמדו בקריטריונים גבוהים בתחומים: חזון, רמה טכנולוגית, איכות הצוות הניהולי ויכולת הביצוע.

תומר דביר, מנכ”ל סולוטו: “לו הייתי יזם שמקים עתה את החברה שלו, קרוב לוודאי שמיקרוסופט לא הייתה הבחירה הטבעית שלי כשותפה; ענק תוכנה בעל אינטרסים עשוי להרתיע. אך המציאות היא שונה לחלוטין; לסטארט-אפים יש המון מה להרוויח משיתוף פעולה עמה, כפי שלמדתי מניסיוני האישי. למיקרוסופט יש כיום גישה פתוחה ביותר והיא תומכת באופן עמוק בסטארט-אפים. מלבד התמיכה הגדולה של מנטורים מבכירי התעשייה, מיקרוסופט מציעה חשיפה ענקית בשוק העולמי, עושר של כלים וערך כלכלי עצום לסטארט-אפים שישתתפו”.

ניר טנצר, סמנכ”ל פיתוח עסקי מיקרוסופט ישראל: “מיקרוסופט תספק לחברות המשתתפות תמיכה חסרת תקדים בהיקפה ובאיכותה. בנוסף לתשתית המשרדים החדישה, ייהנה כל סטארט-אפ מסביבת פיתוח מבוססת שירותי הענן Windows Azure הכוללת כלי פיתוח, משאבי עיבוד ואחסון ועוד – בשווי של עשרות אלפי דולרים לכל סטארט-אפ שייבחר, כלים שיוסיפו לעמוד לרשות הסטארט-אפ גם אחרי יציאתו מהחממה”.

המפתחים יקבלו הדרכה וליווי של בכירי ההיי-טק הישראלי כולל בכירי מרכז המו”פ ומיקרוסופט ישראל וביניהם: המנכ”ל יורם יעקבי, פרופ’ משה טננהולץ, מנהל מעבדות המחקר (Microsoft Research), סמנכ”ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי צחי וייספלד, סמנכ”ל פיתוח עסקי מיקרוסופט ישראל, ניר טנצר, מנהלי מוצר ופיתוח בכירים רבים נוספים. ולבסוף, חברות הסטארט-אפ יזכו בשירותי ראיית חשבון של משרד ארנסט אנד יאנג ושירותי ייעוץ משפטי וקניין רוחני של משרד פרל כהן צדק.

לחממה ימונה צוות ניהולי ייעודי המגויס בימים אלה, כולל מנכ”ל וטכנולוג ראשי שיעסקו אך ורק בניהול מיזם הסטארט-אפים.

סטארט-אפים שרוצים להגיש מועמדות ולהיכלל בתוכנית ההאצה יכולים לעשות זאת בכתובת:http://accelerato.rs/rainmaker/apply

אודות מרכז המו”פ של מיקרוסופט בישראל

מרכז המו”פ של מיקרוסופט בישראל הוא אחד ממרכזי המו”פ האסטרטגיים של מיקרוסופט בעולם. בראשותו עומדים מנהלים ממובילי תעשיית ההיי-טק בארץ ובמסגרתו פועלות אינקובציות וכן קבוצות פיתוח של מוצרים עתידיים בתחומי צמיחה מבטיחים כמו: BI, ענן ושירותי אונליין. מרכז המו”פ משמש גם כעוגן לתעשיית ההון סיכון בישראל ולקהילת הסטארט-אפים ומאפשר בכך שיתופי פעולה עסקיים וטכנולוגיים בין מיקרוסופט לבין התעשייה הישראלית.

אודות תוכנית Microsoft BizSpark

Microsoft BizSpark היא תוכנית עולמית שמסייעת לחברות סטארט-אפ להצליח. התוכנית, שבה משתתפים כיום 45,000 סטארט-אפים מ-100 מדינות ורשת של 2,300 שותפים, מספקת ערך עסקי גבוה לחברות טכנולוגיה צעירות ברחבי העולם. התוכנית מספקת להם מגוון רחב של טכנולוגיות מיקרוסופט, ידע טכני ועסקי וחשיפה גדולה לשוק העולמי. תוכנית BizSpark Plus היא הרחבה של תוכנית BizSpark והיא מציעה מגוון שירותים נוספים בעלי ערך באמצעות חממות האצה ואינק ובציות ברחבי העולם. למידע נוסף: www.microsoft.com/bizspark

תגובות סגורות