חדשות היום

ראלי הטכנולוגיה החברתית הגדול יוצא לדרך

Hub TLV ו-Tech for Good משיקים את ה-Rally, אקסלרטור יחיד מסוגו בישראל, שנועד להאיץ ולקדם סטארט-אפים עם אימפקט חברתי.

במסגרת זו פרסמו יוזמי הראלי” קול קורא” ליזמים העושים שימוש בטכנולוגיה לצורך התמודדות עם אחד התחומים הבאים:

• בריאות ותזונה – בדגש על כלים להתמודדות עם השמנת ילדים

• גילאות – טכנולוגיה בשירות הגיל השלישי והרביעי

• אוריינות פיננסית – פתרונות לצרכנות פיננסית נבונה

• צמצום פערים דיגיטליים – הנגשת טכנולוגיה מידע וכלים לאוכלוסיות מוחלשות

לראלי יתקבלו עד 15 סטארט-אפים והם ייהנו מתוכנית אישית אשר תותאם לצרכיהם ומליווי מקצועי צמוד של מנטורים בעלי שם בתחומם. הראלי ממוקם ב-Hub TLV והוא יימשך שלושה חודשים, במהלכם יינתן דגש על גיוס כספים למיזמים אשר לכולם מודל כלכלי איתן לצד התועלת החברתית הנובעת מפירות פיתוחיהם.

חברות מובילות במשק התגייסו לטובת הראלי,  ומעבר למתן החסות הן תספקנה ליווי אישי צמוד של בכירי עובדיהן ומעטפת שירותים תומכים לכל מיזם

הראלי הוא מיזם משותף של  Hub TLV, הגוף המוביל בישראל בטיפוח  מרחב עבודה וחממה ליזמות טכנולוגית חברתית מהותיקים בארץ ושל  Tech for Good, חברה לתועלת הציבור אשר הוקמה במטרה לקדם יזמיות טכנולוגיות בשירות החברה.

זהו המחזור הראשון של הראלי כשהמטרה היא להפוך את ישראל למובילה עולמית בפיתוח טכנולוגיות בשירות מטרות חברתיות. תחום זה (Social-Tech) כולל בתוכו מיזמים טכנולוגיים אשר מטפלים באופן יצירתי במגוון רחב של סוגיות חברתיות בתחומי החינוך, בעלי המוגבלויות, הקהילה,  הביטחון האישי ועוד.

תחום זה התפתח מאוד בעולם בשנים האחרונות, והיום עשרות גופי השקעה כמו גם משקיעים פרטיים רבים מפנים מיליארדי דולרים להשקעות בתחום ה-Social-Tech, מתוך הבנה כי בכוחה של הטכנולוגיה ליצור אימפקט חברתי משמעותי.

לארי אקרמן מ-“Tech for Good”- אשר שימש עד לאחרונה כסמנכ”ל הכספים של פלאפון, ציין כי  “תחום ה- social-tec מהווה שילוב אידאלי בין היכולת להקים מיזמים טכנולוגיים בעלי מודל כלכלי מוצלח לבין ההזדמנות לייצר אימפקט חברתי משמעותי ברמה המקומית והגלובלית. אנו מצפים לראות צמיחה משמעותי בתחום בשנים הקרובות ומקווים לראות את המשקיעים מרימים את הכפפה ומצטרפים ל-impact investment”

עומרי בורל, שותפה ב-Hub TLV “” אנו רואים בטכנולוגיה מנוע צמיחה מרכזי עבור התחום החברתי.  כמו בכל תחום חיים, גם בתחום החברתי, הכנסת כלים טכנולוגיים ודפוסי חשיבה מתחום ההיי-טק, עתידה לגרום למהפכה של ממש ולקיומם של מודלים עסקיים חדשניים.”

ניר שמעוני מ- “Tech for Good”: אנחנו רואים כיום התענינות הולכת וגוברת מצד גורמים בחו”ל בתעשיית ה-Social-Tech הישראלי.  המחזור הנוכחי של הראלי הוא צעד ראשון בדרך להפיכתה של ישראל לשחקן גלובלי משמעותי בתחום,  והעלאת ישראל על מפת משקיעי האימפקט מחו”ל.

אלי הילמן, שותף מייסד ב Hub TLV הוסיף: “ישראל מובילה בעולם בטכנולוגיה, רפואה חקלאות ומערכות פיננסיים. את כל התנאים לפיתוח יש לנו, עכשיו המשימה המרכזית היא להפנות את מיטב המוחות לכיוונים שיעשו לנו את העולם למקום טוב יותר . כל זה אפשרי, חלומות כאלו מתגשמים בכל העולם ועכשיו גם כאן יתגשמו”.

לפרטים נוספים אודות הראלי   www.hubrally.co.il

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות