חדשות היום

ממשלת גרמניה תשקיע חצי מיליון יורו בשנה ביזמים ישראליים במסגרת תכנית EXIST

באירוע שהתקיים הבוקר בתל אביב (שני, 29.6), הודיעה בריגיטה ציפריס, מזכירת המדינה הפרלמנטרית במשרד הכלכלה הפדרלי, ממשלת גרמניה, כי ממשלת גרמניה תשקיע חצי מיליון יורו ביזמים ישראלים, במסגרת תכנית EXIST. ההכרזה נערכה במסגרת תערוכת ‏ “Made in Germany” שמקיימת לשכת המסחר ישראל-גרמניה, לציון 50 שנה לקשרים הכלכליים בין ישראל לגרמניה.

מזכירת המדינה, שהגיעה לישראל כאורחת של משרד הכלכלה, בכדי להשתתף בתערוכה,  הכריזה על הרחבת תוכנית EXIST הגרמנית גם לישראל החל מסתיו 2015.

תוכנית EXIST הינה תוכנית ממשלתית שתומכת בפרויקטי סטארט-אפ עסקיים חדשניים באוניברסיטאות ובמוסדות מחקר. התוכנית פועלת בשיתוף עם ארבע האוניברסיטאות של ברלין ופוטסדאם ובמסגרת ההכרזה החדשה היא תתמוך בכל שנה במספר קבוצות של עד 4 יזמים, בוגרי אוניברסיטאות וסטודנטים ישראליים, בפיתוח רעיונות עסקיים לכדי סטארט אפ מגובש.

היזמים יוזמנו להתגורר, לעבוד וללמוד בברלין או בפוטסדאם במשך שנה אחת, כאשר כל הוצאותיהם (עד 3,000 אירו לחודש) ימומנו על-ידי התוכנית. אוניברסיטאות ברלין ופוטסדאם יספקו להם את התשתית להקמת הסטרט-אפ כמו גם תמיכה וסיוע בהקמתו. התוכנית צאפשר להם להפגש עם שותפים מתאימים ולהכיר את קהילת הסטארט אפ בגרמניה.

לצדה של מזכירת המדינה השתתפו בהכרזה נשיאי 4 האוניברסיטאות של ברלין ופוטסדאם (אוניברסיטת הומבולדט של ברלין, האוניברסיטה החופשית של ברלין, האוניברסיטה הטכנית של ברלין, אוניברסיטת פוטסדאם) ונשיאי שלוש אוניברסיטאות מישראל שיהיו שותפות לפרויקט (אונ’ תל אביב, הטכניון והאוניברסיטה העברית).

הגופים שיאתרו את היזמים הישראליים, שישתתפו בפרויקט, הם BETATEC (ועדת הטכנולוגיה והיזמות ברלין-ת”אשל לשכת המסחר והתעשייה ישראל-גרמניה) ו-StarTAU. הגופים הללו יסייעו בהפצת המידע על התוכנית בכל האוניברסיטאות בישראל כמו גם בשלב הגשת הבקשות.

 

בתמונה מימין לשמאל: פרופ’ יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב; בריגיטה ציפריס, מזכירת המדינה הפרלמנטרית, וסגנית שר הכלכלה , גרמניה ופרופ’ אוליבר גינטר, נשיא אוניברסיטת פוטסדם , גרמניה. צילום: ראלף דולק

 

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות