חדשות היום

גוגל הצטרפה כספונסר לארגון OpenStack

גוגל הצטרפה כספונסר של OpenStack Foundation, ארגון תעשייתי ללא כוונות רווח, הפועל ליצירת תשתית ענן כשירות, המבוססת על קוד פתוח, ומיועדת לארגונים גדולים. שילוב הניסיון של גוגל במחשוב באוריינטציית  container עם אחת מפלטפורמות הענן הפרטיות הנפוצות ביותר, יביא לשיפור כושר הפעילות ההדדית בין עננים פרטיים לציבוריים.

לדברי ניר חינסקי, מנהל Google Cloud Platform, במזרח התיכון ואפריקה, “הצטרפותה של גוגל ל-OpenStack פותחת את הענן הציבורי לכלל הארגונים, ומאפשרת להם  לשלב בקלות ובנוחות בין הענן הפרטי שלהם לבין הענן הציבורי. זאת על פי הצרכים שלהם, ומבלי שירדו לטמיון המיליונים שהשקיעו במערכות הענן הפרטיות. ארגונים יוכלו כעת  לבחור איפה להריץ את עומסי העבודה שלהם, על פי הצרכים הספציפיים שלהם – בענן הפרטי או בענן הציבורי.

“המצב כיום הוא שלארגונים הגדולים יש ענן פרטי של אחת מיצרניות הענן החברות ב-OpenStack, אבל הוא לא יודע לדבר עם ענן אחר. כעת לא יהיה עוד צורך להיות נעול בפלטפורמה אחת רק משום שהארגון התחיל את דרכו שם. ההתממשקות של גוגל עם כל  יצרניות הענן פרטי, החברות ב-OpenStack  – ואלה מהוות את רוב החברות בתעשייה – תאפשר לכל ארגון להשתמש בסביבת הענן הרצויה לו – פרטית ו/או ציבורית”.

גוגל רואה שתי מגמות חשובות בעתיד המחשוב הארגוני. הראשונה היא המעבר אל עבר ענן היברידי. לא הרבה ארגונים גדולים יכולים להעביר את כל התשתית שלהם לענן ציבורי. עבור רוב הארגונים הגדולים, פרישה של ענן היברידי תהפוך לנורמה, וOpenStack הופך לסטנדרט כמרכיב הענן המקומי.

המגמה השנייה היא המעבר למחשוב באוריינטציית container. גוגל היתה חלוצה ביצירת דפוסים חדשים סביב containers, לו”ז דינאמי וארכיטקטורות של מיקרו שירותים. גוגל עשתה זאת ככלי לּהתמודדות עם אתגרים ,הכרוכים בבנייתן ותפעולן של אפליקציות בקנה מידה אינטרנטי. אולם המודל מיתרגם היטב ליישומים יומיומיים, ופותר בעיות תפעוליות ארוכות טווח. לאחרונה, באמצעות פרויקט ה- kubernetes , גוגל התחילה להביא את הפתרונות הללו לקהילת הקוד הפתוח.

גוגל מאמינה שצומת המפגש בין שתי המגמות הללו חשוב לעסקים בכל מקום בעולם. שילוב כוחות של גוגל וארגון OpenStack צפוי להביא דפוסי עבודה של  containers  ּאל תוך עולמם של מפתחי האנטרפרייז, ולשפר את יכולת הפעולה ההדדית בין עננים מקומיים וציבוריים. באמצעות עבודה משותפת עם קהילת הקוד הפתוח, שתימשך בחודשים הקרובים, ישולבו kubernetes  וטכנולוגיות container משלימות, במטרה ליצור ענן היברידי חזק יותר.

בתמונה: ניר חינסקי, מנהל Google Cloud Platform, במזרח התיכון ואפריקה

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות