חדשות היום

ספארי צלילה במלדיביים

בלב האוקיינוס ההודי, דרום-מערב להודו וסרילנקה, שוכן גן העדן הקסום הידוע בשם “האיים המלדיביים”. ספארי צלילה במלדיבים – מטוס ימי רפובליקת האיים המלדיביים, שבירתה מאלה, מורכבת משרשרת איים המונה כ-1200 איים הפרוסים לאורך כ-750 ק”מ באוקיינוס ההודי.

המלדיבים מאופיינים בספוטים שאפשר לתאר במילה אחת – “מושלמים”.

לא רק לצוללנים ישראלים שנאלצים להסתפק במה שהים התיכון יודע לתת, בעיקר אחרי הסערות של החורף, אלא לחולמים על אתרים המספקים תנאים אידיאליים לצלילה כמו שמציעים המלדיבים. צוללנים ממקומות הנחשבים לאתרים מבוקשים בעצמם נוהגים לבקר שם. כך תפגשו שם צוללנים מדרום אפריקה, מאוסטרליה, מקליפורניה, ברזיל ועוד, אפילו חובבי צלילה מהוואי מגיעים לצלול במי המלדיבים.

  מה הופך טיולי צלילה למלדיבים למבוקשים כל כך

ספוטים מושלמים אמרנו, לא סיפרנו עדיין כמה כאלה יש. תתארו לכם שרשרת של למעלה מאלף איים, רק כמאתיים מהם מיושבים, פזורים כמחרוזת באזור הצפוני של האוקיאנוס ההודי. האיים כולם בולטים רק מטרים ספורים מעל לפני הים ונמצאים תחת סכנת העלמות אם יתממשו התחזיות השחורות הנוגעות לעליה בגובה פני הים כתוצאה מהתחממות גלובלית.

עיקר הכלכלה במלדיבים מבוססת על תיירות, יש להם מה להציע, אווירה קסומה, נוף, שלווה, מקום שכאילו לקוח מעולם אחר, טוב ויפה יותר. יש אינספור אטרקציות שמהוות בונוס למי שמגיעים במסגרת טיולי הצלילה.

  אתרי צלילה מומלצים

האיים המלדיביים נחשבים לאחד מאזורי הצלילה האטרקטיביים בעולם. זו חוויה מפתה לצולל המתחיל והמנוסה כאחד.

במלדיביים ישנם מספר סוגים של אתרי צלילה. המוכרים ביותר הם:  KANDUS    THILAS     GIRIS

  צלילות באתר KANDU

האטול בנוי משונית אלמוגים, היוצרת טבעת, במרכזה לגונה גדולה העשויה להגיע עד לעומק של כ-100 מטרים.

KANDUS הן תעלות ומעברים השוברים את רצף השונית היוצרת את שולי האטול. דרך תעלות ומעברים אלו מתאפשר מעבר של מים מהים הפתוח אל מרכז האטול ולהיפך. תנועה זו של מי ים מרימה מהקרקעית אוכל רב המושך לתעלות אלו כמויות דגים עצומות, בטאים רבים כולל מנטות, כרישי שונית ודגי ים פתוח גדולים. לרוב, אלו יהיו אתרי צלילה מרגשים ומרתקים. במעברים אלו ישנם זרמים חזקים ויש לעקוב בערנות אחר תדריכי המדריכים.

  צלילות באתר THILA

זהו שם, שניתן לריפים הנמצאים בתוך האטול או במרכזו. רבים מריפים אלו הם קטנים וניתן להקיפם בצלילה אחת. אחרים גדולים דיים לביצוע מספר צלילות. ריפים אלו אינם נושקים לפני הים ולרוב פסגתם תהיה בעומקים של 8-16 מטרים משם מדרון הריף נופל לקרקעית האטול. הנקודה המעניינת ביותר בריפים אלו תהיה תמיד הנקודה בה הזרם פוגש את הריף. בנקודת הזרם קשה להישאר זמן רב ולכן במלדיביים נוהגים להיקשר לריף בעזרת וו מיוחד הזמין בספינה.

  צלילות באתר GIRI

זהו ריף המזכיר את ה-THILA במבנה שלו, אבל פסגת הריף נושקת לפני הים. כאן לרוב יתבצעו צלילות הלילה.

בטיול ספארי צלילה באיים המלדיביים הצוללים חווים זרמים רבים. זרמים אלו הם הסיבה בגינה המלדיביים הפכו לאחד מאתרי הצלילה  האטרקטיביים ביותר בעולם. הזרמים במלדיביים גורמים לחומרי מזון רבים להתרומם מקרקעית הים. המזון הרב מושך כמויות אדירות של דגים שבתורם מושכים את הטורפים הגדולים. כמויות המזון הרבות מושכות גם את אוכלי הפלקטון הגדולים. האיים המלדיביים הם אחד המקומות הטובים בעולם לצפייה בכרישי הלוויתן או המנטות.

למרות הפרשי גאות ושפל נמוכים מאד, צלילה במלדיביים נעשית  בזרמים העשויים להיות חזקים מאד וקשים לחיזוי.

לפני כל צלילה, מדריך הצלילה יקפוץ למים לבדוק את הזרם ויתדרך בהתאם. המדריכים יעשו כמיטב יכולתם לספק את הצלילה הנוחה והנכונה ביותר.

אולם, יש לזכור שבמקום כמו המלדיביים, גם המנוסים ביותר עשויים לטעות. זרמים יכולים להיות הפוכים לגמרי בעומקים שונים באותה התעלה.

צלילה בזרם יכולה לאתגר גם את הצוללים המנוסים. אולם לטכניקה יש תפקיד חשוב בצלילה בזרמים, ללא קשר ברמת הצלילה שלכם.

  ישנם מספר דברים שניתן ללמוד:

יש לוודא שאתם מאוזנים כראוי. המשקל הנכון = אתם נייטראלים בעומק 5 מטר ללא אויר במאזן.

יש להישאר קרוב לריף. בגלל החיכוך, הזרם מעודן יותר בקרבת הריף.

בצלילה בזרמים יש לצלול לאט. בצלילה עם הזרם, יש להתאזן ואין צורך כמעט בתנועת סנפירים.

בצלילה נגד הזרם יש לקבוע קצב איטי ולמצוא בקרבת הריף אזורים בהם הזרם נחלש.

 זרם הוא כמו רוח וניתן להסתתר ממנו מאחורי אלמוגים גדולים.

ניתן להסתכל על המדריך וללמוד ממנו כיצד לנוע.

יש להיות ערניים לגבי זרמים יורדים או עולים. בקרבת הריף ניתן, במקרה הצורך, לאחוז באבן גדולה.

אם אתם נסחפים רחוק מהריף, יש להשלים חניית בטיחות ולעלות לפני המים מיד.

מומלץ לקחת מצוף סימון (נקניק) לאיתור על פני המים.

  מידע כללי:

ויזה: אין צורך בויזה למלדיביים. אם זאת, יש צורך בדרכון בעל תוקף ל-6 חודשים קדימה לפחות.

 הגעה: ניתן לטוס למלדיביים ממספר יעדים באירופה.

טיסות קצרות יותר וזולות משמעותית ניתנות בחברת Royal Jordanian

דרך סרי לנקה או בחברת Qatar Airways דרך דוחא.

שעון: גריניץ + 5 שעות

מטבע: המטבע המקומי נקרא רופיה.אין צורך להחליף מאחר שניתן לשלם בדולר בכל מקום. אנו ממליצים לקחת $ 200 במזומן. כל מועדוני הצלילה, ספינות וריזורטים מקבלים כרטיסי אשראי. על חיוב כרטיס ייקחו 3-4% עמלות

בריאות: מומלץ להתייעץ עם שלוחות משרד הבריאות. אין במלדיביים בתי חולים טובים למעט מספר מרפאות פרטיות. מומלץ כמובן לעשות ביטוח נסיעות טוב.

 תחבורה: התחבורה במלדיביים נעשית בסירות או במטוסים קטנים.

ספארי צלילה במלדיבים-חוף מה אסור להביא: הרפובליקה המלדיבית היא מדינה איסלאמית ולכן אין להכניס אלכוהול, פורנו ומוצרי חזיר. אל דאגה – אלכוהול זמין בכל ריזורט וספינת צוללים.

חשיפה לשמש: המלדיביים נמצאים באזור קו המשווה. זהו האזור הקרוב ביותר לשמש. יש להקפיד על הגנה מפני קרני השמש וחשיפה מינימאלית. כמו-כן, יש לשתות הרבה מאד מים ולהיזהר מהתייבשות.

חתכים ופצעים: באיזורים טרופיים כל חתך קטן מפתח זיהום במהירות רבה. יש להקפיד על חיטוי לאחר כל צלילה או מקלחת.

(באדיבות אתר: http://www.readwritearticles.com/)

אלון ועופר אפלבום

תגובות סגורות