חדשות היום

פרוסט אנד סאליבן: הכנסות שוק פתרונות ניתוח Big Data העולמי יגיעו ל-15.1 מיליארד דולר ב-2020

פרוסט אנד סאליבן: הכנסות שוק פתרונות ניתוח Big Data העולמי יגיעו ל-15.1 מיליארד דולר ב-2020

פתרונות ניתוח Big Data (BDA) צוברים פופולריות רבה, כיוון שה”אינטרנט של הדברים” מייצר כמות עצומה של נתונים מכל הסוגים (מובנים, מובנים-למחצה ולא מובנים). ה”אינטרנט של הדברים” הינו תולדה של היפר-קישוריות בשילוב עם יכולת של הרשתות החכמות להימצא בכל מקום בו-זמנית. בעוד נפח ייצור הנתונים גובר במידה ניכרת על יכולות הניהול של אותם הנתונים, חברות מובילות משתמשות בטכנולוגיות Big Data לאיסוף מודיעין מוקדם, דבר המסייע לקבל החלטות עסקיות ולהגיב לתנאי השוק במהירות.

מחקר חדש של חברת הייעוץ והמחקר פרוסט אנד סאליבן מגלה, כי ההכנסות שנרשמו בשוק ה-BDA בשנת 2013 עמדו על 3.2 מיליארד דולר, וצופה צמיחה שתסתכם בשנת 2020 ב-15.1 מיליארד דולר. המחקר עוסק בגילוי והדמיה של נתונים (DDV), כמו גם בניתוח מתקדם (Advanced Analysis). קיים ביקוש גבוה לפתרונות DDV בזמן אמת, הנובע מלהיטותם של ארגונים לבצע תקינה של הדמייה, ניתוח ודיווח של נתונים. מצד שני, ההחזר הגבוה על השקעה מפתרונות AA מרמז, שהם יחדרו בעוצמה רבה גם למגזרים כגון ממשלות, שירותים פיננסיים ותקשורת.

בעידודן של המגמות הללו, הספקים דוחפים את המוצרים שלהם למגזרי תעשייה שונים למספר שימושים. פרוסט אנד סאליבן זיהתה בשוק ארבע קטגוריות רחבות של שימושים: תובנות לקוח, אופטימיזציה של משאבים, שיפור תהליכים/פרודוקטיביות וסיכון, מודיעין ואבטחה. משתמשי הקצה מתעניינים בעיקר בפתרונות המאפשרים לבצע פילוח לקוחות וניתוח של תמהיל הרכישה. אלה צריכים להיות תחומי המיקוד העיקריים של ספקי ניתוח Big Data שרוצים לפתח פלטפורמה שאינה ייעודית למגזר כלשהו, כיוון שהינם כמה מהישומים המוטמעים בצורה הרחבה ביותר בשוק. זאת ועוד, גם יישומי סיכון, אבטחה ומודיעין, דוגמת זיהוי הונאות בכרטיסי אשראי, חיזוי מתקפות מקוונות ומידול סיכוני השקעות, ידועים כמניבי תשואות גבוהות מאוד.

עם זאת, השוק עדיין נמצא במצב בדיקה ותיקוף, וחברות חוששות להשקיע בהטמעות היקרות הללו, אשר עשויות להגיע לסכומים של שש או שבע ספרות. ניתוח מתקדם הוא עדיין שוק של חברות וארגונים איתנים פיננסית, וארגונים מהססים לבצע השקעות מסיביות עקב היעדרן של תוצאות מוחשיות בנוגע ליישומים מסויימים.

בנוסף, חברות אינן מעודדות מהעלות הגבוהה של המעבר מתשתית קיימת לתשתית חדשה, המותאמת לזרימתBig Data. חששות בנוגע לעלות, יחד עם היעדר אסטרטגיות הטמעת Big Data וסוגיות הנוגעות ליתירות נתונים וחוסר עקביות הם האתגרים המרכזיים שעימם מתמודד השוק. ספקי ניתוח Big Data מצידם, משקיעים במו״פ נרחב, על מנת להציג התקדמות טכנולוגית וניתן לראות שהשוק בשל לרכישות. טכנולוגיות Big Data חדשניות ממשיכות לצוץ וספקים גדולים יותר מראים נכונות גבוהה לבצע השקעות גבוהות, על מנת להרחיב את היצע המוצרים העונה על מגוון רחב יותר של צרכי התעשייה.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות