חדשות היום

אינטל ישראל מקימה מאיץ סטארט-אפים

אינטל ישראל הכריזה היום (ב’) על Intel Ingenuity Partner Program (Intel IPP) – תוכנית חדשה לקידום חברות סטארט-אפ ישראליות במסגרת מאיץ סטארט-אפים חדש שהיא מקימה עבור חברות צעירות (Early Stage) וחברות בוגרות. למחזור הראשון של התכנית נבחרו תשע חברות ישראליות ובסופה הן יוכלו להציג הוכחת היתכנות (proof of concept), פרויקט או דמו, לבחון יוזמות שיווק או הזדמנויות עסקיות בשיתוף פעולה עם אינטל.

תשע החברות שנבחרו למחזור הראשון הן: Lexifone, המציעה כלי לתרגום קולי אוטומטי בזמן אמת; Extreme Reality שפיתחה טכנולוגיה המחלצת מידע על מחוות המשתמש באמצעות מצלמה דו-מימדית סטנדרטית; Green IQ שפיתחה כלי IOT לחיסכון במים לתחום הגינון; DOV-E שמאפשרת לבצע תשלום באמצעות זיהוי קולי מדויק של הטלפון; PowerTags המאפשרת סימון וניטור בזמן אמת של אנשים לצורך ניטור רפואי ובטיחותי; Robomow שפיתחה מכסחת דשא רובוטית; Onysus שפיתחה מערכת מציאות רבודה המאפשרת זיהוי מחוות, Eagantu שפיתחה שיטה לאריזת רכיבים אלקטרוניים ואופטיים במבנה תלת-ממדי זעיר ו-Safe Solution שפיתחה מערכת לשירותים כספיים סלולריים.

החברות שנבחרו לתוכנית יזכו בליווי מקצועי צמוד של אנשי אינטל ישראל, שנבחרו בהתאם למומחיותם הרלוונטית לתחום הפעילות של החברה. כמו כן, הן יקבלו גישה למשאבים הטכנולוגיים, העסקיים והשיווקיים של אינטל וקשריה בתעשייה הרלוונטית. כמו כן, החברות יזכו ליהנות מהקשרים והיתרונות של קרן הון הסיכון התאגידית אינטל קפיטל, שהשקיעה מאז הקמתה כ-300 מיליון דולר ב-75 חברות ישראליות. לאחר חודשיים של למידה וארבעה חודשים של פיתוח החברה והמוצר, יציגו החברות את המיזם המשותף באירוע demo day. בראש התוכנית יעמוד רועי רמון.

“תוכנית Intel IPP מציעה תהליך מגובש קיים לשיתוף פעולה עם חברות הזנק, בניהולה של אינטל”, אמר רמון. “אינטל ישראל יצרה את התוכנית מתוך רצון להרחיב את הקשר שלה עם חברות ההיי-טק הישראליות ועל מנת לקדמן. יזמים ישראלים, שיבחרו לשתף פעולה עם אינטל, יקבלו שפע של הזדמנויות לגדילה וצמיחת החברה שלהם. אנו שמחים לחלוק את הידע ולעבוד יחדיו”.

“התוכנית החדשה תסייע בצורה משמעותית לחברות סטארט-אפ ישראליות צעירות”, אמר ניר מצר, מנטור מאינטל. “יהיו חברות שאינטל תשלב את הפתרון שלהן במוצריה. יהיו חברות אחרות שיגיעו ללקוחות ושותפים חדשים בזכות רשת הקשרים של אינטל. ויהיו חברות שבסופו של דבר אינטל תהפוך להיות לקוחה שלהן. ישנן אינספור תועלות לחברות שייבחרו לתוכנית Intel IPP של אינטל”.

המחזור הראשון של התוכנית יימשך כחצי שנה ובימים אלה כבר החל הרישום למחזור השני. אינטל מעוניינת לשלב בו חברות סטארט-אפ בתחומי קישוריות אלחוטית, התקנים מקושרים, mobile, מחשוב (IT), “אינטרנט של הדברים (IoT)”, מחשוב לביש, ניתוח ביג דאטה, מחשוב תפיסתי ורובוטיקה.

אינטל ישראל מקיימת זה מכבר שיתוף פעולה רחב עם זירת היזמות הטכנולוגית הישראלית במגוון אפיקים. רק לפני כחודשיים הקימה אינטל במרכז הפיתוח בחיפה את IOT Ignition LABs – מעבדת פיתוח לחברות סטארט-אפ בתחום ה”אינטרנט של הדברים”. כמו כן, בישראל פועלת !Challenge-Up – תוכנית האצה המשותפת לאינטל, דויטשה טלקום וסיסקו ומסייעת לחברות סטארט-אפ צעירות מישראל. אינטל גם שותפה בתוכנית מגנ”ט (Magnet program) של המדען הראשי, המאפשרת לחברות ישראליות מימון של עד 50% מהתקציב המאושר וסל הטבות ותמיכה בשווי דומה מחברת אינטל.

בתמונה: מוביל המאיץ, רועי רימון

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות