סטארט אפ חדש עם קונספט מהפכני בתחום האופנה

לראשונה פלטפורמה חברתית למעצבים:

הסטארטאפ הישראלי Famuza, מאפשר למעצבי אופנה חובבים ומקצועיים מכל העולם לייצר פריטים בשלב הרישום ע״פ דרישת הגולשים

הסטארט אפ הישראלי Famuza.com, מציע לראשונה לגולשים מכל העולם להגשים את הפנטזיות העיצוביות שלהם – ולהפוך אותן למציאות, ללא מתווכים, חנויות, קניינים ובתי אופנה גדולים.

היזמים, אסף חכמון ותומר דביר, פיתחו אלגוריתם חכם המסוגל לחזות ביקושים של פריטי אופנה המועלים כתרשימים לאתר ולייצר ולמכור אותם על פי דרישה מוקדמת של הגולשים, המהווים גם לקוחות פוטנציאליים. בכך למעשה מאפשרת הפלטפורמה הזדמנות שווה לכל מעצב להפוך את הרישום שלו לפריט אמיתי שיכול להימכר בכל העולם ומן הצד שני מורידה את הסיכון הכרוך בהפקת אופנה לקהל אדיר של מעצבי אופנה ברחבי הגלובוס.

כך זה עובד:

מעצבים חובבים או מקצועיים מעלים לאתר של Famuza רישום של פריט אופנה. בשלב הזה , לאחר סינון ראשוני של הסטודיו שבבעלות החברה ובהתאם למידת היתכנות הייצור של הדגם, העיצובים והאביזרים של המעצבים השונים מוצגים בזירה החברתית באתר ועומדים למבחן הגולשים. הלקוחות הפוטנציאליים של הפריטים מדרגים את העיצובים  ולאחר מכן אלגוריתם ייחודי שפותח בFamuza מאפשר לזהות את הפריטים האהובים ביותר ובעלי הסיכוי הגבוה ביותר לזכות להצלחה מסחרית בחנות האינטרנטית. בין היתר נלקחים בחשבון דירוג הגולשים, זמן הצפייה בפריט ומגמות אופנה בעולם.

האלגוריתם שפיתחו היזמים מאפשר למעשה לחזות את הביקושים לפריט והעיצובים האהובים ביותר מועברים לייצור בתנאי סחר הוגן באחד המפעלים עמם משתפת החברה פעולה, ללא כל צורך במעורבות או השקעה כלכלית מצד המעצב. הפריטים המוכנים מוצגים למכירה באתר והרווחים מהם מתחלקים בין החנות לבין המעצב.

לדברי אסף חכמון, ממייסדי Famuza: “הפלטפורמות החברתיות חתכו בצורה דרמטית את הצורך במתווכים. אנו רואים יותר ויותר סופרים שלא עברו את הסינון של הוצאות הספרים הגדולות מעלים את כתביהם לזירות אינטרנטיות ומביאים אותם לשיפוט הקהל, כך גם בתחום האומנות והמזון. הפלטפוטרמה שלנו  מעניקה בפעם הראשונה הזדמנות אמיתית לסטודנט בברלין למכור את החולצה שעיצב לחובבת אופנה בטוקיו. עולם האופנה פועל כיום באפלה – לחברות אופנה חסרה אינדיקציה ממשית לגבי הביקושים למוצרים מסוימים, ולעיתים קרובות אנו רואים מלאים עצומים של בגדים שלא נמכרים ולאחר מכן מנסים להיפטר מהם במבצעי סוף העונה. גם למעצבים חדשים המנסים לפרוץ לשוק הדבר כמעט בלתי אפשרי – עליהם להתמודד עם עלויות הייצור, ההפצה והשיווק. אנחנו למעשה אומרים למעצבים- בואו תציעו לקהל הרחב את הרעיונות הכי משוגעים שלכם ואם ההמונים תומכים בכם- אנחנו נייצר וכולנו נרוויח”.

מאז שהוקמה גייסה החברה בזמן קצר מאות אלפי שקלים ממשקיעים פרטיים ובתקופת ההרצה הצליחה לגייס עשרות מעצבים מרחבי העולם, שחלק מעיצוביהם כבר מוצגים לקנייה באתר.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות