חדשות היום

תערוכת מינכן 2012

מאת: חגית חפץ. תערוכת המסחר הבינלאומית ה-25 לרכיבים, מערכות ויישומים אלקטרוניים נערכה השנה ב-13-16 בנובמבר, 2012, מרכז הירידים (Messe Munchen), מינכן, גרמניה. הנהלת התערוכה סיכמה שהגיעו מבקרים רבים מכ-78 מדינות. כמו כן, התרחשות רבה נרשמה השנה בתחום האלקטרוניקה לתעשיית הרכב. מגוון של מציגים מרחבי העולם הציגו לראווה את האלקטרוניקה העתידית המציעה פתרונות מכווני-יישום (application-oriented), אשר סבב סביב פתרונות חכמים וחוסכי-אנרגיה בסקטורים לאגירת אנרגיה, דיודות (LEDs) ורשתות חכמות (smart grids). רשתות חכמות היו גם במוקד השולחן העגול למנכ”לים השנה, שהיווה את אחת מנקודות השיא בתכנית האירועים.

מהנהלת התערוכה הביעו שביעות רצון מתוצאות היריד: “תוצאות היריד השנה מאששות את המשמעות של תעשיית האלקטרוניקה כענף החשוב ביותר של התעשייה בעולם. כולם ביקרו כאן”. השוק ניצב כל הזמן בפני דרישות חדשות אשר זוכות למענה מצד היצרנים בעזרת פתרונות חכמים. הנושאים החמים של השנה כוללים טכנולוגיות חוסכות-אנרגיה והפתרונות החדשים ביותר באלקטרוניקה רפואית. אלקטרוניקה לכלי תחבורה, אשר תופסת נתח הולך וגדל של כלי רכב מודרניים, היתה נושא מרכזי בכל הקטגוריות בתצוגה: החל מאמצעי בקרה לאיסוף אנרגיה, ניהול צריכת המתח של סוללה (battery management) ועד לטכניקות טעינה חדשות לכלי רכב חשמליים.

התעשייה מסתכלת קדימה לשנת 2013 באופטימיות זהירה. גם זה אושר על ידי כריסטוף סטופוק, מנהל ‘איגוד רכיבי ומערכות אלקטרוניקה’ ו’איגוד ביפנילים-עתירי-כלור (PCB) ומערכות אלקטרוניקה’ ב-ZVEI (איגוד יצרני החשמל והאלקטרוניקה הגרמניים): “לאחר שפל קטן, אנו מצפים שהשוק העולמי לרכיבים אלקטרוניים יצמח בארבעה אחוזים, ל-480 מיליארד דולר אמריקניים. התחזיות גם צופות גידול במכירות בתעשייה העולמית של המוליכים-למחצה”.

השולחן העגול של המנכ”לים

כל הדוברים בשולחן העגול למנכ”לים השנה הסכימו על דבר אחד: “רשת חכמה” תהיה אחד מנושאי המפתח של תעשיית האלקטרוניקה בעתיד. ארבעה מנכ”לים של החברות אס. טי. אם. מיקרואלקטרוניקס, אן. אקס. פי. סמי קונדקטורס, פריסקייל סמיקונדקטורס ואינפינאון טכנולוג’יס ראו בה הזדמנות גדולה לתעשיית המוליכים-למחצה. אחרי הכל, ללא פתרונות מדידה (meters) חכמים ופתרונות תאורה חכמים, לא ניתן יהיה להבטיח בעתיד אספקת חשמל חסכונית באנרגיה. התעשייה עדיין ניצבת בפני כמה אתגרים. יש להזין, לשנע ולפקח על  החשמל, ודרושים מספר רכיבים לצורך כך. האינטראקציה והמהימנות של הרכיבים הללו חיוניות לכך שלא נמצא את עצמנו בסופו של דבר בחשיכה.

לתערוכה הגיעו רבים מחברות הנציגויות בישראל אותם פגשנו בביתנים ובמסדרונות התערוכה ועל כך בהמשך.

תגובות סגורות