חדשות היום

ארץ האגדות: צ’כיה זה לא רק פראג

צ`סקי קרמלוב, עיר עתיקה מימי הבניים המשומרת באופן יוצא דופן, הנמצאת דרומית מערבית לעיר Cese Budejovice. העיר היא מבוך של רחובות, המרוצפים באבני ריצוף עגלגלים ובנייני רנסנס בעלי חזות יפהפיה הבנויים כלולאה בנהר, עליהם משקיפה טירה מן המאה ה-13 בעלת חמש חצרות גדולות. זהו מקום נפלא לשוטט בו ולחזור חזרה אחורה בזמן. כדאי לטפס על מגדל הטירה, שצבעיו, צבע ירוק וורוד, עוד נשתמרו מהמאה ה-16 על ידי היסטוריונים שעמלו זמן רב כדי לאתר צבעים אלה וכדי להחזיר את הטירה ממש כפי שהיתה כמה מאות שנים אחורה.

המקום בו הזמן עמד מלכת

צ’סקי קרומלוב (Cesky Krumlov) היא עיירה פסטורלית ויפהפיה, שהזמן כאילו קפא בה מאז ימי הביניים. רחוב Horni, המוביל אל מרכז העיירה, שנמצא על שלושת רבעי אי, מוקף על ידי נהר הוולטאבה כמעט מכל צדדיו. בעיר מוזיאון שעווה, ביקור בו לוקח אותנו מאות שנים לאחור. המוזיאון מנציח את אווירת ימי הביניים בעזרת דמויות, קולות וצלילים. בנוסף אפשר למצוא במוזיאון גם פנים מוכרות יותר, כגון וולפגאנג אמדיאוס מוצארט, אלברט איינשטיין, צ’רלי צ’פלין וביל קלינטון. אחרי המוזיאון אפשר ורצוי להמשיך לשוטט בין הסימטאות המקסימות, לארוחת צהריים טעימה מומלץ לבקר במסעדת פארקאן שעל גדות הוולטאבה. צפונה מהנהר נמצאת טירה ענקית שחולשת על העיירה. אל תוותרו על העלייה למגדל הטירה, הנוף שנשקף משם מדהים. קיים סיור בתשלום בין חדרי הטירה ובגנים היפים שנמצאים מאחוריה. בגנים, אפשר לפגוש בסנאים שמדלגים בין העצים, הליכה בגנים לאורך האודיטוריום מובילה לאגם שליו ומקסים, מלא בפרחי נופר.

קארלובי ווארי – העיקר הבריאות

קארלובי ווארי (Karlovy Vary), הידועה גם בשמה הגרמני קארלסבאד, היא עיירת נופש וספא הנמצאת בצפון מערב צ’כיה. ניתן להגיע אליה ברכב, בטיול מאורגן או באוטובוס.

חברת הנסיעות שמפעילה קווי אוטובוס מפראג לקארלובי ווארי היא Student Agency. האוטובוסים יוצאים מתחנת האוטובוסים Florenc, שנמצאת בסמוך לתחנת המטרו הנושאת את אותו השם ומאחורי בניין מוזיאון העיר פראג (Muzeum Hlvaniho Mesta Prahy). מומלץ לקנות כרטיס הלוך ושוב מראש, יום או יומיים לפני הנסיעה, על מנת למנוע אי נעימויות. העלות היא 140 קרונות צ’כיות לכל כיוון והאוטובוסים עצמם פשוט מדוגמים: כיסאות נוחים, סרט, מוזיקה, מכונת קפה, שירותים ואפילו WIFI, כך שניתן לגלוש באינטרנט במהלך הנסיעה. הנסיעה נמשכת כשעתיים, בגלל תחנת הביניים בשדה התעופה של פראג, דרך נוף פסטורלי של יערות, עיירות וכפרים ציוריים.

כדאי להצטייד במפה של העיר ולטייל לאורך הטיילת (רחוב Masaryka), לכיוון נהר הטפלה, החוצה את העיר. מי הנהר אמורים להיות מאוד בריאים וניתן לשתות ישר ממי הנהר. (כולם עושים את זה…) העיירה עצמה שקטה ורגועה, ונעים מאד לטייל ברחובותיה, כפי שניתן לצפות מעיירת מרפא.

רכבל Diana הכניסה לרכבל היא דרך סימטה צרה שקל מאד לפספס, סימטת Marianska, המתפצלת מרחוב Stara Louka, ממש לפני הכניסה למלון גראנד, שכשמו כן הוא, ואותו בהחלט אי אפשר לפספס. עולים בקרונית עד התחנה העליונה (יש גם תחנת ביניים), שבה יש מגדל תצפית (מגדל Diana), בית קפה ויער מקסים. ניתן לעלות אל ראש המגדל ברגל (יש גם מעלית), ואחר כך פשוט לטייל להנאתכם ביער ולהינות מהשקט והשלווה.

צ’סקי ראיי – שלושה ימים בגן עדן

צ’סקי ראיי (“גן העדן הצ’כי”, בתרגום חופשי) הוא כינוי לאיזור בצפון צ’כיה, שתחום באופן גס על ידי משולש הערים Mlada Boleslav (בקצה הדרום מערבי), Turnov (בקצה הצפון מערבי) ו-Jicin (בקצה המזרחי). כפי שניתן להבין מהשם, מדובר באיזור שבורך בשלל נופים נהדרים, כולל יערות (שביחס ל”יערות” שאנחנו מכירים מהארץ יכולים להיחשב לג’ונגלים), מצוקים ואגמים – בקיצור, כל מה שצריך על מנת לתפוס שלווה אחרי הטירוף של פראג. גן העדן הצ’כי מלא במסלולי טיול המתאימים לכל: החל מהמטייל העצלן, שמעוניין לטייל רק במכונית, דרך מי שמעוניין בטיול רגלי קצר בן מספר שעות וכלה בתרמילאים מנוסים, שיוצאים עם צאת החמה וחוזרים עם צאת הנשמה. המסלולים משולטים ומסומנים בצבעים, בדומה למסלולי הטיול בארץ, ולא מסובך להתמצא. וגם אם הולכים לאיבוד – תהיו בטוחים שזה בדיוק המקום ללכת בו לאיבוד. מי שמחפש שלל פינוקים ונוחות מקסימלית – לא יימצא כאן את מבוקשו, אך החדר עם הריהוט העתיק משתלב מצויין עם האווירה הכללית של האזור, ובהחלט יענה על הצרכים של התייר הממוצע. המלון-טירה נמצא בקרבת הכפר Hruba Skala, בין Jicin לבין Turnov, ומהווה נקודה מצויינת לצאת ממנה לטיולים, הן רגליים והן רכובים. האיזור נקרא גן עדן. הצבע הירוק שולט, שבילים נסתרים מובילים אל נופי בראשית של מצוקים תלולים ואגמים. הטבע במיטבו.

הבוהמיה השוויצרית – Bohemian Switzerland.

ממשיכים בנסיעה צפונה מערבה, לכיוון הגבול עם גרמניה. הדרך, מיותר לומר, פשוט יפהפיה, עם המון כפרים קטנים ושלווים, נחלים ואגמים. מגיעים לעיירה הנקראת Hrensko, הנמצאת ממש על הגבול. בעיירה גשר אבן טבעי מדהים, שניצב בראשו של צוק אימתני, במעבה היער. כשחוזרים דרומה, לעבר שדה התעופה מומלץ לעבור בעיר Melnik, בה טירה מרשימה, כנסייה וטיילת שמשקיפה על נהר הוולטאבה.

(באדיבות אתר: http:www.writing.co.il//)

קרני גיא

תגובות סגורות