מה המשותף בין נגדים מדויקים, מכשור רפואי מתקדם ודור ה”בייבי בום”

Yuval Hernik, Hero Faierstein & Yosi Tzabari,Vishay Foil Resistors

הדרישה המתרחבת עבור מכשירי אולטרסאונד, מכשירי דימות רפואיים מתקדמים וציוד חדשני לחדרי ניתוח, במקביל לצמיחה המואצת בתחומי הביו-רפואה והביו-טכנולוגיה, גרמה לתעשייה הרפואית להפוך למנוע צמיחה משמעותי עבור נגדים מדויקים. אחת המגמות האחרונות המתפתחות במהירות הרבה ביותר בתעשייה הרפואית, היא זו שמטפחת ומקדמת את הטכנולוגיות לטיפול רפואי ביתי, כדוגמת מערכות ניטור למטופלים. מגמה זו מונעת במידה רבה על ידי דור הבייבי בום המתבגר, אשר לרבים מהם יש כיום צורך בטיפול ביתי.
אנו עדים לגידול ביכולת המחשוב של מכשירים רפואיים, עם מיקוד מתרחב במכשירים לטיפול ביתי, בנוסף על המזעור של הרכיבים האלקטרוניים שלהם. חידושים אלו מאפשרים להגיע לתכנונים קטנים יותר, פשוטים יותר מבחינה מכנית ובעלי יכולות רבות יותר ויותר, אשר בה בעת, הם גם אמינים ויציבים מאוד. בזכות המזעור של הרכיבים האלקטרוניים שבמכשירים, אנו מקבלים גם ניידות ויכולת נגישות רבה יותר – גורמים שנחשבים לחשובים ביותר במכשירים המשמשים לטיפול ביתי, ומועילים מאוד להצלחתם של יוזמות רפואיות חובקות עולם, כמו למשל: רפואה מרחוק (Telemedicine) וטכנולוגיית רשת גופית (Body Area Network).

איור 1 VSM46 - רשת נגדים במארז אטום הרמטית, בתצורת Gull Wing

סידור פנימי של הנגדים בתוך מארז ה-VSM46

VHA512Z

סידור פנימי של הנגדים בתוך ה VHA512Z

איור 2: תרשים השוואתי לפני ואחרי מאמצים מכניים ותרמיים מכיוון המשטח, בין נגדי יריעה (FOIL) מסוג SMR עם מחברים גמישים (מצד שמאל) לעומת נגדי שכבה דקה(Thin Film) עם מחברים קשיחים (מצד ימין)

בעזרת רמות אוטומציה גבוהות, המכשירים הניידים החדשים הפכו להיות גם פחות מורכבים בתפעול מאשר אלו שקדמו להם. בעתיד הקרוב, אותה מומחיות שנדרשה עד כה על מנת להשתמש במכשירים אלו, תוכל לרדת עד לנקודה שבה הם יוכלו להפוך כלי עזר בעבודתו של כל מתמחה ברפואה. ואולם, אל מול היתרונות הרבים שאנו מקבלים כתוצאה מהמזעור של הרכיבים האלקטרוניים שבתוך המכשור הרפואי, צפים גם כמה אתגרי תכנון אפשריים, שהופכים את בחירת הנגד המדויק לקשה ומאתגרת במיוחד עבור מהנדסי הפיתוח.
ביצועים, יציבות לטווח הארוך, בקרה מדויקת ובטיחות מהווים גורמים קריטיים בכל יישום רפואי. לדאבוננו, למפתחי ציוד רפואי, ישנם מספר פשרות שאותן הם חייבים לקחת בחשבון כאשר הם מתכננים את מעגלי הממשקים עבור מכשירים אלו. פרמטרי הביצועים ברכיבי המעגל משפיעים על ביצועי ויכולות האבחון, כפי שהגדרות קונפיגורציה של המערכת ומטרותיה יכולות להשפיע על בחירתו של הנגד המדויק.
יש חשיבות רבה לכך שהמפתחים יבינו את המפרט הטכני ואת הדרישות המיוחדות ליישום, את השפעתם על ביצועי המערכת ואת הדרך שבה הם מושפעים מפשרות התכנון של המעגלים המשולבים (IC), במונחים של אינטגרציה ורכיבים פסיביים. לקיחת כל אלו בחשבון יכולה לעזור למתכנן להשיג את החלוקה הטובה ביותר במערכת ולהקטין את הסיכוי להפתעות כלשהן בהמשך הדרך.

איור 3 (משמאל): תצורת נגד בדיד במעטפת, המדגימה את מבנה הריתוך אשר מגן על הרכיב מפני כשלים סמויים העלולים להגרם בזמן ההרכבה למצע עקב, ההלחמה והמאמצים המכניים.

* ריתוך המגעים לשבב הFOIL, ממוקמים הרחק ממיקום הלחמת הנגד למשטח (PCB)

z203

סידרת הFRSM

Trimmer 1260W

VHP101

CSM3637Z

מוצרים רבים בתחום הציוד הרפואי כפופים לכמות גדולה של בדיקות, על מנת להבטיח את תאימותם לכל הגופים המאשרים הנדרשים (לדוגמה, FDA, UL ו-CE), תהליך שעלול להיות יקר ביותר. לאחר שהיחידות נבדקו ונמצאו תואמות, היצרנים לא תמיד מורשים לבצע שינוי ברכיב שבמעגל, מבלי שיעבור את כל תהליך הבדיקה, שנית. חלק מגופים אלו דורשים להעביר את הציוד כיול מחדש במועדים מחזוריים, על מנת לוודא את הדיוק והתאימות שלו. תהליך כזה יכול לצרוך זמן רב והוא אף כרוך בעלויות נוספות.
שיקולים חשובים נוספים שאותם יש לקחת בחשבון בזמן התכנון של ציוד רפואי כוללים עמידות בפני שיבושים של אירועים יחידים (Single event upsets) ברכיבים האלקטרוניים, למשל קרינה שנפלטת מציוד אונקולוגי ונזק שמקורו בפריקה אלקטרוסטטית (ESD). לא פעם, מתכננים מזלזלים בהשפעות של נזקים שמקורם בפריקה אלקטרוסטטית, מתוך אמונה שגויה, לפיה, רק רכיבים אקטיביים רגישים לפריקה כזו או מתוך מחשבה שגויה אף היא, שאפשר באופן פשוט לאתר ולסנן את הנגדים הניזוקים מבין שאר הנגדים, או אף לאתר אותם ולהסירם לאחר שכבר הותקנו בציוד.

סידרת VSMP

השוואה בין טכנולוגית ה-FOIL לWIREWOUND וCERMET עבור נגד TRIMMER

במציאות, פריקה אלקטרוסטטית בחלק מהנגדים יכולה לגרום לנזק סמוי או נסתר, שאינו נראה לעין, אלא רק לאחר שהיחידות האמורות יגרמו לתקלות הרסניות במערכת שנמצאת כבר בשטח. חשוב לקחת נושא זה בחשבון לפני שבוחרים נגד, במיוחד כאשר המוצר עומד לשמש בבית או בדרך.
במעגלים מסוימים ייתכן שלא יהיה ברור כלל שקיים במערכת נגד שאינו מתפקד, בה בשעה שמשתמשים ממשיכים להיות תלויים בציוד תקול, והם מסתכנים בסיבוכים חמורים או אפילו במוות. ככל שהציוד הרפואי המתקדם מתרחק מידי המומחים, גדולה ורבה יותר התלות באמינות וביכולת ההדירות (repeatability).
נגדי היריעהBulk Metal® Foill של (Vishay Foil Resistors – VFR) עמידים בפני שיבושים כדוגמת קרינה, הם מבטלים צורך כלשהו ביתירות (redundancy) והם עומדים בפני תופעות מעבר חדות במתח (spike) הנובעות מפריקה אלקטרוסטטית עד 25 קילו-וולט, לפחות. טכנולוגיית Bulk Metal® Foil של VFR כוללת סוגים שונים של נגדים עם מבחר של תצורות סטנדרטיות שיכולות לעמוד בסביבות לא קונבנציונליות. כיום ניתן להשיג נגדי יריעה בקונפיגורציות שונות ובמבחר מארזי שבבים, החל מנגדי wrap around בגודל 0603 ומעלה להשמה משטחית (SMD). נגדים אלו, המיוצרים בטכנולוגיית ה FOIL הייחודית, מספקים רמות הספק, ערכי התנגדות וערכים טכניים נוספים, העומדים בצורכי היציבות והאמינות הנדרשים ביישומים רפואיים.
יציבותו של נגד תלויה בראש ובראשונה בטמפרטורה שלו, וזו מושפעת מהשינויים בטמפרטורת הסביבה ובחום הנפלט מהרכיבים הסמוכים (כמוגדר על ידי מקדם הטמפרטורה של ההתנגדות [TCR]) ובחימום העצמי כתוצאה מעומס (מוגדר על ידי מקדם ההספק של ההתנגדות [PCR], שהוא הפרש ההתנגדות הנגרם בעקבות חימום עצמי). מאפייני ביצועים אלו חשובים באופן מיוחד במכשור ובציוד רפואי, כאשר נגדי היריעה מסוג Bulk Metal® Foil מספקים אמינות מוכחת וביצועים יציבים, אף כאשר הם נחשפים לרמות משתנות של טמפרטורה ולחות או לתנאי סביבה קשים אחרים. כמו כן, נגדי יריעה מאופיינים גם בתכנון ייחודי ללא השראות (פחות מ-0.08 מיקרו הנרי) וללא קיבול.
ההוכחות ארוכות הטווח של VFR להצלחה ביישומים רפואיים והתחייבות לטווח הארוך (Product life cycle) שהיא העניקה לשווקים בתחום הרפואי ובתחום הצבאי (אשר ביניהם יש חפיפה משמעותית), הפכו את נגדי היריעה לנגדים המועדפים ביישומים מתקדמים לרבות בציוד לא פולשני, ציוד איבחוני, ציוד המשמש לדימות, מכשור מעבדתי, במערכות ניטור חולים, וכן במכשור ומערכות אספקה וחלוקה למנות של תרופות (Drug delivery).
כמו כן ניתן להבחין במגמה שמתפתחת לכיוון של מחקר משותף בקרב יצרני נגדים ומומחי חומרה בתחום הרפואי, למען פיתוח מערכות חדשות שייתנו מענה על דרישות השוק הרפואי וכן לפיתוח של נגדים יציבים שיהיו רגישים פחות לפריקה אלקטרוסטטית – ESD (במיוחד להשפעות נסתרות), לנחשולי מתח ולשינויים בטמפרטורה.
כספקית מובילה בשוק הרפואי ברחבי העולם, חברת Vishay Foil Resistors יצרה אוסף רציף של פריצות דרך בטכנולוגיית רכיבים, כולל נגדי יריעה מסוג Z ו-Z1, שמספקים מקדם טמפרטורה (TCR) של ±0.2ppm/C ומקדם הספק (PCR) של 5ppm בהספק המוגדר, שהוא שיפור של פי עשרה בהשוואה לנגדי שכבה דקה סטנדרטיים. טכנולוגיות היריעה Z ו-Z1 הן הפתרונות המתאימים ביותר לעמידה בדרישות המוצרים הרפואיים הדורשים את מיזעור הרכיבים, הספקים נמוכים יחסית ורמת ביצועים גבוהה. ליישומים רפואיים רבים יש צורך בפתרונות של רכיבים מותאמים אישית (Custom design), שאותם VFR יכולה לייצר במתקן הייצור והפיתוח שלה הממוקם בעיר חולון שעומד בתקן ISO-9001.
בשנת 2012, אנו עדים באופן דרמטי להמשך העלייה בדרישות להתקנים רפואיים מכל הסוגים, שהיו מעל ומעבר למצופה. ניתן למנות כמה גורמים שתרמו לדרישה המתרחבת הזו: אוכלוסייה מתבגרת שהיקפה ממשיך לגדול, שירותי בריאות וכיסויים משופרים וחובקי עולם – בעיקר בעולם המתועש, והתפתחויות מתקדמות בטכנולוגיות הנגדים שהובילו לפיתוח של פתרונות חדשים שעברו פיתוח הנדסי מתקדם. שעה שהטכנולוגיה הרפואית ממשיכה להתקדם בדרכים מדהימות, שהופכות את החיים שלנו למתוחכמים ולדינמיים יותר, יכולותיהם של ההתקנים הניידים ממשיכות לצמוח.
ההתקנים הרפואיים שפותחו לא מכבר, נחשבים לכלי עיבוד אותות בין המתוחכמים ביותר שנמצאים כיום בשימוש נפוץ. כמו בכל יישום מורכב ומאתגר, קיימות כמה פשרות במימוש הנובעות מדרישות הביצועים, מהגודל הפיסי ומעלותם הכספית. יש צורך להפנים כמה הבנות ברמת המערכת לגבי פעולתם של נגדים מדויקים וההבדלים הקיימים בין טכנולוגיות הייצור השונות, על מנת להעריך באופן מלא ולבחור את הפעולות הרצויות של המעגלים המשולבים (IC) בממשקים ואת רמות הביצועים הרצויות. הבנה זו חשובה במיוחד כאשר המערכת כוללת מגברים, כמו למשל מגברים בעלי רעש נמוך (LNA), מגברים בעלי פיצוי הגבר תלוי זמן (TGC) וממירי אותות- אנלוגי לדיגיטלי (ADC).
להלן, כמה דוגמאות הממחישות את השימוש בנגדי יריעה ביישומים רפואיים.
1. המוצר הסופי – מערכת מיפוי לב, תצוגה בזמן אמת של פעילות חשמלית בלב
תרשים/מפרט טכני של הלקוח:
ערך התנגדות: 10 קילו אוהם לנגד
אפיצות מוחלטת: 0.005% (50ppm)
אפיצות יחסית: 0.005% בין הנגדים R1 עד R4 ובין הנגדים R5 עד R8
TCR: 1 ppm/°C
עקיבת TCR: בין הנגדים R1 עד R4 ובין הנגדים R5 עד R8
יציבות יחס בין נגדים גבוהה בתנאי העבודה
הפתרון: VSM46
– רשת נגדים במארז אטום הרמטית של 16 מגעים, בעל יכולת דיוק גבוהה בתצורת GULL WING (ראה איור מס 1)
הפתרון מציע את השילוב הטוב ביותר של עקיבה בתנאי הספק וטמפרטורה לאורך חיי פעולת הרכיב
ההתנהגות המשותפת של כל הנגדים המותקנים במארז הרמטי יחיד תורמת לחיי הפעולה וליציבות היחס בצורה אופטימלית
הפתרון חוסך זמן התקנה ושטח על פני המעגל המודפס בהשוואה לשימוש בנגדים בדידים
את דף הנתונים ניתן למצוא באתר החברה
2. המוצר הסופי – בקרה טומוגרפית של פעילות שדה מגנטי
תרשים/מפרט טכני של הלקוח:
מנחת בעל דיוק גבוה ביותר עם יחס גבוה מאוד של ערכים אוהמיים: 1:1000
; R2 = 999 R1
הגדרת היחס: R1 ל-(R1 + R2)
דיוק ניחות ראשוני: 0.003%
ניחות כולל של היחס: (TCR + שינוי בהתנגדות תחת עומס): 0.005% לאחר 2000 שעות עבודה
הפתרון VHA512Z
רשת נגדים במארז אטום הרמטית בעל 4 מגעים, עם מילוי שמן לפיזור חום אחיד,
בטכנולוגיית Z–Foil
תכנון בהתאמה אישית
יציבות יחס גבוהה: 0.005% בתנאי פעולה ובשינויים של טמפרטורת הסביבה
TCR –
יציבות חיי מדף: < 2ppm אחרי 6 שנים
את דף הנתונים ניתן למצוא באתר החברה
3. המוצר הסופי – חיישנים זעירים עבור מכשור דימות רפואי תלת ממדי לפעולות אבחון ולניתוחים מדויקים
תרשים ומפרט טכני של הלקוח
ערך התנגדות: 0.2 אוהם
אפיצות מוחלטת: < 0.5%
אפיצות כוללת בסוף חיי פעולת הנגד: < 1%
TCR מוחלט: < 5
(+30°C to +50°C)
הספק עבודה: 1 וואט
:< 5ppm בתנאי ההספק המוגדרים

הפתרון VCS1625ZP
נגד שבב להתקנה משטחית, בעל דיוק גבוה לחישת זרם, בתכנון מארז של 4 מגעים עבור הספק של 1 וואט
גודל התקן SMD קומפקטי עם חיבורי Kelvin (ארבעה מגעים)
TCR: 4 ppm/°C
:< 5ppm בתנאי ההספק המוגדרים
אפיצות: 0.1%
הכוח האלקטרו-מניע Thermal EMF <0.1 μV/°C
זמן התייצבות תרמית: < 1 שנייה (הערך הנומינלי מושג בתחום 10ppm מערך המצב היציב)
4.המוצר הסופי – בקרת מנוע
ביישומים המכילים התקנים ממונעים, קיים מעגל בקרה אשר בדרך כלל מכיל נגד חישת זרם לצורך בקרה של מהירות המנוע ושל המומנט שלו. נגדי יריעה, עם היציבות והדיוק שלהם לפעולה בתנאי עומס, נמצאים מזה זמן רב בפסגת השימוש בתעשייה בזכות יכולתם לשמור על אפיצותם הראשונית.
תרשים/מפרט טכני של הלקוח:
מגעי חיבור גמישים הנדרשים על מנת להבטיח העברה מינימלית של מאמצים
ערכי התנגדות: 120 אוהם ו-350 אוהם
אפיצות מוחלטת: 0.01%
הספק עבודה: 200 מילי-וואט
TCR: 2 ppm/°C
אפיצות כוללת בסוף חיי פעולת הנגד: < 0.1%
יציבות תחת עומס: < 0.05% במשך 2000 שעות בפעולה בתנאי ההספק המוגדרים
השראות וקיבול נמוכים
זמן תגובה מהיר של < 1 ננו-שנייה למניעת הופעת צלצולים (ringing)

הפתרון SMR3DZ
נגד בטכנולוגית Z-Foil מסוג wrap around להשמה משטחית בעל דיוק גבוה ביותר ליציבות משופרת לאורך חיי פעולת הרכיב תחת עומס הכולל מגעי חיבורים גמישים, על מנת להבטיח העברה מזערית של מאמצים מהמעגל המודפס, כתוצאה מגרדיאנטים של הטמפרטורה המושרים מהעומס ומהבדלים במקדמי ההתפשטות התרמית (Thermal Coefficient of Expansions – TCE).
TCR: 2 ppm/°C
PCR < 5 ppm/C בתנאי ההספק
אפיצות: 0.01%
יציבות תחת עומס:
±0.005%, במשך 2000 שעות פעולה בתנאי ההספק המוגדרים
זמן עלייה < 1 ננו-שנייה (ללא צלצולים)
אפיצות כוללת בסוף חיי פעולת הנגד < 0.1%
הערה: כידוע, שבבים בגדלים של 1206 או גדולים יותר יוצרים לעתים קרובות פיצול בשכבות (delaminate) של המעגל המודפס או שמתפתחים בהם סדקים. מצבים כאלה מתרחשים כתוצאה ממאמצים שמופעלים בתוך השבב על ידי נקודות החיבור אל המעגל המודפס וממאמצים הנגרמים מהלמי חום. חברת Vishay Foil Resistors הוציאה לשוק שבב במארז יצוק עם חיבורי מגעים גמישים, שאינם מושפעים מהתופעות הנזכרות לעיל, כמו למשל,ללא סדקים וללא היפרדות מהמעגל המודפס.
ראה איור מס – 2

5. מעגל LED ייחודי עבור חיישן חמצן
תרשים/מפרט טכני של הלקוח:
יציבות גבוהה בזרמים משתנים
תצורת נגד בדיד במעטפת Through hole – (עמיד יותר במאמצים מאשר התקני SMD) ראה איור 3
השפעה קטנה של ההרמוניה השלישית: השפעת ההרמוניה השלישית קריטית ביותר מאחר שהיא גורמת להפרעות באותות
ערך התנגדות: 120 אוהם
אפיצות מוחלטת: 0.05%
TCR: <1 ppm/°C ק 10 קילו-וולט
רגישות נמוכה לחימום עצמי

הפתרון Z203
נגד בטכנולוגית Z-Foil בעל דיוק גבוה ביותר לקבלת יציבות משופרת לאורך חיי פעולת הרכיב תחת עומס
TCR:
PCR – בתנאי הספק: < 5ppm
אפיצות: 0.05%
יציבות לאורך חיי פעולה בעומס:
±0.005% (50ppm) ב-70 מעלות צלזיוס, בתנאי פעולה של ב-0.15 וואט במשך 10,000 שעות
זמן התייצבות בחום: < 1 שנייה (הערך הנומינלי מושג בתחום 10ppm מערך המצב היציב)
רגישות נמוכה לחימום עצמי
עמידות לפריקה אלקטרוסטטית (ESD) של 25,000 וולט לפחות
6. המוצר הסופי-מיקרוסקופים אקוסטיים (אולטרסוניים) לאיבחונים ביו–רפואיים
תרשים/מפרט טכני של הלקוח:
הלקוח דרש נגד להתקנה משטחית עם זמן תגובה מהיר, יכולת פעולה בתדירות גבוהה וסטיית ערך כוללת מינימלית (יציבות גבוהה לאורך חיי פעולה בעומס).

הפתרון FRSM0805
הלקוח בדק נגד FRSM0805 בטכנולוגית Z1-Foil עם התנגדות של 1.345 קילו-אוהם באמצעות מחולל תדר של יותר מ-500 מגה-הרץ, ומצא שביצועי פעולת התדר של FRSM0805 טובים יותר מאשר אלו של נגדי שכבה עבה (thick film) סטנדרטיים, בעלי גודל זהה.

יציבות לאורך חיי פעולה בעומס:
±0.0025% ב70- מעלות צלזיוס, במשך 2000 שעות
±0.005% ב70- מעלות צלזיוס, במשך 10,000שעות
בפעולה בתנאי ההספק המוגדרים
זמן התייצבות תרמית: < 1 שנייה (הערך הנומינלי מושג בתחום 10ppm מערך המצב היציב)
עמידות לפריקה אלקטרוסטטית (ESD) של 25 קילו-וולט לפחות
זמן עלייה: 1 ננו-שנייה (ללא צלצולים)
רעש זרם: Current Noise
0.010
השראות מינימלית: 0.08 מיקרו-הנרי
7. המוצר הסופי – תכנון מחדש של התקן לבדיקת ציוד למתן עירויים
תרשים/מפרט טכני של הלקוח
נגד כוונון (trimmer) עם ערך התנגדות של 10 קילו-אוהם
הלקוח החליף טכנולוגית סרמט (Cermet) בטכנולוגית יריעה (Foil) לקבלת יכולת כוונון טובה יותר (פחות זמן נדרש לכוונון) וליניאריות משופרת
על המהנדס היה לפתור בעיות הקשורות בפונקצית המדרגה במוצא, בזמני כיונון והתייצבות ארוכים ובהשפעות של הלמים ורעידות על הערך של נגד הכוונון

הפתרון: Trimmer 1260W
בעל התנגדות של 10 קילו-אוהם ואפיצות של 5%
TCR: דרך הזחלן: ppm/°C
שינוי התנגדות חלק וחד-כיווני עם כוונון באמצעות בורג הובלה (lead screw)
יציבות לאורך חיי פעולה בעומס: ΔR אופייני של 0.1%, ΔR מרבי של 1.0% בתנאי ההספק המלא המוגדרים ב- +85 מעלות צלזיוס, במשך 10,000 שעות
יכולת כיוון: אופיינית – 0.05%; מרבית – 0.1%
יציבות הכוונון: אופיינית – 0.1%; מרבית – 0.5%
דירוג ההספק: 0.25 וואט ב- +85 מעלות צלזיוס
טווח ההתנגדות: 5 אוהם עד 10 קילו-אוהם
אפיצות: ±5%, ±10%
אטם טבעתי (O-Ring) מונע חדירה של נוזלים במהלך כל פעולות הניקיון של המעגל
עמידות לפריקה אלקטרוסטטית (ESD) של 25,000 וולט לפחות

8. המוצר הסופי – יחידות בקרת טמפרטורה ליישומים רפואיים
תרשים/מפרט טכני של הלקוח
לפרויקט נדרש נגד ייחוס עם יציבות לטווח הארוך עבור חישני PT 100 ו-PT 1000 עם TCR נמוך ביותר (טווח הטמפרטורות 0 עד 50 + מעלות צלזיוס).

הפתרון VHA512, VHP101
הבחירה הטובה ביותר עבור יישום שכזה הינה סידרת הנגדים הממוקמים במארז אטום הרמטית: VHP ו VHA לדיוק ויציבות מרבית.
להלן ערכי הנגדים הנדרשים:
15 אוהם, 0.01% (VHA512 עם 4 חיבורי מגעים)
100 אוהם, 0.005% (VHA512 עם 4 חיבורי מגעים)
200 אוהם, 0.005% (VHA512 עם 4 חיבורי מגעים)
390 אוהם, 0.005% (VHA512 עם 4 חיבורי מגעים)
1 קילו-אוהם, 0.001% (VHP101)
2 קילו-אוהם, 0.001% (VHP101)
3.9 קילו-אוהם, 0.001% (VHP101)

9. המוצר הסופי – מערכת אינטר-וסקולרית (בתוך כלי הדם)
תרשים/מפרט טכני של הלקוח
מערכת הקירור מטפלת במצב של תת חום הגוף (hypothermia) בעזרת צנתר מצופה מתכת המשמש כמחליף חום ומכוונן את הטמפרטורה של הדם.
ללקוח נדרש נגד שיכול לעמוד במודל גוף אנושי לפריקה אלקטרוסטטית (ESD) של יותר מ-4 קילו-וולט (מודל HBM מודגם באמצעות קבל של 100 פיקו-פראד שטעון למתח של 4 קילו-וולט עם נגד של 1.5 קילו-אוהם המחובר בטור).

הפתרון סדרת VSMP
נגד שבב Z-Foil להתקנה משטחית מסוג wrap around בעל דיוק גבוה ביותר
במעגל משתמשים בנגדי VSMP0603 של 2.0 קילו-אוהם, בנגדי VSMP0603 של 5.11 קילו-אוהם ובנגדי VSMP1206 של 15.0 קילו-אוהם
אפיצות: 0.01%
מאפשר מדידת טמפרטורה ובקרה בתחום של 0.05 מעלות פרנהייט (0.028 מעלות צלזיוס)
מקדם הטמפרטורה של ההתנגדות TCR:
(0.05
עמידות לפריקה אלקטרוסטטית (ESD) של 25,000 וולט לפחות
יציבות לאורך חיי פעולה בעומס:
±0.005% ב-70 מעלות צלזיוס, בפעולה בתנאי ההספק המוגדרים במשך 2,000 שעות

10. המוצר הסופי – מחולל קרני רנטגן
(X-Ray) עבור מערכת CT
תרשים/מפרט טכני של הלקוח
מדידת הזרמים על מנת לנטר את הציוד
ערך: 0.025 אוהם
טמפרטורת הסביבה: 20 עד 35 מעלות צלזיוס
אפיצות: < 0.25%
TCR:

הפתרון CSM3637Z
נגד להתקנה משטחית בעל דיוק גבוהה במיוחד לחישת זרם.
גודל SMD קומפקטי
TCR:
דרוג הספק: 3 וואט
יציבות לאורך חיי פעולה בעומס:
±0.2% (ב-70 מעלות צלזיוס, בפעולה בתנאי ההספק המוגדרים במשך 2,000 שעות)
אפיצות: 0.1%
כוח אלקטרו-מניע (TEMF) נמוך: < 3 מיקרו-וולט למעלה צלזיוס (שגיאת ההיסט במתח ישר חשובה בערכים נמוכים)
טכניקת עיבוד ייחודית המאפשרת ייצור של ערכי התנגדות נמוכים ביותר עם יציבות משופרת.

Vishay Foil Resistors הינו חלק מחברת Vishay Precision Group שהתפצלה מחברת VISHAY העולמית בשנת 2010 ופועלת כיום באופן עצמאי ונפרד מVISHAY

תגובות סגורות