חדשות היום

דו”ח של אינטל סקיוריטי: האבטחה הכרחית לעולם שירותי הרפואה המחוברים לאינטרנט

שירותי רפואה המחוברים לאינטרנט של הדברים הם בעלי פוטנציאל עצום, אם האבטחה תהיה קיימת בהם באופן מובנה, כך על פי דו”ח חדש של אינטל סקיוריטי ומכון המחקר אטלנטיק קאונסיל.

הדו”ח, ששמו “אינטרנט של הדברים בשירותי בריאות: יתרונות וסכנות”, בדק מהם אתגרי האבטחה וההזדמנויות שקיימות בשירותי רפואה מחוברים לאינטרנט, כולל מכשירים לבישים ומכשירים שמיועדים לבליעה זמנית או משולבים בגוף האדם לצורך טיפול,  לצורך מתן תרופה ולצורך מעקב כללי אחר הבריאות. הדו”ח כולל המלצות לתעשיה, לרגולציה ולצוותים הרפואיים כדי לעזור להם למקסם את הערך לחולים ולמזער את אתגרי האבטחה שמקורם בתוכנה, בחומרה וברשתות ובמכשירים.

מכשירים רפואיים מחוברים לאינטרנט יכולים לשפר את הכושר, את איכות החיים ואת אפקטיביות הטיפול הרפואי. עפ”י הדו”ח, ההערכות הן שהטכנולוגיות שהאלה יכולות לחסוך 63 מיליארד דולר בעלויות טיפול רפואי בתוך 15 שנים ו-15%-30%בעלויות ציוד רפואי. יחד עם זאת, הדו”ח מצא כי היתרונות של שירותי רפואה מחוברים לאינטרנט מגיעים יחד עם מספר חששות: גניבת מידע אישי, חבלה במכשירים במטרה לגרום לחבלה גופנית, פריצה לשירותי הרפואה וכשלים טכניים.

“שירותי רפואה מחוברים לאינטרנט יכולים להפוך את האינטרנט של הדברים למאוד אישי,” אומר משה אסרף, מנהל הפעילות של אינטל סקיוריטי בישראל. “כשמכשיר רפואי מחובר לאינטרנט מתחבר לגופו של אדם, המידע הבריאותי שניתן לקבל יכול לשפר בצורה דרמטית את הטיפול הרפואי, אך ההשלכות על הפרטיות ועל פריצות אפשריות לרשת אמיתיות גם הן. האבטחה צריכה להיות מובנית אל תוך האקו-סיסטם של שירותי הרפואה, החל מהמכשיר, דרך הרשת וכלה בדאטה סנטר.

הדו”ח מספק מספר המלצות שמטרתן לסייע לחדשנות אך להפחית את חששות האבטחה:

–  האבטחה צריכה להיות מובנית לתוך מכשירים ולתוך הרשתות שמשמשות אותם מרגע ייצורם

–  התעשיה והממשלה צריכות לשקול ליישם סדרה של תקני אבטחה או המלצות לעבודה מיטבית עם

   מכשירים רפואיים, כדי לטפל בסיכונים הקיימים

–  יש להמשיך ולשפר את שיתוף הפעולה בין התעשיה לממשלה בתחום זה

–  יתכן שתקני האישור של הרגולציה יצטרכו לעבור שינוי כדי לתמרץ חדשנות וגם לאפשר לארגוני בריאות

   לעמוד ברגולציה ולהגן על האינטרס הציבורי

ניתן למצוא את הדו”ח המלא בלינק:

http://www.mcafee.com/us/resources/reports/rp-healthcare-iot-rewards-risks.pdf

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות