חדשות היום

אקסלרטור חדש לסטארטאפים ישראלים – בשיתוף עם סינגפור

אקסלרטור חדש יסייע לסטארטאפים ישראלים לחדור לשוק האסייתי ולגייס מימון דרך סינגפור

התוכנית בשיתוף בין חברת Startup East והאוניברסיטה הלאומית של סינגפור ובסיוע קרן סינרג’י צ’יינה (קרן ישראלית-סינית)

בימים אלה יוצאת לדרך תוכנית חדשה, פרי שיתוף פעולה בין חברתStartup East – אקסלרטור דו-כיווני אסיה-ישראל , לבין האוניברסיטה הלאומית של סינגפור (NUS) והחממה שהיא מפעילה, אשר נחשבת לאחת הידועות באסיה.

אחרי עשרות שנים שסינגפור מהווה שוק יעד חשוב לחברות ביטחוניות ישראליות גדולות, היא מחפשת כעת סטארטאפים ישראלים, ועבור הישראלים זוהי דרך מעניינת ואולי קלה יותר להגיע לשוק האסייתי, ובסופו של דבר גם לסין:
סינגפור נחשבת לאקו-סיסטם המוביל באסיה לסטארטאפים, בשנה האחרונה היו בה יותר מ-10 אקזיטים, והיא מדורגת מקום 1 באסיה בתחום של שמירת זכויות וקניין רוחני.

במסגרת התוכנית החדשה, יעברו סטארטאפים ישראלים בשלבי סיד מסלול משולב – בישראל ובסינגפור בחממה של האוניברסיטה National University of Singapore .

הרעיון הוא לסייע להם לחדור לשוק האסייתי, כשסינגפור מהווה שער לשווקים אחרים במזרח, פחות קשים לחדירה מסין, כמו: הפיליפינים, קוריאה, תאילנד ואפילו יפן, מלזיה ואינדונזיה.
החברות הישראליות ייפגשו עם משקיעים ולקוחות פוטנציאלים, יעשו פיילוטים ולוקאליזציה למוצר שלהם, ויקבלו מנטורינג בחממה.

מי שיוכיחו היתכנות למוצר באסיה, יהנו משיתוף הפעולה של Startup East עם קרן Synergy China Fund (קרן השקעות סינית-ישראלית) שתוכל לסייע לאותן חברות בכניסה מוצלחת גם לשוק הסיני.

Startup East מחברת בין סטארטאפים ישראליים ואסייתים ובין משקיעים משני הצדדים באמצעות תכניות אקסלרציה (האצה) משותפות ליזמים מפה ומשם, וכן הכשרות שונות ליחידים וחברות. השותפים במיזם הם אמיר אופק, שניהל את עסקיה של אמדוקס בסינגפור כסמנכ”ל; עמרי שמיר, יזם בעל רקע עסקי בהונג-קונג; ועמוס אבנר (מנכ”ל), לשעבר ממנהלי Startau, מרכז היזמות של אוניברסיטת ת”א. שותף נוסף הוא קוריאני ופועל משם.

לדברי עמוס אבנר אחד מן השותפים המייסדים ב- Startup East: “ישנם מוצרים ושירותים ישראלים שיש להם פוטנציאל גדול להצלחה באסיה, אולי אף יותר מבשווקים מערביים, בתנאי שהחברות יעשו התאמה נכונה לשוק אליו הם מכוונים וידעו איך לגשת אליו. מבחינה זו, אני יכול להעיד כי מדובר בנקודת כניסה אידאלית לאסיה, עם יתרונות כמו אנגלית כשפה רשמית ראשונה, ממשלה שתומכת מאוד בסטארטאפים ועסקים קטנים, אהדה גדולה וצמא לחדשנות הישראלית, וכמובן גישה ישירה לשווקים של דרום מזרח אסיה.”

לדברי צבי שלגו, לשעבר יו”ר לשכת המסחר הישראלית בשנגחאי והיום שותף מנהל בקרן סינרג’י צ’יינה, קרן סינית-ישראלית להשקעות בהייטק (שנקראהWBP בשלביה הראשוניים): “בניגוד לשנים קודמות, בהן המלצנו רק לחברות בשלות בגודל בינוני ומעלה להיכנס לסין, הרי שבשנתיים האחרונות סין הפכה סוף סוף למקום מתאים גם לסטארטאפים ישראלים. זה נכון במיוחד לגבי סטארטאפים בתחום המובייל והאינטרנט – עבורם השוק הסיני הוא המקום הכי חם. עם זאת, כדי להשיג השקעה משמעותית ממשקיע סיני, כדאי לבוא מעמדת כוח ועל אחת כמה וכמה, לאחר שהוכחה היתכנות הטכנולוגיה באסיה. לפיכך האקסלרטור של Startup East הינו דרך מעניינת לחדור לשוק האסייתי, שעשויה לפתוח בהמשך גם דלת לשוק הסיני.

כאקסלרטור דו כיווני, פועל Startup East גם בכיוון של סטארטאפים אסייתים לישראל, ובמסגרת זו כבר גוייסה השקעת המשך לחברת IOT קוריאנית מקרן הון סיכון באסיה. מדובר בחברה בשם Way, שפיתחה צמיד לביש ‘חכם’ שיודע להמליץ לנשים על טיפול עור מתאים על בסיס לחות.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות