אלביט מערכות ויצרנית המטוסים ATR, חתמו על הסכם לשילוב מערכת ClearVision™ EFVS ו- SKYLENS™ במטוסי ATR-600S

אלביט מערכות בע”מ ויצרנית המטוסים ATR הודיעו ​​היום על חתימת הסכם לשילוב מערכת ClearVision™ Enhanced Flight Vision Systems (EFVS)  ומערכת הראש הלבישה SKYLENS™ על מטוסי סדרת המטוסים החדשהATR 600. המערכות יוצעו גם כאופציה לשדרוג מטוסי ATR 600 שכבר נמצאים בשימוש.  המערכות משלבות מצלמה ייחודית המשפרת את ראות הטייס במזג אויר ולילה, לצד מערכת ראש המקרינה את התמונה ונתוני טיסה על עיניי הטייס ובכך מאפשרות טיסה תוך הסתכלות החוצה. המערכות יגבירו את הבטיחות בטיסה, ואת הזמינות המבצעית של המטוסים, הנדרשים לפעול, לעיתים קרובות, משדות תעופה שאין בהם מכשור מתקדם ומודרני.

יורם שמואלי, מנכ”ל חטיבת כלי טייס באלביט מערכות, מסר: “אנו גאים מאוד בהחלטת ATR לבחור בפתרון שלנו במטרה לאפשר למטוסיה להמריא ולנחות גם בתנאי ראות לקויה”.

פטריק דה קאסטלבג’אק, מנכ”ל חברת ATR, הכריז: “אנו שמחים להציג פיתוח חדשני ופורץ דרך כזה  למטוסי ATR -600s. מערכת SKYLENS החדשה תשפר עוד יותר את הפעילות המבצעית של חברות התעופה, ותספק גמישות תפעולית וסטנדרטים גבוהים של בטיחות ואמינות”.

המערכת מתאימה לטיסות יום ולילה ובכל תנאי מזג האוויר תוך הפחתת התלות של הטייס במיכשור של שדות התעופה. עם המערכות החדשות, צוות המטוס מסוגל להמריא ולנחות בתנאי ראות לקויה באזורים בהם לא הייתה נגישות בעבר.

על פי ההסכם בין שתי החברות, מערכת ClearVision EFVS תוצג  כאופציה עבור שני הדגמים ATR 42-600 וב-72-600ATR.

בישראל מטוסי ה ATR משמשים את חברות ישראייר וארקיע בפעילות הפנים ארצית וטיסות חו”ל אזוריות.

 

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות