חדשות היום
חדשות אלקטרוניקה

מטאולוג’יק מציגה: חזאי העתיד- דור 3

האם נמצא התחליף לחזאי האנושי? חברת “מטאו-לוג’יק” הישראלית משיקה בימים אלה פיתוח טכנולוגי חדשני לחיזוי מזג אוויר שמציע את רמת הדיוק הגבוהה ביותר בהשוואה למודלים אחרים הקיימים בעולם. מדובר בטכנולוגיה פורצת דרך שתעשה שימוש בנתונים היסטוריים, מודלים סטטיסטיים ואלגוריתם חדשני. זאת על מנת לחזות את מזג האוויר ברזולוציה גבוהה ועל בסיס שעתי.

חברת מטאו-לוג’יק הישראלית פיתחה טכנולוגיה ייחודית המהווה פריצת דרך עולמית, לחיזוי מזג אוויר. הטכנולוגיה עושה שימוש בנתונים שנאספו בשנים האחרונות בתחנות מטאורולוגיות, במודלים פיזיקאליים וסטטיסטיים ובאלגוריתם ייחודי. התוצאה היא, החלפת החזאי האנושי בשירות אוטומטי מתוחכם– חזאי דור 3.

החברה מציעה שירות חדשני של אספקת תחזיות מזג אוויר מקומיות ברמת דיוק גבוהה לאזורים וזמנים ספציפיים, תוך צמצום ניכר של ההוצאות הישירות והעקיפות. השירות של מטאו-לוג’יק מבוסס על הנתונים המורכבים שנאספים בשטח על ידי למעלה מ-70 תחנות מטאורולוגיות ברחבי הארץ. היא משתמשת בהם על מנת להפיק באופן אוטומטי תחזיות עתידיות של מזג אוויר ברמת דיוק גבוהה, למעלה מ-85% דיוק. יתרה מזאת, השירות של החברה מאפשר לבעלי תחנות מטאורולוגיות להעלות את נתוני התחנה שלהם ולקבל חיזוי מדויק לנקודה בה מוצבת תחנתם.

המערכת האוטומטית שהושקה בגרסת בטא במרץ האחרון, משפרת משמעותית את יכולת קבלת ההחלטות של גופי תחבורה, תעופה, חקלאות, תיירות, חירום וכיוצא בזה, אשר בפעילותם היומיומית מגלים רגישות גבוהה לתנאי אקלים.

יגאל צבעוני מנכ”ל החברה: “הפיתוח החדש הוא כלי הכרחי עבור גופים הנדרשים לקבל החלטות סביב השעון שמבוססות על תנאי מזג אוויר. עבורן, התחזית של ‘מעונן חלקית וגשם לפרקים באזור המרכז’ איננה מספיקה. המערכת מאפשרת בלחיצת כפתור, ללא התערבות אנושית, לדעת כמה מ”מ גשם צפויים לרדת בנמל אשדוד מחר בין 16:00 ל-17:00 או מה תהיה מהירות הרוח בנגבה מחר ב 06:00 בבוקר”.

“בניגוד למודלים אחרים שקיימים בעולם, המערכת של מטאו-לוג’יק מסוגלת לחזות את מזג האוויר ברמה גיאוגרפית נקודתית. היא עושה זאת באמצעות היכולת שלה להתחבר לנתונים של נקודת המדידה ועיבוד מקבילי של נתונים סינופטיים המגיעים ממחשבי על בארה”ב. השירות ניתן בו זמנים עבור למעלה מ-70 תחנות מטאורולוגיות, מספר גבוה בכל קנה מידה”.

איך המערכת של מטאו-לוג’יק עובדת?

מטאו-לוג’יק מציעה כלי חיזוי לקבלת החלטות מבוססות מזג אוויר. זאת על ידי העברת נתונים על בסיס שעתי, סביב לשעון, בזמן אמת וברזולוציה גבוהה ביותר. הטכנולוגיה העומדת בבסיס הפיתוח נשענת על אלגוריתם חדשני שמנתח את המידע המטאורולוגי ההיסטורי לנקודת החיזוי הספציפית. המערכת מנתחת את הקשר בין המדידות בפועל באזור והמצב הנתון באטמוספרה לבין תחזיות קצרות טווח שניתנו לנקודה הספציפית.

המודל משתמש בטכנולוגיה מתקדמת כדי למצוא את המתאם בין התנאים הסינופטיים למדידות בפועל. האלגוריתם, שיעילותו הוכחה בשווקים אחרים, מסוגל לבחון במקביל פרמטרים רבים ובסיסי נתונים רחבים בכדי לציור מודלי חיזוי רב מימדים שמאפשרים לספק תחזיות על בסיס שעתי.

בראש החברה עומדת קבוצה של מומחי טכנולוגיה ומטאורולוגים בראשם המנכ”ל יגאל צבעוני מהנדס אלקטרוניקה ומחשבים בכיר לשעבר בחברת אי.סי.איי טלקום. את החברה מלווים היועצים המקצועיים ד”ר ברוך זיו, מרצה לחיזוי מהאוניברסיטה הפתוחה וניר קלקשטיין, מומחה לפיתוח אלגוריתמים והבעלים של מדיאל-מחקר.

תגובות סגורות