חדשות אלקטרוניקה

השקעה משמעותית של תאגיד הענק היפני YASKAWA בחברת ארגו מדיקל טכנולוג’יס

 תאגיד הענק היפני יאסקווה אלקטריק קורפורישין, חברת האם של יאסקווה אירופה טכנולוגיות מראש העין בהשקעה משמעותית בחברת ARGO ארגו מדיקל טכנולוג’יס הישראלית .

 ARGO -ארגו מדיקל טכנולוג’יס מפתחת  ReWalk – חליפת שלד חיצונית רובוטית EXOSKELETON שמאפשרת למשותקי גפיים תחתונות ללכת בכוחות עצמם.

 העסקה האסטרטגית כוללת השקעה כספית משמעותית, הסכם הפצה בלעדי באסיה ושיתוף פעולה אסטרטגי וטכנולוגי .

 תאגיד הענק היפני יאסקווה אלקטריק קורפוריישין, נחשב למוביל עולמי בפיתוח, ייצור והפצה של רובוטים לתעשיה, אוטומציה, בקרת הינע ווסתי תדר. חברת הבת שלה יאסקווה אירופה טכנולוגיות שבישראל, מפתחת פתרונות בתחום בקרת ההינע ורובוטיקה, ומספקת פיתרונות רובוטיקה ובקרת הינע ללקוחות המובילים בתעשיה בישראל.

 ההחלטה של יאסקווה אלקטריק קורפוריישין, להשקיע בארגו מדיקל טכנולג’יס, נעשתה נוכח הסינרגיה הטמונה בטכנולוגיית הרובוטיקה המתקדמת של יסקאווה, וטכנולוגיות חליפת השלד החיצוני EXOSKELETON של ARGO המאפשרת לנכי גפיים תחתונות ללכת ולשפר את איכות חיי הנכה באופן דרמטי.

 כחלק ממאמציה של יסקאווה בפיתוח תחום הרובוטים לשירות האדם, הגדירה יאסקווה את הרובוטים בתחום הבריאות כעדיפות אסטרטגית לפיתוח מוצרים עתידיים ומיסחורם.

 כיום עוסקת יסקאווה במחקר ובפיתוח של מכשירים לשחזור יכולת פונקציונלית שאבדה בחולים עם מחלות כלי דם במוח SEREBROVASCULAR DESEASE בשיתוף פעולה עם מוסדות רפואיים ואקדמיים.ההחלטה להיכנס בברית אסטרטגית עם ARGO התקבלה נוכח ההערכה כי מכשיר ReWalk בפיתוח ARGO יכול לתרום להרחבת קו מוצרי העתיד של יאסקווה ולתרום בשיקום של אנשים עם פגיעות בעמוד השדרה.

 יאסקווה צופה כי הסינרגיה הקיימת בידע ובטכנולוגיה של יסקאווה בתחום בקרת תנועה ורובוטיקה, ושל ARGO בתחום הבריאות תהווה ערך מוסף עבור שתי החברות. כחלק מההסכם תהיה יאסקווה המפיץ הבלעדי של ARGO לReWalk ביפן ובמדינות אחרות באסיה. כמוכן תוכל יסקאווה להשתמש בערוצי ההפצה של ARGO באירופה וארהב בעתיד במכירת מוצרי הרובוטיקה שלה בתחום הבריאות.

 שתי החברות הסכימו כמוכן לבחון אפשרויות לשיפורים במוצר של ReWalk ופיתוח משותף של מוצרי הדור הבאים.

 אריק דן מנכ”ל ונשיא יאסקווה אירופה טכנולוגיות )YET( בישראל: “זוהי מהפכה בדרך שינוע הנכה מצמידות ונזקקות לכיסא גלגלים להליכה עצמאית. יאסקווה כחברת רובוטיקה תעשייתית המובילה בעולם יכולה לתרום באמצעות עסקה זו בידע ובטכנולוגיות רובוטיקה וייצור המוני מתקדמות שיאפשרו לנכי גפיים תחתונות ללכת כבני אדם בריאים ולהשתלב בחיי החברה המודרנית.

 במישור העיסקי תתרום יסקאווה להגדלת פוטנציאל השוק העולמי למערכות הרובוטיקה למשותקי גפיים.” דן מדגיש כי “התאגיד היפני יאסקווה ממשיך באסטרטגיית ההשקעות בשוק הישראלי ומתכנן להרחיב את היקף ההשקעות שלו בשוק הישראלי, באמצעות חברת הבת יאסקווה אירופה טכנולוגיות, בחברות סטארט אפ וחברות בוגרות בעלות טכנולוגיות מתקדמות , המשיקות לעולם הרובוטיקה והבקרה” .

 בישראל פועלת יאסקווה אירופה טכנולוגיות כספקית לחברות הטכנולוגיה המובילות בתחומי: מכונות הכלים, הדפוס הדיגיטאלי, סמיקונדקטורס, אנרגיה סולארית ומגוון רחב של חברות המשתמשות ברובוטים בתהליכי הייצור. לחברה בישראל מאות לקוחות במגוון תחומים: רובוטיקה תעשייתית, אוטומציה ובקרה ואינוונטרים בתעשייה.

 לדברי דן “העמקת ההשקעות של יאסקווה בישראל מעידות על פוטנציאל שיתוף הפעולה הרב והסינרגיה בין חברות יפניות לחברות טכנולוגיה ישראליות. ליאסקווה כוונות להגדיל את היקףההשקעות בחברות טכנולוגיה, בעיקר בקרב לקוחות וספקים של החברה בישראל”.

 יצוין כי זוהי העסקה השלישית שמבצע התאגיד היפני יאסקווה אלקטריק קורפוריישין בישראל, מאז השקעתו הראשונה בשנת 1996: הקמתה המשותפת של חברת YET (זרוע הביצוע של התאגיד)ב- %51 עם החברה הישראלית רובוגרופ.

בשנת 2008 רכשה YETאת חלקו של השותף הישראלי רובוגרופ, וזו הפכה להיות בשליטתה המלאה של יאסקווה אלקטריק. עתה חתם התאגיד היפני עסקה שלישית עם חברה ישראלית – ארגו מדיקל טכנולוג’יס, שנוסדה בשנת 2001 בישראל, וכיום חברה בינלאומית, שחברה מפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות שלד חיצוני לאנשים בעלי מוגבלויות גפיים תחתונות, כגון שיתוק גפיים תחתונות (פרפלגיה).

 חליפת השלד החיצוני ReWalk מיישמת טכנולוגיה מוגנת-פטנט המניעה רגליים ברכיים וירכיים, ומופעלת באמצעות סוללות לשימוש ממושך ויומיומי. מערכת ReWalk נשלטת על ידי מחשב וחיישני תנועה, ללא צורך בשימוש ברצועות עור או מפסקים. המערכת שולטת על התנועה באמצעות שינויים עדינים במרכז הכובד, מחקה הליכה טבעית ומעניקה מהירות הליכה פונקציונאלית. המערכת האישית מיועדת לשימוש בחיי היומיום והיא זמינה כעת מסחרית באירופה ובישראל. חברת ארגו נמצאת בתהליך אישור המוצר לשימוש גם בארצות הברית.

תגובות סגורות