חדשות היום

וינה עם ילדים – אתרים שלא כדאי להחמיץ

מתכון מנצח להצלחה של טיול משפחתי הוא לשלב בין פעילות של מבוגרים לפעילות לילדים. אם מחלקים את היום כשחציו מוקדש לפעילות מותאמת לילדים, כדוגמת הרעיונות שבמאמר זה, מובטחת לכם חוויה משפחתית מגבשת. כמובן שגלידה או שניצל עסיסי ברגעי משבר יכולים תמיד לעזור. אז הנה כמה רעיונות לביקור בבירה אירופאית מפתיעה, בעלת אווירה שלווה ונעימה. היא קלה להתמצאות ובעלת מוטיבים רבים המתאימים גם לילדים – וינה!

ארמון השונברון

קצת מחוץ לעיר, במרחק מספר תחנות מטרו ממרכז העיר (4U Schönbrunn) נמצא ארמון השונברון המרשים. לילדים קטנים

(4-12) מציע המקום המחשה של החיים בארמון, הילדים יכולים להתלבש כמו נסיכים ונסיכות, לראות ובעיקר לגעת. הגדולים יותר (אפילו מגיל 6) יהנו מהסיור הקצר בן השעה בארמון. אם תקחו את האוזניות הסיור יהיה מעניין אף יותר. בסביבה יש גם אפשרות להשתתף בסדנת פרלינים, לשחק בגן השעשעועים המיוחד ולטייל בגן של הארמון. בחודשי הקיץ קיים מבוך צמחייה מהנה. בנוסף ממוקם שם גן החיות של וינה, הידוע גם בכינוי “גן החיות שנברון” אשר נוסד בשנת 1752 והוא נחשב לגן החיות הוותיק ביותר בעולם שעדיין פעיל.

סיורים בארמון שנברון

הסיור בארמון שנברון מחולק לכמה נושאים: סיור בחדרי הארמון המדהימים, סיור בגני הארמון, פארק שנברון, גן החיות וגינת התה.

אימפריאל תור (Imperial Tour)

אימפראיל תור כולל סיור ב–22 מחדרי הארמון שמעוצבים בסגנון הרוקוקו, הסיור אורך כ–35 דקות בהם תוכל לבקר בדירות של הקיסר פרנץ יוזף ואשתו אליזבת וכן בחדרים שיועדו למפגשים בינלאומיים.

סיור בחדרי הארמון נעשה באופן עצמאי בעזרת מדריך קולי (קיים ב-12 שפות), המאפשר טעימה מהפאר בה נהגו לחיות קיסרי אוסטריה, כחלק מהסיור ניתן לבקר בגלריה הגדולה, להתרשם מיופים של הארונות הסינים שנעשו במיוחד עבור הקיסרים וכן להציץ לחדר המיטות של הקיסר יוזף פרנץ ולהתרשם מהסוויטה הפרטית שלו.

גראנד תור (Grand Tour)

גראנד תור כולל סיור ב–40 מחדרי הארמון, בסיור כוללים אותם 22 חדרים המוצעים באימפריאל תור בתוספת חדרים נוספים בארמון כדוגמת: חדר הטקסים, הסלון, הצצה לגובלנים ולשטיחים המפוארים וכן בחדרים ששימשו את הקיסרית מריה התרזה.

גראנד תור אורך כ–50 דקות וניתן לבחור בסיור עצמאי בעזרת מדריך קולי (קיים ב-12 שפות), או בסיור עם מדריך צמוד, הסיור בארמון שנברון הוא חוויה שאסור לפספס בוינה.

סיור בגני ארמון וגן התה

הגנים של ארמון שנברון מדהימים, השילוב של הפרחים, מרבדי הדשא, הפסלים, המזרקות ובריכות המים אל מול הארמון יוצרים תמונה שלא ניתן לתארה במילים, הכניסה לגנים כרוכה בתשלום נוסף.

פארק מגדל המים של וינה

בפארק המים של וינה הושקעו תקציבי ענק להקמת מגוון אטרקציות שיתנו מענה לילדים בכל הגילאים תוך שמירה על בטיחות הילדים בזמן השהייה בפארק. בפארק הוקמו שטחי חוף מלאכותיים, מפרצים, בריכות מים, מתקני שעשועים ומבנים מיניאטוריים בדמות מגדל המים העתיק של וינה.

המתקנים בפארק הינם אינטראקטיביים ולילדים ניתנת האפשרות לשלוט בחוזק הזרמים, כיוון הזרמים, לצאת לטיול בין המפלים, לשוט עם סירות עץ, להשתעשע במרחבי המדשאות הירוקות או סתם לשכב לנוח על כיסא נוח ולהתחמם מהשמש הקיצית של וינה. כיף לשחק במים הקרים, להשפריץ מים על ההורים, לגלוש במגלשות מים ולרוץ ברחבי הפארק, הילדים הווינאים אוהבים להגיע לשחק ולהנות עם ההורים במפלי מים זורמים, שיט בסירה על אגם, משחקי כדור עף, מזרקות פעילות לילדים בהם ניתן להשפריץ אחד על השני, חווית שיט רפסודת חבלים, טיול על גשר חבלים באורך 15 מטר, משחקי חול, בניית ארמונות ועוד.

לילדים הקטנים עד גיל 3 מתחם מיוחד ומגודר הכולל מגוון פעילויות ואטרקציות מתאימות.

סיור במשאית האדומה

אם אתם בטיול עם הילדים, עבורם זו תהיה חוויה מיוחדת לנסוע במשאית פתוחה שיתכן שדגמים דומים לו יש להם רק בין מכוניות הצעצוע שלהם. בנוסף למשאית, כמובן שהסיור עצמו הוא מקסים. הוא כולל את כל האתרים והמבנים החשובים שישנם בעיר העתיקה. ועובר דרך ארמון הלדן, הפרלמנט האוסטרי, התיאטרון, ככר אלברטינה, המוזיאון לאמנות יפה, המוזיאון לאמנות מודרנית ועוד.

הסיור מאפשר לחוש את כל המתרחש סביבכם כולל את הרוח הנעימה, זוהי תחושה ייחודית. המשאית עוברת לאורכה של הרינג שטראסה, חולפת על פני המבנים היפהפיים, כולל הארמונות והמבנים העתיקים המעטרים את הרחוב, עוברת בסמוך לכנסיות הבנויות בסגנון גותי מפואר.

שייט בדנובה

שייט בספינת תיירים לאורך הדנובה הווינאית מאפשרת הצצה אל עבר העיר וינה מנקודת מבט אחרת, רחש המים על פני הגלים, המרחב הפתוח ובאופק ניצבת לה העיר וינה בכל הדרה.

לאורכו של מסלול השייט שלוש עמדות עגינה, בכל עמדת עגינה ניתן לעלות ולרדת מהספינה (בכפיפות לסוג הכרטיס שנרכש), כל עמדת עגינה עוצרת בקרבת אטרקציות תיירותיות, פארקים ומבנים בעלי חשיבות לעיר וינה. במהלך השייט ניתן לקבל הדרכה במספר שפות בעזרת אוזניות מיוחדות שמחולקות בספינה.

ניתן לרכוש מספר חבילות לשייט על הדנובה: שייט בלילה, שייט במהלך היום, מסלול קצר, מסלול ארוך, שייט בשילוב אטרקציות, שייט בשילוב קולינריה ושייט המאפשר לרדת לטייל באזור העגינה.

בית הפרפרים

בית הפרפרים נמצא במרכזה של וינה, קרוב מאוד לבית האופרה. הכניסה מאפשרת ניתוק לא רק מן הקור אלא גם מהאווירה העירונית ומכניסה למקום שליו ורגוע.

בבית הפרפרים של וינה מעופפים להם פרפרים מסוגים שונים. בכל עונה ניתן לראות במקום פרפרים אחרים. גם אם לא כל הפרפרים הם פרפרים נדירים, הרבגוניות הקיימת במקום, הצבעוניות והססגוניות הרבה המגיעה הן מהפרפרים עצמם והן מהצמחים המשמשים להם סביבת מחיה, היא חוויה מרתקת לכל אחד. חוויית הטיול בתוך חממת הזכוכית כשלצידכם פכפוך מים מהמפלים הקטנים הזורמים וסביבכם יעופפו הפרפרים הרבים. בית הפרפרים הוא אטרקציה נפלאה לילדים אשר מתעניינים בגלגול חייו של הפרפר והם מופתעים ומסוקרנים כיצד יכול להגיח מן הגולם פרפר צבעוני שאך לפני כן היה זחל.

החלקה על הקרח

מרכז וינה להחלקה על הקרח הוא המקום מצויין להתחבר לאווירה האירופאית. כאשר מגיעים למקום הצבע הלבן בולט בחגיגיות שלו ועושה חשק מיד להוריד נעליים, לשים את המחליקים ולצאת לדרך בין האנשים הרבים, גם מבוגרים אך כמובן גם הרבה ילדים אשר עושים את דרכם על הרחבה הענקית והלבנה.

הרחבה היא בגודל עצום של 6000 מטרים רבועים – זהו שטח גדול מאוד כך שאפשר להחליק בכיף במשך שעות. עבור הישראלים אשר פחות מנוסים בספורט הזה זוהי חוויה משעשעת ומשחררת בה כולם נופלים בצורות מצחיקות ואפשר לצלם סרט פספוסים שלם – מזכרת נהדרת מהטיול.

(באדיבות אתר: http://www.reader.co.il)

שי קובי

תגובות סגורות