חדשות היום

סגוביה – העיר הסודית בספרד

אם אתם מתכננים לעלות על טיסה למדריד ולהגיע אל אחת הערים היפות של ספרד, תוכלו ליהנות משלל של אטרקציות נפלאות, הממוקמות באזוריה השונים של העיר. אולם, גם במרחק לא רב מהעיר תוכלו לבקר באתרים יפהפיים, המאפשרים לכם לטעום מהמדינה המיוחדת הזו.

האטרקציות במדריד וסביבתה שאסור לכם לפספס
אטרקציות בתוך מדריד
אחת האטרקציות הידועות של מדריד שלא תרצו לפספס היא מוזיאון פראדו, המתאים לכל חובבי האמנות. טיסה למדריד היא הזדמנות מצוינת לבקר במוזיאון הנהדר הזה הכולל יצירות אמנות, שהיו כחלק מהאוסף המלכותי בין המאות ה-16 ועד ה-19. במוזיאון עבודות של אמנים מפורסמים כמו רובנס, גויה, אל גרקו ועוד. מוזיאון לאמנות נוסף, הוא המוזיאון הלאומי לאמנות על שם ריניה סופיה, הנחשב השלישי בגודלו במדריד והוא כולל עבודות אמנות של מיטב האמנים הספרדיים בני המאה ה-20. טיסה למדריד היא הזדמנות נפלאה לבקר בכיכר המפורסמת ביותר של מדריד – כיכר מאיור, שנבנתה בתחילת המאה ה-17 על ידי המלך פיליפ השלישי וסביבה תוכלו למצוא שלל של מסעדות, בתי קפה ואווירה נהדרת. ארמון המלוכה של מדריד הוא גם אטרקציה הנחשבת בגדר חובה והוא כולל המוני חדרים מעוצבים. לאורכו של הארמון תוכלו לפגוש ביצירות אמנות שונות וכן בחפצים יקרי ערך, שעברו מדור לדור. טיסה למדריד היא גם הזדמנות לבקר בפארק של מדריד, הנחשב הריאה הירוקה של העיר, הכולל גנים ירוקים נהדרים, פינות חמד מקסימות, בתי קפה ופעילויות מגוונות בסופי השבוע.

אטרקציות מחוץ לעיר
טיסה למדריד היא הזדמנות נפלאה לבקר גם במגוון של אתרים שונים, הנמצאים בקרבת העיר. טיסות למדריד תיקחנה אתכם לשפע של אתרים שונים, המתאימים לכל המשפחה. מבין שלל של אתרים אלה, תמצאו את אחד המבנים המרשימים ביותר בספרד – אל אסקוריאל, שהינו מתחם מיוחד במינו, שנבנה על ידי המלך פיליפ השני בסוף המאה ה-16, וכולל בתוכו ארמון, מנזר וכנסייה. המתחם המיוחד הזה ממוקם במרחק של 45 ק”מ צפונית למדריד, ותוכלו להגיע אליו באמצעות רכבת, אוטובוס מקומי או רכב שכור. טיסה למדריד תאפשר לכם לבקר ביעד תיירותי נוסף, לא רחוק ממדריד, העיירה אבילה, המוקפת בחומה ויש המספרים כי נוסדה על ידי אחד מבניו של הרקולס. אל אבילה תוכלו להגיע באמצעות רכבת או רכב שכור. טיסה למדריד תאפשר לכם לבקר גם באחד מאתרי המורשת העולמית של אונס”קו, סגוביה, הממוקמת במרחק של שעה נסיעה ממדריד וכוללת טירה יפהפייה מהמאה ה-14, קתדרלה ואמת מים עתיקה מיוחדת מאד. מחוץ למדריד תוכלו למצוא גם את פדרזה, כפר מתקופת ימי הביניים, הנחשב מתוייר פחות, אם כי ציורי ומומלץ לביקור אם אתם במרחק לא רב ממנו. וכמובן, טולדו, הממוקמת במרחק של 70 ק”מ ממדריד, ומציעה היסטוריה ארוכת שנים ומגוון של מבנים מתקופות שונות. אל טולדו תוכלו להגיע באמצעות רכבת מהירה, שתיקח אתכם ישירות אל העיר.

סגוביה (Segovia)
עיר עתיקה ומוקפת חומה במרכז ספרד, שלא ברור אם קרבתה למדריד היא יתרון או חיסרון. מצד אחד, תיירים רבים מגיעים לעיר לטיול יום ממדריד, בנסיעה ברכבת המהירה שנמשכת קצת יותר ממחצית השעה. מצד שני, מדריד הבירה מאפילה על העיר, שהיא בהחלט יעד תיירותי ראוי בפני עצמו. ההיסטוריה של העיר, ששוכנת בקסטיליה ולאון, מתחילה בימי קדם, אך לשיא פריחתה הגיעה העיר בסוף ימי הביניים, אז מלכי קסטיליה קבעו בה את משכנם. באותה תקופה הפכה העיר גם למרכז יהודי חשוב.
בעיר יש כמה אתרים חשובים שהעניקו לה את תואר אתר מורשת עולמית של אונסק”ו: האקוודקט, שנמצא בכניסה הראשית לעיר והפך לסימלה של העיר; האלקסר, טירה מהאגדות ששימשה כמבצר בימי הרומאים והיום משמשת כמוזיאון היסטורי ומציעה תצפית מרהיבה על האזור כולו; והקתדרלה של סגוביה, שבנויה בסגנון גותי-ספרדי. אחרי הביקור באתרי החובה של העיר מומלץ לצאת לטיול נינוח בסמטאות הצרות ומרוצפות האבן של העיר העתיקה.

אמת המים של סגוביה
האקוודוקט (אמת מים) הוא הסמל המפורסם ביותר של סגוביה. הוא הוקם על ידי הרומאים במאה השנייה לספירה. הוא משך את מימי “הנהר הקר” (Río Frío) כ-18 ק”מ מסגוביה. חלקים רבים ממנו לא שרדו אך החלק האחרון שלו, הנמצא בכניסה הראשית לעיר, הוא מרשים ובו 166 קשתות ו-17 עמודים בשתי קומות. לזכר הרומאים בוני האקוודוקט הוצב לידו פסל של הזאבה המניקה את רמוס ורומולוס מייסדי רומא.

האלקסר של סגוביה
האלקסר (בספרדית Alcázar) של סגוביה הוא אחד מהטירות המפורסמות ביותר בספרד. הוא נמצא על גבעה נישאה במקום של מפגש הנהרות ארסמה וקלמורס. במקום נמצאו שרידים המעידים על תפקידו כמבצר בזמן הרומאים. הערבים החלו לבנות את המבצר אבל את צורתו הנוכחית הוא קיבל על ידי המלך אלפונסו השישי. האזכור הראשון של האלקסר הוא משנת 1120. המקום שימש מקום מושבם של מלכי קסטיליה. כאן הוכתרה איזבלה הראשונה, מלכת קסטיליה שנישאה לאחר מכן לפרננדו השני מלך אראגון, נישואים שייסדו את ממלכת ספרד. המקום משמש כיום כמוזיאון היסטורי למלכי קסטיליה.

קתדרלת סגוביה
הקתדרלה של סגוביה נמצאת בכיכר המרכזית. היא נבנתה בשנים 1522-1577. הקתדרלה בנויה בסגנון גותי-ספרדי והיא האחרונה שנבנתה בסגנון זה באירופה.

הרובע היהודי בסגוביה
החודריה – הרובע היהודי של סגוביה – הוא רשת רחובות שהמרכזי שבהם נקרא קאיה דה לה חודריה וייאחה (Calle de la Juderia Vieja). רחובות החודריה מסומנים בסמל מיוחד, כך שניתן לעקוב אחריו ולתור את הרובע בקלות. ברובע נמצאים כמה אתרים ששווה לראות. הקורפוס כריסטי היא כנסייה שהייתה בעבר בית כנסת ועדיין ניתן לראות במבנה מאפיינים מעברו היהודי. המרכז הדידקטי ע”ש אברהם סניור הוא מקום קטן ובו מידע על הקהילה היהודית שהייתה בסגוביה עד גירוש יהודי ספרד. המקום נקרא גם ארמון אברהם סניור או בית אברהם סניור. אברהם סניור היה גובה מסים בשירות המלך וראש יהודי קסטיליה אשר בחר להתנצר כאשר היהודים נאלצו לבחור בין התנצרות לבין גירוש.
לסיכום, סגוביה היא שילוב מנצח של אתרים היסטוריים מרתקים, מסעדות וברים ואווירה נעימה של עיירה קטנה.

(באדיבות אתר: http://www.reader.co.il)

דניאל דורי

תגובות סגורות