מאות מבקרים בכנס השנתי  של חברת פריסקייל

באירוע נחשפה לראשונה טכנולוגיה מהפכנית שפיתח הסטארט-אפ הישראלי GOJI על בסיס פתרונות של “פריסקייל”, לבישול באיכות שף להמונים

שמואל ברקן, מנכ”ל משותף פריסקייל: “גוג’י היא דוגמה ליישום הטכנולוגיה של פריסקייל להעברת אנרגיה אלחוטית בהספק גבוה לשימוש בחיי היום-יום

חברת פריסקייל, ענקית השבבים האמריקאית, קיימה היום את הכנס השנתי – Designing With Freescale (DWF) – בהשתתפות כ- 500 לקוחות ושותפים עסקיים של החברה במלון דן פנורמה בתל אביב.

גולת הכותרת של האירוע היא הדגמה חיה ובלעדית של שיטה מהפכנית לבישול שפיתחה חברת הסטארט-אפ GOJI. במימוש המערכת השתמשה GOJI בטכנולוגיה ייחודית וייעודית של פריסקייל. הטכנולוגיה מאפשרת בישול באיכות קולינארית מקצועית, כלומר: בישול אחיד של המזון על כל חלקיו, תוך קבלת “משוב” בזמן אמת מהמזון, מה שמאפשר עדכון אוטומטי של כמות האנרגיה הנדרשת להמשך הבישול ומיקומה. הטכנולוגיה מאפשרת לבשל, לאפות ולחמם מגוון רחב של מוצרי מזון לא מבושלים ואף קפואים (דגים, סטייקים, עופות, ירקות, תפו”א, אורז ועוד) באיכות מושלמת תוך אספקת כמות האנרגיה הנדרשת לכל אחד מסוגי המזון במינימום זמן. באופן כזה, כל תהליך הבישול הופך ליותר אוטומטי ונותן תוצאות מדויקות ומותאמות אישית לכל סועד לפי טעמו.

דוגמא ליכולות הטכנולוגיות של Goji Food Solutions:

  • מכניסים בלוק גדול מאוד של קרח לתוך התנור כשבתוך הקרח כלוא דג דניס שלם, נא וקפוא, ולאחר שאופים במשך 5 דקות, מגלים כי בלוק הקרח כלל לא נמס, בעוד הדג שבפנים אפוי בטמפרטורה של 80 מעלות ומוכן לאכילה. לא ייאמן…
  • ארוחת גורמה שלמה קפואה המסודרת בתוך צלחת ומכילה: תפו”א לא מבושלים, חיטה, 2 פילטים של דגי דניס קפואים (בטמפרטורה של 18- מעלות), עגבניות עם עלי מנגולד – בתוך 7 דקות בתנור היא מוכנה לאכילה וטעימה להפליא.

 

איך זה עובד?

התנור של GOJI משדר אנרגיה לפי תוכנית שהוזנה, כל פרק זמן מסוים התנור מקבל משוב מהמזון ובהתאם למשוב משנה את אופן העברת האנרגיה לכל מרכיב במנה. בניגוד לשיטות הבישול הקונבנציונליות בהן מחממים את האוכל מבחוץ פנימה (אש, כיריים, תנור וכו’), הרי ששיטת הבישול של גוג’י מאפשרת להעביר את אנרגיית החום בצורה מדויקת ישירות לכל נקודה בתוך נפח המזון המבושל, לחוש בזמן אמת את השינויים החלים במזון המתבשל, ולעדכן את פרמטרי הבישול בהתאם. התהליך ממשיך עד שהמנה מבושלת בצורה אחידה להפליא ומוכנה לאכילה.

גוג’י נוסדה בישראל בשנת 2006, ופיתחה פלטפורמה טכנולוגית ייחודית להעברת אנרגיה וחישה של חומרים (material sensing). מעבר לשוק המזון, לטכנולוגיה יישומים בפיתוח גם בשוק המים, הבריאות, ושוק הנפט והגז. Goji Food Solutions פיתחה דרך מהפכנית לבישול המבוסס על משוב בזמן אמת מהמזון המבושל, כלומר: אנליזה בזמן אמיתי של מידת קליטת האנרגיה על ידי המזון, והתאמת המשך הבישול / האפיה בהתאם לפידבק הזה. התוצאה היא:

  • מזון באיכות מקצוענית קולינארית (איכות שף) לכל מנה, בכל תנור.
  • קיצור זמן ההכנה פי 2 עד פי 5 (חיסכון באנרגיה)
  • יעילות אנרגטית מוגברת – על ידי התאמת כמות האנרגיה הנחוצה במקומות הנדרשים ובזמן המדויק הנדרש.
  • IoT – אינטרנט של הדברים – “תנור לומד”: שימוש ביכולות החישה של GOJI לצורך משוב ליצרני התנורים על אופן השימוש של הצרכנים בתנור, על בסיס מערכת לומדת “Learning Oven”. התנור הלומד אוסף ומשתף מידע על תוכן המתכונים, שימוש בהם ועדכונים שלהם, ונתוני צריכת אנרגיה.

לדברי שמואל ברקן, מנכ”ל משותף פריסקייל: “פריסקייל מתמחה כבר 50 שנה בהעברת שידורי אנרגיה גבוהה אלחוטית בצורה איכותית. 60% מתחנות הבסיס הסלולריות בעולם מושתתות על טכנולוגיית RF של פריסקייל. החדשנות כאן מבחינתנו, היא העברת היכולות של הטכנולוגיה הזו לצרכים של חיי היום-יום, כמו חימום ובישול מזון.”

לצורך מימוש הדרישות הייחודיות של Goji לחימום ובישול מזון, ועל בסיס טכנולוגיית ה-RF שלה, פיתחה פריסקייל את מגבר RF  המוכלל ה-MHT2001N. כמו כן, עשתה גוג’י שימוש במעבד אות ספרתי וביחידת עיבוד מרכזית ממשפחת ה- i.MX של פריסקייל.

לדברי גיל גמר, מנהל הפעילות של Goji Food Solutions בישראל, “השימוש בבישול נפחי של המזון עם היכולת לחוש בזמן אמת את השינויים החלים במזון המבושל ולשנות את פרופיל החימום בהתאם, ללא התערבות המשתמש, הינו שיטת בישול פורצת דרך שתביא בשנים הקרובות לקהל הרחב את היכולת לבשל בצורה אוטומטית ברמת שפים. היכולת של התנור להפוך לחלק אינטגרלי של קהילת המבשלים יביא לזמינות גבוהה של מתכונים, שיתוף ידע, ושיפור בהנגשת מזון בריא ואיכותי להמונים”.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות