חדשות היום

מדעני זירוקס פיתחו מערכת מצלמות לכבישים מהירים כדי לזהות נהגים המשתמשים בטלפון סלולרי

בנוסף פיתחו שימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים דרך הטלפון לאיתור וניתוח כיוון מבטו של הנהג כדי לזהות הסחות דעת מהכביש

בכירי המדענים של זירוקס בתחום עיבוד תמונה הצטרפו לעמיתיהם מגוגל, פייסבוק, מיקרוסופט, אמזון ומהמוסדות האקדמיים המובילים בעולם בסוף החודש האחרון על מנת לשתף את מחקריהם על מה שהופך את המחשבים ליותר “אנושיים” ע”י חיקוי המוח האנושי וכיצד הוא רואה וחושב.

המדענים מהחברות השונות עובדים על סגירת הפער שבין המציאות והוליווד בנוגע ליכולות הבינה המלאכותית ומתמקדים בתחום עיבוד תמונה וזיהוי התבניות, שמטרתו להעצים את יכולת המכונות “לראות” ולהבין את העולם בדומה ליכולות האנושית ולעתים קרובות אף עולה עליה.

“זירוקס הינה חלוצה בתחום עיבוד התמונה בכדי לחלץ ניתוח משמעותי ושימושי מתמונות וסרטוני וידאו”, אמר רג’א בלה, המדען הראשי של זירוקס בוובסטר, ניו יורק “למרות שיש כבר התקדמות משמעותית בשנים האחרונות עדיין נותרו מספר אתגרים מדעיים שיש לפתור”.

בין המחקרים שזירוקס הציגה בכנס IEEE:

זיהוי שימוש בטלפון סלולרי בזמן הנהיגה

מדינות רבות מבינות את השפעת השימוש בטלפון סלולרי בזמן הנהיגה על ביטחון הנהגים והנוסעים בכבישים. מדעני זירוקס עובדים על מערכת מצלמות לכבישים מהירים המשתמשת בטכנולוגיית זיהוי תבניות כדי לזהות נהגים המשתמשים בטלפון סלולרי.

הפיכת טלפונים חכמים למצילי חיים בכבישים

צוותי זירוקס גם עובדים על פרויקט ראייה ממוחשבת שיהפוך טלפונים חכמים לעוזרי נהיגה ע”י שימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים לאיתור וניתוח כיוון מבטו של הנהג ע”מ לזהות כאשר הנהג מוסח ולא שם לב לכביש.

תמונות המושכות את העין

שיתוף פעולה בין חוקרי זירוקס ואוניברסיטת הרווארד, שבדקו מה מושך את תשומת לבם של האנשים כאשר הם מסתכלים על תמונה והטמעת אלמנטים אלו ליצירת השפעה גדולה יותר ועניין רב יותר כאנשים פוגשים תמונה, משחק או סצנה.

חתימת תמונה – שימוש בראייה ממוחשבת להבנת מסת נתונים גדולה.

תמונות ווידאו מהווים כ-90% מתעבורת האינטרנט בימינו. על מנת לחקור ולהשתמש בכמות מסיבית כזו של נתונים דורשה טכנולוגיה שיכולה באופן אוטומטי לנתח תמונה וליצור “חתימה חזותית” ייחודית שמבדילה אותו מתמונות אחרות. זירוקס המציאה פרוטוקול פטנט חדשני היוצר חתימות קומפקטית ומדויקות המסוגלות לסווג תמונות מאתגרות עד רמת הכרה במותג ודגם המכונית המופיעה בה.

יונה או תור?

זיהוי פרט בהמון זו משימה מאתגרת כאשר מומחים לנושא ספציפיים נדרשים (כגון צפרים לזהות מינים של ציפורים), שכן מומחים כאלה זמינים רק לעתים נדירות. כדי לסייע למפרשים שאינם מומחים, זירוקס עיצבו מערכת המסוגלת לבצע סינון ראשוני בתמונה ולהציע מספר מצומצם מאוד של אפשרויות לבחירה.

זירוקס עוסקת בחקר תחום הראייה הממוחשבת ומשתפת פעולה עם מוסדות אקדמיים המובילים בעולם ובכלל זה באוניברסיטת אוקספורד, אוניברסיטת הרווארד, המכון הלאומי הצרפתי למחקר במדעי מחשב (INRIA), המכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס, אוניברסיטת קרנגי מלון, אוניברסיטת אילינוי באורבנה-שמפיין, אוניברסיטת פן סטייט, אוניברסיטת נוטרדאם, אוניברסיטת מרילנד ואחרים.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות