חדשות היום

קרן Catalyst CELרוכשת שליטה בחברת Lamina Technologies

הקרן היא שיתוף פעולה בין קטליסט ישראל וקרן “אבר-ברייט” סין

רכישת השליטה והזרמת ההון יתמכו בהמשך ההתרחבות הגלובלית של החברה

קרן Catalyst CEL חתמה על הסכם עם חברת Lamina Technologies, לפיו הקרן תשקיע כ-42 מליון $ בחברת Lamina, הכוללים 10 מליון $ של הון חדש לצורך התרחבות גלובלית של החברה, ועד 32 מליון $ לבעלי המניות הקיימים של החברה. באמצעות עסקה זו, קרן קטליסט CEL תהפוך לבעלת השליטה ב-Lamina, בשותפות עם צוות הניהול הנוכחי של Lamina, בראשות יובל ואמיר פלג, היזמים ומייסדי החברה. האחים פלג יישארו בתפקידי הניהול, ויחד יהיו בעלי המניות הגדולים בחברה אחרי הקרן. יו”ר החברה הוא לוק מולר, מנכ”ל קבוצת OTTO שהיתה הגוף המשקיע הראשון בחברה עוד בהיותה סטארטאפ מתחיל.

Lamina Technologies נוסדה בישראל בשנת 2001, מפתחת ומייצרת טכנולוגיה בתחום כלי חיתוך לעיבוד שבבי עם התמחות בתותבי כרסום וחריטה עשויים משכבות תת- מיקרוניות וציפוי PVD.

לקוחות הקצה של החברה כוללים יצרני מתכת ומכונות, וכן ספקים מקשת רחבה של תעשיות, כולל: הנדסה כללית, תעשיית חלל ותעופה, תעשיה בטחונית, תעשיית הרכב, תחבורה, כלי עבודה, מכונות קלות, מכונות כבדות, וסקטורים נוספים.

ל-Lamina ידע רב בתחום טכנולוגיית אבקת תת-מיקרונים, ציפוי PVD מתקדם חומרים מתקדמים ופיתוח אפליקציות המספקת לתעשיה טכנולוגיה מובילה, כושר ייצור אופטימלי וביצועים גבוהים ואורך חיים גבוה של הכלים בתנאי סביבה קשים. פתרונות החברה מוזילים את עלויות הייצור, חוסכים בזמן ומייעלים השקעת אנרגיה ומשפרים את גמישות הייצור. מטה החברה בשוויץ ב-Yverdon-les-Bains, והיא נהנית ממערך מכירות גלובלי ומגוון, עם משרדים באירופה, הפסיפיק, סין, יפן וצפון אמריקה.

אדי קוקירמן ואלן דובקין, שותפים מנהלים ב Catalyst CEL אמרו: “בראשותם של אמיר ויובל פלג, חברת למינה התפתחה למובילה גלובלית בתחום התכנון, הייצור והשיווק של כלי חיתוך מתקדמים, עם נוכחות חזקה וחדירה משמעותית לאזורים גלובלים מרכזיים, כולל אירופה, אסיה פסיפיק, אמריקה הלטינית וצפון אמריקה. אנו רואים הזדמנויות משמעותיות להתרחבות פעילות החברה בשוק הסיני.”

שנגיאן פן, Shangyan Fan, מנהלת שותפה ב-Catalyst CEL: “לאמינה מתאימה מאוד לשינויי המאקרו בשוק הסיני ולשדרוג הטכנולוגי המקומי המתרחש בסין כשוק בעל פוטנציאל צמיחה עצום.

בתמונה: כל שותפי קרן Catalyst CEL, הסינים והישראלים

אמיר פלג, מנכ”ל ומייסד למינה אמר: “לחברה יש הזדמנויות רבות לצמיחה, ועם השקעת ההון של Catalyst CEL, בשילוב מערכת הקשרים והיכולות החזקים של הקרן בסין ובשווקים גלובלים, למינה נמצאת בעמדה טובה לביצוע שלבי הצמיחה הבאים שלה.”

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות