חדשות היום

חברת האנרגיה המובילה בגרמניה RWE מקימה פעילות חדשנות בישראל במטרה לאתר טכנולוגיות מקומיות שיאפשרו לה לפתח מודלים עסקיים חדשים

חברת האנרגיה הגרמנית RWE AG, אחת מחמשת חברות החשמל והגז הגדולות באירופה, מקימה מרכז חדשנות בישראל, במטרה לאתר טכנולוגיות מקומיות על מנת ליצור שיתופי פעולה אסטרטגיים. החברה מינתה את מיקי שטיינר, לשעבר מנכ”ל SAP Labs לראש הפעילות בישראל. מטרת החברה להכיר את הטכנולוגיות הקיימות והמפותחות בישראל, ולקיים שת”פ אסטרטגיים עם חברות אשר להן טכנולוגיות שיסייעו לה לקדם את פעילותהוכן להרחיבה לתחומים נוספים, מעבר לתחום העיסוק הנוכחי שלה.

חברת RWE נמצאת לאחרונה בתהליך של שינוי, בעקבות ההחלטה האסטרטגית שקיבלה להרחיב באופן הדרגתי את המודל העסקי שלה מעבר לייצור ואספקת אנרגיה וניהול הרשת, על מנת להתמודד עם השינויים החלים בשווקי האנרגיה. החברה מתכננת גידול בתחומים חדשים ומתפתחים הנושקים לפעילותה הנכחית, כגון Smart Home, Smart Grid, שימוש ב”ביג דאטה” להיכרות ומימשק עמוק יותר עם לקוחותיה, ויכולת לניהול רשתות אנרגיה מקומיות. את ההתפתחות הזו מבצעת החברה תוך חיפוש חדשנות מחוץ לגבולותיה הנוכחיים. בשל כך, החלטתה לפתוח נציגות בישראל הינה אסטרטגית, מתוך רצון להיות בשטח וליצור קשר ישיר עם האקו-סיסטם הישראלי. זאת במטרה למצוא הזדמנויות לשיתופי פעולה אסטרטגיים, ולאתר טכנולוגיות חדשניות אשר יוכלו להעשיר את פעילותRWE  ולתרום ללקוחותיה.

דר’ אינקן בראונשמידט, מנהלת החדשנות בחברה, ביקרה לראשונה בישראל בשבוע שעבר, במטרה להתרשם מסביבת ההיי-טק והחדשנות בישראל. ד”ר בראונשמידט קיימה פגישות עם מספר חברות סטרטאפ, משקיעי הון סיכון, ביקרה בחממות ו”מאיצים”, והתרשמה מאד מהפוטנציאל, הרעיונות היצירתיים והאנשים שפגשה בביקורה.

דר’ בראונשמידט: “בהמשך לאסטרטגיה החדשה שלנו, ובשל המודעות שלנו ליצירתיות שקיימת בתעשיה הישראלית וליכולות הגבוהות בתחומי המחשוב והסייבר, אנחנו מאמינים ומצפים שנוכל להפיק רבות מהחדשנות הישראלית כדי למנף את הפעילויות שלנו בתחומים החדשים אליהם אנו פונים. ההחלטה להתחיל את הפעילות בישראל היא החלטה אסטרטגית שתתן לנו גישה ישירה ודיאלוג ישיר עם השוק והחדשנות בישראל, ע”י נוכחות מקומית בשטח שתוכל לזהות ולקיים דיאלוג עם יזמים וחברות רלוונטיות. היות ומטרתנו העיקרית היא לפתח מודלים עסקיים חדשניים ושונים מאלה הנוכחיים אנו רוצים ליהנות מהחשיבה מחוץ לקופסה שקיימת כאן, ושכבר הספקתי לפגוש בביקורי כאן, ולהתחבר לחברות סטרטאפ לתועלת שני הצדדים”.

מיקי שטיינר, מנהל הפעילות הישראלית של RWE מסר: “מתוך היכרותי העמוקה עם שוק ההייטק הישראלי אין לי ספק שנוכל לאתר הזדמנויות מצויינות לשיתוף פעולה עם RWE, לטובת החברה וכמובן לטובת השותפים המקומיים. תחומי העניין החדשים של RWE , יחד עם הנסיון ארוך השנים שלה וגודל השוק אליו היא פונה משלימים בצורה טובה את היזמות והחדשנות הישראלית ומספקים ליזמים ולחברות הזדמנות שיווקית מעולה. אנחנו בוחנים פתרונות בתחומי הסמארט הום, סמארט גריד, ביג דטה, ניהול אנרגיה הוליסטי, וגם Internet of (Energy) Things ואבטחת סייבר (במיוחד ברשתות המבוזרות). אנחנו עוקבים אחרי ההתפתחות של השיתוף באמצעות האינטרנט (כגון שיתוף נסיעות או שיתוף דירות) ובודקים הזדמנויות דומות בשווקים שלנו, ששמות את הלקוח במרכז. אלה אינם שטחי עניין קלאסיים של חברות אנרגיה כמו RWE, ומשקפים את הכוונה והתכנית שלRWE  להמציא את עצמה מחדש בהתאמה להתפתחויות בעולם שלה”.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות