חדשות היום

צירון חתמה על מזכר הבנות לבניית תחנת כוח בגאנה

מאי, 2015, בתי זיקוק צירון (ת”א: בזצ) העוסקת במתן שרותי יעוץ ויזום עסקאות בתחום בתי זיקוק מודיעה כי חתמה על מזכר הבנות להקמת תחנת כוח. מזכר ההבנות נחתם בין החברה והשותף המקומי, Osam Energy, ונקבע כי תחנת הכוח צפויה להיות בהספק של 10.5 מגה וואט, היקף ההשקעה הצפוי הינו כ – 8 מיליון דולר ומשך הזמן הדרוש לבנייתה נאמד ב – 12 חודש.

בשלב ראשון עתידה תחנת הכוח לספק חשמל לתושבי האזור, אשר סובל מהפסקות חשמל תכופות ואספקה שאינה סדירה הפוגעת באיכות החיים ובכלכלת האזור אשר נמצאת בתחום שיפוטו של השותף המקומי, מר Nana Richmond Kojo Aggrey, יו”ר Osam Energy. בשלב השני תבחן החברה את שילוב פרויקט תחנת הכוח יחד עם פרויקט הקמת בית הזיקוק המפורק אשר החברה חתמה מזכר הבנות בעניינו בחודש אפריל 2015.

במסגרת מזכר ההבנות נקבע כי צירון תספק את הציוד והמעטפת הטכנולוגית וההנדסית לפרויקט הקמת תחנת הכוח ו – Osam Energy תספק את הקרקע והאישורים הנדרשים לצורך הפרויקט. החברות תפעלנה במסגרת חברה חדשה משותפת, עם זכויות שוות. החברה המשותפת תפעל לגיוס מימון לצורך רכישת הציוד הנדרש להקמת תחנת הכוח ותפעולה, וכן לצורך שיפוצו ושינועו של ציוד כאמור. הצדדים הסכימו כי עלות הרכישה של כל הציוד הנדרש להקמתה ותפעולה של תחנת הכוח, לרבות שיפוץ הציוד כאמור, לא תעלה על סך של 8 מיליון דולר ארה”ב, והכול בהתאם להסכם מכירה ורכישה שייחתם וייערך בנוסח מוסכם על הצדדים, בתוך 3 חודשים ממועד החתימה על מזכר ההבנות

למועד זה החברה בוחנת הצעות מגורמים פיננסים בארה”ב, טורקיה ואפריקה וכן בוחנת הצעות מגורמים הנדסיים אשר עשויים לקחת חלק בהקמת הפרויקט.

יש לציין כי לצורך הקמת בית הזיקוק והקמת תחנת הכוח עדיין דרושים אישורים מהממשלה ו/או מגורמים נוספים לרבות קבלת מימון חיצוני ו/או מהשותף המקומי, Osam Energy, והחברה והשותף המקומי פועלים לקבלת האישורים והמימון.

רוני קופפרברג, מנכ”ל צירון: “אנו ממשיכים במימוש האסטרטגיה של החברה להפוך לשחקן משמעותי בתחום האנרגיה במערב אפריקה. גאנה הינה אחת המדינות המתקדמות והמתפתחות באפריקה אולם שוק החשמל במדינה מאופיין בהפסקות חשמל תדירות אשר פוגעות בחיי התושבים ובכלכלה המקומית ואף הובילו להפגנות של אלפי תושבים ברחובות אקרה הבירה. מזכר ההבנות להקמת תחנת כוח נועד גם לקדם את בניית התשתיות ארוכות הטווח של בית הזיקוק וגם לספק מענה למצוקת החשמל במדינה בטווח הקצר. אנו ממשיכים לקדם את העסקאות הקיימות, כמו גם עסקאות עתידיות נוספות על מנת לייצר ערך לבעלי המניות של החברה”.

אסטרטגיית החברה במערב אפריקה:

הנהלת החברה סבורה כי קיימת סביבה עסקית תומכת לפעילותה במערב אפריקה. לאור יכולת הפקת נפט גולמי במערב אפריקה מחד וחוסר בתזקיקי נפט מצד שני, אזור מערב אפריקה ממוצבת כטריטוריה בה החברה יכולה לקדם את עסקיה להקמת בתי זיקוק. לגאנה, ליבריה וניגריה יכולת גישה נוחה להודו ולמדינות המזרח הרחוק לצורך שיווק תזקיקי נפט הנדרשים בטריטוריות אלו, דבר המחזק את צד הביקוש לתזקיקי נפט.

גורמים אלו מהווים רכיבי מפתח באסטרטגיית החברה להפוך לשחקן משמעותי בתחום האנרגיה במערב אפריקה ולכן החברה מרכזת מאמצים במדינות גאנה, ליבריה, ניגריה וסיירה לאון.

יש לציין כי הקמת בית זיקוק חדש נאמדת בעלות של 20-25 אלף דולר לכושר יצור של חבית ליום, בהשוואה לעלות של 6-8 אלף דולר לכל חבית (ליום) עבור בית זיקוק מחודש. כמו כן, זמן הקמת בית זיקוק חדש נאמד בכ – 60 חודש בהשוואה למחצית הזמן הנדרש להקמת בית זיקוק מחודש.

 

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות