חדשות היום
מנכ"ל איתמר מדיקל, גלעד גליק

איתמר מדיקל – בין הזוכות במענק ראשוני במסגרת פרויקט אירופי מוביל לעידוד חדשנות מו”פ

במסגרתו קיבלה החברה מענק של 50,000 יורו מהאיחוד האירופי אשר נועד לפתח ולהגיש לאיחוד תכנית ניסוי רב מרכזי

שיראה שיפור תוצאות קליניות בחולי לב עם כאב חזה בלתי מוסבר על-ידי טיפול מותאם אישית המתבסס על בדיקת ה- EndoPATTM  של החברה

  • האיחוד האירופי הודיע ביום חמישי, ה- 18 בספטמבר, על החברות  אשר זכו במענק ראשוני  במסגרת פרויקט לעידוד חדשנות מו”פ, פרויקט ה-,Horizon 2020 שתקציבו הכולל 3 מיליארד דולר לשלוש השנים הבאות. מתוך 2662 בקשות למענק שהוגשו בשלב הראשון מ- 21 מדינות, רק 6% מכלל החברות (155 חברות) עברו לשלב השני וקיבלו את המענק, ובתוכן ארבע חברות ישראליות, כשאחת מהן הינה איתמר מדיקל. בשלב השני, ייבחנו הפרויקטים לקבלת מימון מלא מהאיחוד האירופי  עד סך של  2.5 מיליון יורו לפרויקט.

  • המענק הראשוני של 50,000 יורו שיתקבל  דרך  ISERD, המנהלת הישראלית למו”פ האירופי,  יאפשר לאיתמר מדיקל לפתח תוכנית ניסוי במטרה לקבל מענק למימון הניסוי הקליני המלא. הניסוי הקליני שמתוכנן להתבצע במרכזים רפואיים מובילים באירופה, ארה”ב  וישראל  יעקוב אחרי חולים עם כאב חזה ללא ממצאים משמעותיים  בצנתור אבחוני, חולים שכיום משוחררים ללא טיפול התערבותי פולשני (ניתוח או סטנט). מטרת הניסוי להוכיח כי בדיקת ה- EndoPATTM  הפשוטה יחסית  והבלתי-פולשנית שמבוצעת במרפאת הרופא, תסייע בטיפול יעיל יותר בחולים אלו ובשיפור התוצאות הקליניות. בנוסף, הניסוי יראה כי שימוש בבדיקה ככלי למעקב אחר הטיפול ישפר גם את היענות החולים לטיפולים  ולשינויים נלווים באורח החיים הנדרשים ע”י הרופא המטפל. הבדיקה הוכחה במחקרים קליניים שפורסמו במיטב הספרות הרפואית כסמן חשוב להתפתחות או להחמרה במחלות לבביות מעבר לבדיקות ולסמנים  הרגילים  שנמצאים כיום בשימוש.

·        מנכ”ל איתמר מדיקל, גלעד גליק: “אנו נרגשים מהזכייה ומהאפשרות  לקחת חלק בפרויקט חשוב לעידוד החדשנות הטכנולוגית באיחוד האירופי. אנו מזהים בפרויקט זה הזדמנות טכנולוגית ועסקית עבורנו ואמצעי להשגת הכרה בינלאומית נרחבת יותר. המוצרים אותם פיתחנו מגדילים בהתמדה את נתח השוק, בעיקר בארה”ב ויפן, ועל כן אנו שמחים על צירופנו לפרויקט מוביל באיחוד האירופי. הפרויקט עשוי לקדם את החברה בעתיד גם ביצירת שווקי יעד חשובים נוספים”.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות