יאכטות – אל הים הגדול נצא ונפליגה

אין דבר יותר מרגיע מים, וספק אם יש דבר יותר מרגיע מלשהות בלב ים. הבריזה והאוויר, המרחבים הפתוחים, השמש, תחושת החופש האינסופית. הכל נמצא ברגע הזה, בו אנו נמצאים בלב ים, על סירה או יאכטה, ויכולים לשכוח מכל מה שמחכה לנו על החוף ובכלל מהחוף עצמו.
אך כדי שנוכל לשוט, בלי שנזדקק להשכיר את שירותיו של רב חובל מקצועי או בלי שנחכה שאחד מחברינו ייקח אותנו איתו, אנו פשוט יכולים להוציא רישיון שייט לסירה. רישיון שכזה, יאפשר לנו להשיט סירות, יאכטות וכלי שייט אחרים בים הגדול, ואז נוכל להנות גם אנחנו ממה שמציע לנו הים ומתחושת החופש האינסופית שיש בים.

כיצד מוציאים רישיון שייט לסירה?
ובכן על מנת להוציא רישיון שכזה, תחילה עלינו להירשם לקורס לימודי שייט. קורס כזה נערך בבתי ספר ללימודים ימיים. בית ספר זה בדרך כלל, מאפשר לתלמידיו ללמוד לימודי שייט, כדי שיוכלו להוציא רישיון להשטת אופנוע ים, סירות, יאכטות וכלי שייט אחרים. יש לציין שישנם כלים כמו קייקים, שאינם דורשים רישיון אך דורשים כוח רב ויכולת חתירה טובה.
לימודי שייט (או קורס סקיפרים), מצריכים מאיתנו, אישור רפואי שאנו יכולים להשיט כלי שיט, לאחר שקיבלנו אותו, אנו יכולים להתחיל בלימודים. הלימודים כוללים חלק עיוני, בו לומדים על הגדרות כלי שיט, הכרת המידות בים, חוקים שונים, זיהוי כלי שיט, חוקים בינלאומיים, הכרת האותות השונים, מזג אוויר, עזרה ראשונה, בטיחות, הכרת הציוד, עוגנים, אזורי שייט ועוד.
אחרי שסיימנו את החלק התיאורטי נוכל לעבור לחלק המעשי, בו נלמד על מבנה כלי השיט, השטתו, היכרות עם הים מקרוב, נלמד על מצבים שונים שמתרחשים בים, חבלים, ועוד. בסוף הקורס יהיו מבחנים, הן עיוניים והן מעשיים. ברוב המקומות, לפני שניגש למבחנים עצמם, נבצע גם תרגולים של מבחנים אלו. המבחנים עצמם נערכים באשדוד, חיפה, יפו ולעיתים גם בהרצליה.
חשוב להבהיר, ים אומנם הוא דבר מאוד מרגיע ויפה, ועם יש לנו כלי שיט כלשהו, הוא מאפשר לנו לצאת לשייט מתי שנרצה (כל עוד מזג האוויר הוא טוב), לפנות לסוכנות השכרת יאכטות לקחת חברים לבילוי מיוחד, לקחת איתנו ציוד צלילה ולרדת לצלול ועוד. אך עם זאת, לא רק הבילוי וההנאה חשובים אלא גם שמירה על הבטיחות והביטחון. עלינו ללמוד היטב כל מה שמלמדים אותנו על חוקי הבטיחות השונים ולהתייחס אליהם בצורה רצינית כאשר אנו יוצאים לשטח.
לא פעם אנשים נוהגים לראות את הים רק כמקום בו אפשר לעשות כיף, ושוכחים שהים, לא פעם סוער ורוגש, ויכול לסכן את האנשים שנכנסים אליו. אם אנו נדע לשמור על עצמנו כאשר אנו נכנסים למים, אזי נוכל להנות מרישיון השייט, ונוכל אכן להירגע כפי שאנו רוצים מהים וממה שהוא מציע לנו.

פעילות לימי גיבוש לחברות על יאכטות
רוצים להעלות את המורל לעובדים ולהוציאם משיגרה? הפכו את יום הגיבוש הקרוב לחוויה בלתי נשכחת באמצעות יום כיף הכולל ספורט ימי, שייט ומסיבת ריקודים במתחם אירועים יוקרתי מול הים.
פעילות שייט ביום הגיבוש מיועדת לשבירת שיגרה, גיבוש צוותי עובדים ותרגול משחקי תפקידים תוך הפלגה. יום הגיבוש תורם בצורה יוצאת מן הכלל להעלאת המוראל ולגיבוש חברתי.
יום הגיבוש מבוצע על יאכטות מפרש מרהיבות וחדישות המצוידות בכל הציוד הדרוש ליום גיבוש מפנק. הפעילות מיועדת לקבוצות של עד 100 משתתפים. היאכטות כוללות ביטוח, סקיפר (משיט), מים מינרלים, מערכת הגברה למוסיקה ומקלחת מים מתוקים.
ניתן לערוך מגוון פעילויות גיבוש:
פעילות כיף – אוכל, שתייה, מוסיקה, רחצה בים (כולל אביזרי “גרירה”, מזרני ים וכד’)
פעילות אתגרית – תחרות שייט (בין מספר צוותים על גבי מספר יאכטות)
לימוד שייט – שיעורים מעשיים בהשטת יאכטות ותרגול הצוות בהשטה עצמית
סדנאות מנהלים Yacht outdoor training – הפלגת משימות הדורשת שיתוף פעולה, הפעלות, אילתורים וכו’.
ניתן גם לשלב ביום הגיבוש חדר כנסים מאובזר, כיבוד ושתייה על היאכטות, ארוחות מלאות במסעדות המרינה (מה שוכרים יאכטה) ובד”כ קיימת חניה חינם בצמוד לאירוע.

תערוכות יאכטות בעולם
כמו בכל שנה מתקיימות מספר תערוכות חשובות של יאכטות וסירות ברחבי העולם. כל תערוכה וייחודה. עולם ומלואו של סירות, יאכטות פאר, סירות דייג, יאכטות וסירות קטאמרן, צ’רטרים, סירות דייג וציוד ימי מכל סוג שהוא. לוח התערוכות מוצג לפניכם לשימושכם המועיל. נשמח אם תפנו אלינו לקבלת כרטיסי כניסה ותיאום פגישה על מנת להתבונן מקרוב ביאכטה, כלי השייט, המפרשית שתמיד חלמת עליה.

פירוט תערוכות היאכטות המתקיימות בערים השונות בעולם:
תערוכת Festival de la Plaisance de Cannes שתתקיים בקאן בין התאריכים ספטמבר 9-14, 2014
תערוכת Southampton Boat Show תתקיים בעיר סאוסהמפטון בין התאריכים ספטמבר 12-21, 2014
תערוכת Monaco Yacht Show במונקו בין התאריכים ספטמבר 24-27, 2014
תערוכת Barcelona International Boat Show תתקיים בברצלונה בין התאריכים ספטמבר 24-29, 2014
תערוכת 53rd Genoa International Boat Show גנואה תתקיים בין התאריכים אוקטובר 2-6, 2014
תערוכת 53nd Fort Lauderdale International Boat Show תתקיים בפלורידה, פורט לודרדל בין התאריכים אוקטובר 31- נובמבר 4, 2014

(באדיבות אתר: http://www.writing.co.il/style/img/logo.jpg)

אסף ברנר

תגובות סגורות