חדשות היום

פיתוח “כחול לבן” ראשון מסוגו בעולם: החניון האוטומטי יתנהל ללא שומר, ללא נייר וללא מזומן

חברת ההייטק אותות אלקטרוניקה פיתחה לאחרונה מערכת ראשונה מסוגה בעולם בתחום החנייה. מערכת החנייה החדשה המכונה “קרדיט אין קרדיט אאוט” מאפשרת להפעיל שירותי חניון אוטומטיים מלאים ובכך להימנע מהצורך להחזיק במכונות תשלום יקרות, בשומר וגם בכרטיסי חנייה. הנכנסים לחניון יעבירו כרטיס אשראי בכניסה וביציאה – וזהו. לאחרונה הותקנה המערכת בחניון בכפר סבא, הראשון בעולם המשתמש בטכנולוגיה החדשה

ב”קרדיט אין קרדיט אאוט”, מערכת החנייה החדשה של אותות, אחת החברות המובילות בעולם למערכות ניהול כניסה בתשלום, ניטור קהל וכירטוס חכם, הלקוח נדרש להעביר כרטיס אשראי פעם אחת בכניסה לחניון, ופעם שניה ביציאה ממנו. העברת הכרטיס נעשית במסופון יעודי למטרה זו שפותח באותות.

המערכת בודקת כמה זמן עבר בין הכניסה ליציאה, ולפי המחירון שהוזן למערכת, היא מחשבת מה גובה התשלום, ומחייבת את כרטיס האשראי בהתאם.

“מדובר למעשה ביישום טכנולוגי פשוט שמשנה את התמונה בעיקר בחניונים קטנים: הוא מייתר את הצורך במכונות התשלום האוטומטיות היקרות מאוד, שעלותן סביב 90 אלף ₪ ליחידה, ומחליף אותן במסופי אשראי פשוטים שעולים אלפי שקלים בודדים. מדובר כמובן בחיסכון משמעותי מאוד בעלויות החניון, אבל ההשלכות עמוקות הרבה יותר:

ללא מכונות תשלום אין הצטברות של מזומנים שיש לשמור עליהם ולפנותם באמצעים מיוחדים, ואין צורך בשומר.

בנוסף, עקב הורדת העלויות, ניתן להכשיר כחניון בתשלום גם שטח קטן יחסית, שקודם לא היה כדאי להשתמש בו לחניון בתשלום” אומר רפי כספי, מנכ”ל אותות אלקטרוניקה.

יתרון נוסף אפשרי במערכת הוא החיסכון – הכלכלי והסביבתי – בהדפסת פתקיות החנייה. כאשר כל הרישומים של הכניסה לחנייה והיציאה ממנה נרשמים אוטומטית במחשב, גם הצורך בהדפסת פיתקית החנייה הופך מיותר. עם זאת, חשוב לציין כי המערכת מאפשרת במקביל, להתקין מדפסת בכניסה וביציאה כך שהאורח בחניון יכול, אם ירצה בכך, לקבל פתקית עם שעת ההגעה שלו, וגם פתקית עם פרטי התשלום שלו ביציאה, כנהוג כיום.

המערכת גמישה ומאפשרת שני סוגי לקוחות: סוג אחד הוא לקוחות אקראיים אשר משתמשים בכרטיס אשראי לחניה חד פעמית, והסוג השני הוא לקוחות קבועים – מנויים – אשר להם כרטיס חכם ולהם אין הגבלת כניסות ויציאות בכל תקופת המנוי.

המערכת תומכת גם בכרטיס חכם, כך שלקוח שאין לו אשראי או אשר מעוניין לעשות מנוי תקופתי יכול לעשות מנוי מול החניון ולהיכנס ולצאת לפי הסכם המנוי והתקופה עליה חתם.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות