חדשות היום

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר הבוקר בתעשייה האווירית ובחן את הפיתוחים הישראליים החדשים

נשיא המדינה:”התפעלתי מנפלאות היצירה, תודה לאלו העושים למען בטחון ישראל ולמען יכולתנו לעמוד בפני איומים לא פשוטים”

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ביקר הבוקר, יום שני, כ”ד חשוון, 17 בנובמבר, בתעשייה האווירית ונפגש עם יו”ר התעשייה האווירית, רפי מאור ועם המנכ”ל יוסי וייס, שהציגו בפניו את הפיתוחים הביטחוניים של החברה. במהלך הביקור אמר הנשיא: “התעשייה האווירית היא לא רק מערכת יוצרת ממדרגה ראשונה במובן המקצועי, אלא כזו המאפשרת יכולת כלכלית למדינת ישראל ועונה על צורך בטחוני שאין למעלה ממנו. באנו לכאן היום כדי לראות את נפלאות היצירה, להתפעל מהמערכת שמפעילה את היצירתיות הזו ולומר תודה לאלו העושים למען בטחון ישראל ולמען יכולתנו לעמוד בפני איומים לא פשוטים.

בביקורו סייר הנשיא בחטיבת כלי הטייס הצבאיים ובחטיבת הטילים והחלל. במהלך הביקור הוצגה לנשיא שורה של מערכות חדשות של התעשייה האווירית, ביניהן מערכת ההגנה האווירית “ברק 8″, הנותנת מענה למגוון איומים בזירה הימית והיבשתית, כולל טיפול במספר איומים בו- זמנית. בשבוע שעבר אף עמדה המערכת בניסוי יירוט שהוכתר בהצלחה . למערכת יכולת פעולה ביום ובלילה ובכל מזג אויר. כמו כן הוצגו מל”טי ה”הרון” (מטוסים ללא טייס), מל”טים אסטרטגיים וטקטיים לגובה בינוני ושהייה ארוכה. מל”טי “הרון” הפעילים מבצעית בחיל האוויר כוללים פלטפורמות רב משימתיות, בעלי יכולת לנשיאת מטען ייעודי ומאפשרים ביצוע של מגוון משימות תצפית ועיקוב ביום, בלילה ובכל תנאי מזג אויר. במהלך הביקור הוצגו גם מטוסי המשימה של התעשייה האווירית המשמשים להתרעה מוקדמת, איסוף מודיעין שליטה ובקרה אווירית. הנשיא התרשם ממגוון פיתוחים בבית החלל של ישראל בהם לווין התקשורת “עמוס 6” , הלווין הגדול ביותר שפותח בישראל שיאפשר תקשורת טלוויזיה ואינטרנט ואף תקשורת ניידת לכל אזור המזרח התיכון ואירופה וישוגר במהלך 2015.

יו”ר דירקטוריון התעשייה האווירית רפי מאור אמר: “אנו שמחים וגאים לארח היום את כבוד הנשיא ריבלין בביקור ממלכתי ראשון בתעשייה האווירית. סקרנו בפני הנשיא מגוון רחב של פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לנושאים ביטחוניים מהותיים, והצגנו בפניו מערכות מובילות של התעשייה האווירית.”

יוסי וייס, מנכ”ל התעשייה האווירית אמר: “עבור העובדים של החברה ועבור מנהליה ישנה משמעות רבה ואישית לביקור זה ולהיכרותו של הנשיא עם תחומי פעילותנו השונים. התעשייה האווירית הינה מובילה עולמית בתחומי פעילותה השונים. אני סמוך ובטוח שהקשר החם עם הנשיא ימשיך לאורך שנות כהונתו”.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות