חדשות היום

11 סטארט אפים סיימו היום את האקסלרטור של מיקרוסופט ונצ’רס

11 חברות סיימו היום את האקסלרטור של מיקרוסופט ונצ’רס בישראל. בוגרות האקסלרטור הציגו את פיתוחיהן אתמול בערב ב- Demo Day בפני מאות מנהלים ומשקיעים ממגזר ההיי-טק, מישראל ומרחבי העולם.

כ-330 חברות מישראל ומ-23 מדינות הגישו מועמדות למחזור השישי וביניהן חברות מהמזרח הרחוק, אירופה, אמריקה ואפריקה. מתוכן נבחרו 11 חברות מתחומים כמו: מסחר אלקטרוני, שיווק, פיננסים, אבטחת סייבר, אגרי-טק, השמת עובדים, תיירות ועוד.

למחזור הנוכחי נבחרו חברות בשלב בוגר יותר במחזור החיים, בעלות טכנולוגיה מוכחת ומעמד בשוק.  ההשתתפות באקסלרטור נועדה לסייע להן לממש את הפוטנציאל, להאיץ את קצב הגידול, את מצבת הלקוחות והפריסה העולמית. לאור זאת תכני התכנית עברו שינוי והתמקדו במחזור הנוכחי בנושאים כמו: פיתוח עסקי, שיקולים אסטרטגיים במעבר לחו”ל, שיווק למתקדמים, מיצוב, היבטים משפטיים לחברות בשלבי צמיחה ועוד. בהתאם לאופי הבוגר של החברות, כל סטארט אפ קיבל תכנית מותאמת ותפורה לצרכיו ולשלב שבו הוא נמצא.

במחזור הנוכחי השיקה מיקרוסופט ונצ’רס לראשונה תכנית בוגרים שתלווה את היזמים בשנים הבאות ותספק להם ערך מוסף נוסף ומתמשך. במסגרתה היא תציע ליזמים גישה לחברות מהגדולות בעולם – לקוחות מיקרוסופט ושותפיה. בנוסף, היא תספק ליזמים ייעוץ ותמיכה להצלחתם בשלבים קריטיים של פעילותם. ולבסוף, היזמים ייהנו מנטוורקינג עם מאות יזמים בוגרי האקסלרטורים של מיקרוסופט ונצ’רס ברחבי העולם.

אחוזי גיוס ההון באקסלטור של מיקרוסופט ונצ’רס בישראל הם מהגבוהים בעולם: מיום פתיחת המחזור הנוכחי ועד סיומו הצליחו כבר  7 מתוך 11 החברות לגייס או לקבל הצעות השקעה. בששת המחזורים הראשונים של האקסלרטור בישראל השתתפו 70 חברות: כ-80% מהן גייסו הון בסך כולל של 90 מיליוני דולרים.  כמו כן שלוש חברות בוגרות התכנית כבר עשו אקזיט: Kitlocate שנמכרה ל-Yandex , Appixia שנמכרה ל-Wix  ו-Conferplace שנמכרה ל-Meda Group.

חנן לביא, מנהל האקסלרטור של מיקרוסופט ונצ’רס בישראל: “המחזור הנוכחי התאפיין בחברות בשלב בשל יותר, שלהן הותאמה תכנית אישית והוצעה גישה ללקוחות ולשותפות שלנו בעולם. כעת, בסוף המחזור, אנו רואים חברות שעשו זינוק מרשים מאז תחילת התכנית והצליחו לגייס לא רק הון, אלא גם לקוחות מן החברות הגדולות בעולם”.

בקרוב תחל ההרשמה למחזור השביעי של האקסלרטור. המחזור הזה לא יוקדש לנושא ספציפי, אבל יצטרפו אליו כשותפות מספר חברות גלובליות ומקומיות, על מנת לאפשר לסטארט אפים גישה להזדמנויות עסקיות נוספות כחלק מהתכנית. בין החברות: BD ופייזר בתחום הבריאות והמדיקל, בנק הפועלים ופועלים הייטק בפינטק, Cockpit  מבית אל על בתחום התעופה והתיירות, מלאנוקס טכנולוגיות בתחום מוצרי תקשורת מהירה בתוכנה/חומרה למרכזי מיחשוב ואיחסון, ו- hub:raum, החממה של דויטשה טלקום במוצרים ושירותים לתחום הטלקום. חברות הסטארט-אפ המתמחות בתחומים הללו שייבחרו למחזור יזכו למנטורינג מהחברות השותפות, יוכלו לקבל השקעה של 25,000$ ולהשיק ניסויי בטא באתרי החברות השותפות. כמו כן, כמו כן, במסגרת שיתוף הפעולה עם  Cockpit, אל על תעניק כרטיסי טיסה לסטארט-אפים לצורך הגשמת יעדיהם העסקיים בחו”ל.

חברות הסטארט-אפ שהשתתפו לאקסלרטור: 

Highr– שירות המאפשר לאנשים לשדרג את מקום העבודה שלהם בצורה פשוטה וללא לקיחת סיכון

GetJob– מציעה פתרון מחבר בין מחפשי עבודה לא מקצועיים לעסקים בסביבתם

Udobu– מערכת תימחור חכמה עבור עולם כרטיסי הבידור והספורט.

Personalics– מאפשר לאתרי מסחר אלקטרוני להגיע ולדבר עם כל לקוח עם המסר הנכון, בזמן הנכון ובערוץ הנכון, באופן אוטומטי, ודינאמי.

DOV-E– טכנולוגיית קישוריות אולטרה סונית המאפשרת גם תשלום וגם שליחת קופונים בכל מכשיר נייד ובכל נקודת מכירה או נקודת פרסום

Fringefy– מפתחת מנוע חיפוש למכשירים ניידים ולבישים שעוזר לאנשים לגלות תוכן ושירותים דיגיטליים בסביבה האורבנית על ידי שימוש בזיהוי תמונה.

Bontact- פלטפורמת תקשורת חכמה, רב ערוצית, המאיצה תהליכי מכירה באמצעות אינטראקציות בזמן אמת בין בעלי אתרים וגולשים.

Skyformation– מספקת פתרון שאינו חודרני לחברות שמעוניינות לגלות ולהגן על המידע שלהן ביישומי ענן.

Taranis Visual– מערכת ניהול סיכוני מזג אויר לחקלאות.

בתמונה: יורם יעקובי, מנכ”ל מרכז הפיתוח

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות