חדשות היום

אהבה ליין ועולמו

הקשר של רבים לעולם היין הוא מתוך תשוקה, מתןך אהבה בלתי ניתנת להסברה, שעושה להם רק טוב. עובדה זו אני יודע כבר מזמן וזה מה שסוחף אותי לנושא כבר 16 שנים. ניראה שסיפורי היין וחוויותיו לא ייתמו לעולם. ביקב שורק נערך יריד יקבים ביתיים, קטנים, וזו הייתה הזדמנות מצוינת עבורי לבדוק ולהבין מה עושה היין ליוצריו, ומדוע הם בכלל מקדישים כל כך הרבה זמן לעיסוקם בעולם היין, למרות שהם יודעים שלרובם לא יהיו רווחים כספיים מעיסוק זה. אני רוצה לשתף גם אתכם, הקוראים, בתחושות וברגשות של אוהבי יין, שגם מייצרים אותו להנאתם הרבה.

לדוד אפלבאום מיקב אפלבאום מבאר שבע, יש יקב ביתי קטן. מייצרים בו 500-600 בקבוקי יין. “לא משהו גדול”. הוא אומר, ומוסיף: “היין נותן לי השראה בחיים. אני נהנה ממנו ומהעיסוק בו. זה לא במטרה לסחור בו. ההנאה מגיעה אלי גם מאנשים שאוהבים לשתות את היין שלי”.

ביקב שאטו שני עושים עד 1000 בקבוקים בשנה. דוד שני מספר: “לפני 10 שנים, בערך, עצרתי בתחנת דלק בצפון. נכנסתי לאלונית ובפנים היה ספר בעשרה שקלים של איך להכין בבית, ומאז אני לא מרפה מהנושא. זהו אמנם תחביב שעושה חור בכיס, אבל זה מן יתוש שעקץ אותך ולא מרפה”.

רמי, אשד ואסי, מיקב מבצר עתלית, עושים כ-2000 בקבוקים בשנה. “אנחנו עושים יין מתוך אהבה, לא בשביל פרנסה. תראה איך כל המבקרים ביריד מסביב מתהלכים עם חיוכים על השפתיים, כשכוסות יין בידיהם”.

ביקב אודם שני מייצרים בין חבית אחת לשתיים מדי שנה. “אנחנו עושים יין כי זה כיף חיים. למדנו ביקב שורק לפני 12 שנה, ומאז כל שנה אנו מייצרים יין. זה אחד הדברים הכיפיים ותחביב מהנה שלנו. אנחנו עושים יין פני שאנו אוהבים לעשות אותו. הוא מקשר בין אנשים ומביא שמחה לכולם”.

דני מיקב דני מראשון לציון מייצר יינותיו במרתף הביתי מעל 10 שנים בתמיכת אשתו הסולחת לו על הבלגאן שהוא עושה. כל שנה הוא מיצר יין מסוג אחר. “יין זו אהבה. זה התחיל מבקבוק אחד שהביאו לי. האהבה הזו הפכה לתחביב, שרק מתפתח משנה לשנה”.

ביקב סימון, שבעמק יזרעאל, מייצרים 2000 בקבוקים בשנה. “אנחנו עושים יין מפני שהתחלנו מתוך רצון להכיר יין, אותו אהבנו לשתות. הילדים מצטרפים לעשייה. זה אומר להגיע לחו”ל להיכנס ליקבים, לטעום ולהכיר עולם מכיוון אחר, מעניין וטעים”.

רות מיקב קדמא שנמצא במושב אוריה מספרת שהיין שמכינה אמא שלה נעשה בכדי חרס. “אמא עזבה את ההייטק מפני שרצתה לעשות משהו ייחודי. היא ילידת גרוזיה ומשם הביאה את הרעיון לכדים. העשייה נותנת הרגשה טובה בלב כשאנחנו עושים משהו מכל הלב, משהו שאנחנו יוצרים, במקום לקנות בחוץ, מאחרים”.

ענת בן עזרא מכינה ברמת השרון קונפיטורות וליקרים מפירות טריים, מעלים ומשורשים. “היה לי קייטרינג 20 שנה. אנשים חיפשו מתנות לאירועים, אז התחלתי להכין קונפיטורות עבורם. הבעל שלי התחיל לעשות יין ונדחפתי אליו ואחריו כי זה לא פייר, לדעתי, שרק הוא יהיה עם האלכוהול. התחלתי לשחק עם ליקרים, הגעתי לתחרויות, זכיתי במדליות ומשם הכול כבר היסטוריה. “ביקב הסמטה של בן עזרא מרמת השרון מייצרים כ-400 בקבוקים בשנה. “אני מנסה ליצור משהו שונה בכל פעם. יין בשבילי הוא אהבה שנייה אחרי אשתי וילדיי. היין מלווה אותי מדרום אפריקה, למדתי את הנושא והתאהבתי בו”.

יקב ארבבוף נמצא בסלעית. עושים בו כ-1000 בקבוקים בשנה. אייל במקור הוא איש הייטק שעובד שעות רבות במקום אחר ורק בסיום עבודתו הוא מקדיש את הזמן לייצור היין. “היין עושה לי כיף. זהו כיף של סוף שבוע שיש לך את כל החשק שמצטבר לך במהלך השבוע. אנחנו מרגישים שהיין מגיע מהלב. היין מחבר למקום של חופש ואהבה. לנו בבית זה מוסיף ססגוניות והתעסקות שהיא קצת אחרת”.

ביקב ויינר עושים כ-600 בקבוקים. “אני מוצא את כל הרגשות החזקים ביותר שלי בתוך העשייה. עצם הנגיעה בענבים וביין משמחת אותי מאוד”.

ב”איש הפסיפלורה” שבעין עירון מייצרים את ליקר הפסיפלורה. “אני עושה את זה כי זה כיף לי. עזבתי כמעט לגמרי את תחום החינוך בו אני עוסק כ-16 שנה, וכיום אני בכיף במקום הזה של העשייה. התגובות של הקהל מציינות חוזה מוסיף לי כיף”.

ביקב אופיר, שנמצא באבן יהודה, מייצרים 1000 בקבוקים בשנה. “אני אוהב את העשייה, את האנשים, את הרוגע וגם את האתגרים שייצור היין נותן. אני מתקרב בעשייה זו לתחום החקלאות שעניין אותי אך מעולם לא יצא לי לעסוק בו. מקבלים שלווה ורוגע מהעיסוק המופלא הזה”.

יקב קוואטרו נמצא בלב השרון. שלושת יוצרי היין ביקב קטן זה הגיעו מדרום אמריקה. “התהליך של הלימוד והיצירה הוא כיף. זו חברות בין האנשים וייננים. בפגישות בינינו מוציאים בקבוק, שמים בשר על האש ונהנים. אנחנו שואפים לעשות יין איכותי, בתור תחביב”.

המהנדס גל מיטל, גר בעומר. היקב נמצא במרתף הבית. “התחביב שלי הוא יין ואני עושה רק 100 בקבוקים בשנה. זה סוג של אומנות וביטוי עצמי, לוקח זמן להגיע להנאה מהיין. כבר 10 שנים אני מייצר יין ועכשיו כולם גם מגיעים טועמים ומשבחים וזה כיף גדול”.

פגשתי בבוקר אחד 15 יוצרי יין, מלאי תשוקה ואהבה למה שהם עושים. אני גם בטוח שלמרות שהתחביב שלהם מאוד יקר הם ימשיכו בדרכם ויוכיחו שוב ושוב יין זה לא רק טעים לי או לא. יין הוא משהו הרבה יותר מזה.

עובדה !!!

ישראל פרקר, מהנדס מכירות ויישומים בחברת אלימק.

ישראל יזם, הקים ומפעיל בזמנו החופשי את אתר השער לעולם יינות ישראל

www.wines-israel.co.il

המתעדכן מדי יום

ישראל פרקר

תגובות סגורות