דאסו סיסטמס ו-SolarImpulse פותחות פרק חדש בעתיד התעופה הסולארית

שילוב טכנולוגיה, חזון וחדשנות מסייעות להצגת היכולות של “תעופה ירוקה”

דאסו סיסטמס (Dassault Systèmes), חברת ה-3DEXPERIENCE, הודיעה על המשך השותפות שלה עם פרויקט SolarImpulse ועל התחייבותה להשתתפות בשלב הבא של הפרויקט פורץ הדרך ,לפיתוח מטוס מונע באנרגיה סולארית שעתיד להקיף את העולם.

SolarImpulse2, שנחשף באפריל האחרון וביצע טיסת מבחן מוצלחת ביוני השנה, תוכנן כולו באמצעות פלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס.

לצורך תכנון ובנייה של מטוס סולארי שני בפרויקט ה-Solar Impulse נעשה שימוש בפלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס, כולל אפליקציות CATIA ו-ENOVIA. SolarImpulse1 היווה מבחן לטכנולוגיות חדשות מורכבות ביותר הנדרשות כדי לטוס ביום ובלילה בשימוש בלבדי באנרגיה סולארית. ה-SolarImpulse2 ייקח את המשימה צעד אחד קדימה ויטוס מסביב לעולם במהלך 2015.

צוות הפיתוח התמודד עם אתגרים חדשים ושיקולים הכרוכים בתכנון מטוס חדשני שכזה, כולל תכנון חדש של גוף המטוס והכנפיים, ושימוש בחומרים חדשים שיעמדו ביעדי משקל מחמירים. תכנון תא הטייס המספק בטיחות, נוחות ונגישות לשליטה עבור הטייס בטיסה מסביב לעולם, דרש כלים מתקדמים לתכנון ולניהול. פתרונות דאסו סיסטמס, המשמשים את הצוות מאז 2006, עזרו להבטיח ביצוע חלק של תהליכי הפיתוח המתמשכים ועמידה ביעדי ביניים.

“במשך יותר ממאה שנים, חלוצים דחפו את גבולות התעופה והפכו רעיונות לפריצות דרך.  מטיסת האדם הראשון  דרך טיסות בכדור פורח ועד למשימות בחלל. כולן נחשבו פעם לבלתי אפשריות”, אמר אנדריי בורשברג, מייסד משותף וטייס ה-SolarImpulse. “אנו ממשיכים ליישם רוח יזמית בתכנון ההנדסי ובתכניות מחקר הממזגות טכנולוגיות מתקדמות של המאה ה-21, כמו פלטפורמת 3DEPXERIENCE של דאסו סיסטמס, עם המשימה לשפר את השפעת האנושות על הסביבה”.

“היינו חייבים להצליח כבר בניסיון הראשון. לשם כך נזקקנו לפתרונות מובילים כדי ליצור ובהצלחה את חווית התעופה אותה חיפשנו ולכן פנינו לדאסו סיסטמס ולפלטפורמת 3DEXPERIENCE שלה”, אמר ברנרד פיקארד, יזם, יו”ר וטייס ה-SolarImpulse. “נקודת מבט מכיוון החוויה היא בדיוק מה שהיינו צריכים כדי ליצור מטוס המיועד לטיסות כה ארוכות. אנו שוהים בתא הטייס במשך 5 ימים ברציפות בכל פעם. כל דבר – החל מההינע, דרך האלקטרוניקה ועד לסביבת הצוות – צריך להילקח בחשבון, להיות מתוכנן, משולב ומוטמע כדי שטיסה כזו תצליח.”

“מדובר על יותר מאשר לשרת את צרכיו של לקוח”, אמר מישל טלייה, סגן נשיא לתעשיית התעופה, ביטחון וחלל בדאסו סיסטמס. “ה-SolarImpulse הוא יותר מאשר עוד מטוס, הוא מסר. פרויקט זה מראה לעולם כי אנרגיה ירוקה חלופית יכולה להיות בטוחה ואפשרית גם בנסיבות הקיצוניות ביותר, וכי יש לה הכוח לשנות את העולם”.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות