חדשות היום

לונדון – אוכלים בגדול, ובזול

האוכל האנגלי הפך בשנים האחרונות לשילוב טעמים מעניין ומוזר כאחד. מסעדות גורמה לצד קארי הודי והרבה שמן. אחרי אינספור טיסות ללונדון אפשר כבר לגלות: איפה האוכל הזול הכי שווה בלונדון?
אם תשאלו את מלכת בריטניה מה הוא המאכל הלאומי של אנגליה, היא תגיד לכם שהמאכל הלאומי הוא לא אחר מאשר קארי. כן, קארי. כמויות המהגרים שהגיעו מכל העולם לאנגליה, וללונדון בפרט, הביאו איתם את האוכל המקומי שלהם. הפיש אנד צ’יפס נותר וכבודו במקומו מונח, אך אוכל המהגרים שולט בשנים האחרונות ברחובות לונדון, ומי שמזמין טיסות ללונדון ומגיע לעיר המדהימה הזו יודע ששפע האוכל המוצע בעיר הוא עצום.
האוכל האנגלי הטיפוסי לא מקבל שבחים ומחמאות, והוא נחשב לשמן ומגעיל. אבל השינויים הקולינריים שחווה המטבח האנגלי בעקבות גלי המהגרים הפך את האוכל לטעים ומעניין. קארי הודי במטבח האנגלי הוא שילוב מעניין. שפע המסעדות ההודיות בעיר הוא הזדמנות מצויינת לנסות את הטעמים האירופים-אסיאתים שיכנסו לפה שלכם. מסעדת “מוטי מאהל” (Moti Mahal) היא מסעדה הודית מצויינת ומומלצת. אם אתם רוצים להרגיש כמו אנגלים מהמאה החדשה, זה המקום. כמו כן מומלץ להיכנס למסעדות הוייאטנמיות בפזורות בעיר.
אנו נוהגים לשייך את ההמבורגר לאמריקאים, אך גם הבריטים יודעים להכין המבורגר מצויין לא פחות. אם תגיעו לשוק הבורו (Borough market) תמצאו דוכני אוכל רבים ומהממים. מי שכבר הזמין טיסות ללונדון והגיע עד לעיר המופת לא יכול לפספס את המקום הזה. מומלץ לגשת לדוכן ההמבורגר האורגני שעשוי מ-100% בשר בקר אורגני וטעים להפליא.
בעת ביקור בלונדון אסור לפספס את הפיש אנד צ’יפס הידוע לשמצה. הוא שמנוני, מטוגן, ומוגש עם חומץ(!), אך הפיש אנד צ’יפס הוא מאכל חובה. מומלץ להגיע למסעדת Fish Bone שמציעה את הפיש אנד צ’יפס הכי טוב באיזור במחירים טובים, ועם מעט שמן יחסית.
ואם עדיין חשקה נפשכם באוכל אנגלי טהור, מלא בנקניקיות ואוכל מטוגן אחר, אתם מוזמנים להגיע לדיאנ’ס דיינר (Diana’s Diner) אשר נמצא בקובנט גרדן. שם תקבלו ארוחת בוקר אנגלית ותרגישו שאתם יושבים במסעדת פועלים אמיתית במחירים מצויינים.
לאוכל בלונדון, ובבריטניה בכלל, יצא שם רע – ובצדק. ערימות הצ’יפס והבשר נוטפות השמן מעולם לא נחשבו הצלחה קולינרית, שלא לדבר על ארוחת הבוקר האנגלית המסורתית – תרכובת משונה של שעועית מבושלת בקטשופ, בשר חזיר, ביצה לא מוכנה וכמובן, צ’יפס.
תודות לאל ולכלכלה האירופאית, המוני מהגרים הגיעו לכאן והביאו מטעמים מכל העולם, מה שהפך את העיר למיצג קולינארי הטרוגני וייחודי. לצד ענקי המזון המהיר תמצאו בעיר בתי אוכל קטנים ונפלאים, מסעדות פועלים נהדרות וגם כמה ממסעדות היוקרה המובילות את מצעדי הטעם בעולם.

כשמדובר באוכל אנגלי, אתם לא רוצים ללכת למסעדות היקרות – אלא לחורבות גסטרונומיות שיועדו בעבר לפועלי העיר המסוקסים, והיום הם מיועדות לכל לאלה שמוכנים לחיות עם שלוליות שמן מתחת לביצת העין. אחד הדברים המוזרים ביותר שתמצאו כשתבקרו שם הוא שהאחראיים על הבישול אינם האנגלים, דווקא, כי אם עובדיהם הזרים. אבל למה להיות קטנוניים.

Diana’s Diner
בדיינר שבקובנט גרדן מגישים ארוחת בוקר אנגלית מלאה באווירת פועלים אוטנטית במחירים זולים וטובים. לא תצליחו לאכול שום דבר נוסף במשך כמה שעות טובות.
Diana’s Diner, 39 Endell Street, Covent Garden, WC2H 9BA

Cafe Crescent
מקום קטן ונסתר שאין סיכוי שתשימו לב אליו אם תגיעו לרחוב בטעות, המגיש ארוחות בוקר פשוטות וטובות, עם צ’יפס משומן ובייקון נוטף זימה. Cafe Crescent, 40 Camden High Street

Cafe In The Garden
אם מתחשק לכם לאכול באווירה מיוחדת יותר, כדאי להגיע ל- Cafe In The Garden שבכיכר ראסל. ארוחות בוקר שיאפשרו לכם לא רק ליהנות מהמזון אלא גם לערוך תצפית על כל תיירי הפארק המזדמנים. אפשר אחר כך לקפוץ לאוניברסיטת SOAS הסמוכה וליהנות מאיזו הרצאה טובה על בטן מלאה.
Russell Square, WC1 Cafe In The Garden

The Blue Legune
מסעדה יאפית חביבה בעלת אופי מקומי, ברחוב שכולו על טהרת האורגניות וגברים צחורי שיניים הלבושים במנשא תינוק. ארוחות הבוקר שלהם אינן מאוד נדיבות בגודלן – אך הן טעימות מאוד ומשרות אווירת חשיבות. בחורף כדאי לשבת בחדר האחורי, בו תקרת הזכוכית מאפשרת לכם להביט על הגשם מלמטה. לקינוח, לכו מעט מערבה עם הרחוב, עד שתבחינו בכנסיית סיינט מרי המרשימה ובפארק קליסולד – אידיאלי לרביצת צהריים.
The Blue Legune, 101 Stoke Newington Church Street, N16 0UD
Fish Bone
פיש אנד צ’יפס טריים ולא שמנים מדי במחיר סטנדרטי. אל תשכחו להתפנק גם בצלחת אפונה מבושלת. ביום שמש, אפשר לעשות טייק אוואי לרג’נטס פארק הקרוב.
Fish Bone, 82 Cleveland St, W1T 6NF

North Sea Fish Restaurant
מסעדת דגים מסורתית והרבה יותר יקרה מקודמותיה, אבל יש בה הרבה יותר מפיש אנד צ’יפס, והלקוחות נוטים להתלהב. למרות שמי שעושה דגים צריך להתמקד רק בדגים (שלא כמקומות הקוראים לעצמם: “פיצה פלאפל שוארמה אוכל איטלקי”) – במקרה הזה אפילו הקינוחים נהדרים.
North Sea Fish Restaurant, 7-8 Leigh St, WC1H 9EW

Ben’s Cookies
עוד פינוק שקשה להתעלם ממנו מגיע מרשת העוגיות הזו. בסניף הקובנט גרדן לכו על עוגיית הטריפל שוקולד המדהימה, ובסניפים הנוספים – על הדאבל שוקולד.
Ben’s Cookies, 13A the Piazza, Covent Garden, WC2E 8HH

Burnt Sugar
פינוק נפלא אחר מצוי בדוכן קטן בשוק ה-Borough (ע”ע שווקים), שפועל בסופי השבוע. מדובר בפאדג’ים המשובחים של Burnt Sugar, שמציעים מגוון טעמים מווניל או שוקולד פשוט ועד נוגט פריך עם טיפת ג’ינג’ר ואגוזים. מעדן אמיתי – לקחת בשקית וללכת לאכול על המעקה של התמזה.

פיאדה
אם תקף אתכם רעב פתאומי לכריך, הפיאדה הוא המקום המתאים ביותר עבורכם. הוא אמנם מזכיר קצת את רשת “ארומה” הישראלית, בעיצוב, באווירה ובקונספט, אבל אין מה להשוות. תמצאו שם 15 סוגי סנדוויצ’ים בסיסיים, עם השפעה איטלקית רבה, אליהם תוכלו להוסיף ולהחסיר מרכיבים לפי הטעם. אל תחמיצו את המשקאות המיוחדים שמייצרים במקום, ובפרט את הבירות האורגניות שהפכו את חובבי הבריאות ללקוחות קבועים.
12-14 St John St, EC1M 4AY \ 020 7253 0472

לאון
רשת מסעדות מזון מהיר, בריא, זול וטעים, שסניפיה פזורים בכל הנקודות המתוירות של העיר. אם אתם מתגעגעים הביתה, תוכלו למצוא שם גם חומוס ופיתות קטנות שלא יביישו את אבו חסן.

(באדיבות אתר: http://www.reader.co.il)

מור סופרן

תגובות סגורות