חדשות היום

פולין כיעד מבוקש

בשנים האחרונות אנו עדים לשינויים רבים בהרגלי הטיסות שלנו ברחבי העולם, טיסות הפכו לזולות, מדינות רבות פותחות שעריהן לתיירות, והמצב הכלכלי שלנו בישראל מאפשר לציבור גדול במיוחד להנות מהרגלי חופשה או טיסות לעסקים ברמה מוגברת וגבוהה כך שהעולם הפך לכפר גלובלי קטן עבורנו.

גם המטבע זלוטי פולני הינו מטבע נוח במיוחד למול השקל הישראלי משום שעלותו זולה למול השקל והרגלי החיים, עלויות המחייה, התרבות, הבילויים והשופינג בפולין נוחים עבור הישראלי הממוצע, כך שפולין מושכת קהל רב של ישראלים הנופשים או המשקיעים בשעריה.

פולין הגיעה למצב זה מפאת היותה אחת המדינות בגוש הקומוניסטי אשר נפל במהלך המאה הקודמת ויצר את מדינות מזרח אירופה כמדינות אשר מזמינות ציבור ישראלי להשקעות ונופש, חברות רבות פתחו סניפים במדינות מזרח אירופה ורכשו נדל”ן ונכסים במדינות אלו.

אנשים שאוהבים לטייל בעולם וליהנות מסיור באתרים מעניינים, מדהימים, מלאי כיף ומרתקים נמשכים לעתים קרובות לאטרקציות במדינות אירופה. עם מגוון כה רחב של אטרקציות תיירותיות ויעדים שונים, שכולם נמצאים קרוב למדי אחד לשני, אירופה היא ללא ספק מקום נהדר לחופשה. פולין יכולה להיחשב כאטרקציית תיירות מרכזית באירופה. בפולין יש את כל מה שאתה צריך כדי לבלות את החופשה הבאה שלך בדרך היעילה ביותר. בין אם אתה רוצה ליהנות מחופשה רומנטית ומופלאה, חופשה משפחתית מרתקת עם פעילות מלאה, או רק מחפש מפלט נינוח, שקט ומרגיע, פולין היא המדינה האידיאלית לבקר בה.

המצב הכלכלי בפולין

פולין אמנם אחת המדינות הותיקות באירופה ובעלת היסטוריה עשירה ומפוארת של שלטון ותרבות ארוכת שנים, אך עם זאת כיום היא עדיין אינה מתאימה לאיחוד גוש היורו, והמטבע הנהוג במדינה נשאר זלוטי פולני ולא עבר המרה למטבע האירופי מסוג יורו.

פולין היא אחת מהמדינות המזרח אירופיות אשר חברות באיחוד האירופי אך אינן חלק מגוש האירו, אך כאשר פולין תעמוד בתנאים הכלכליים הנדרשים על פי אמנת מאסטריכט תתקבל לגוש האירו והמטבע הנהוג בה יומר מהזלוטי לאירו.

פולין במהלך ההיסטוריה היתה אחת המדינות העשירות והחזקות באירופה אך היא זכורה בכך שהיתה הראשונה באירופה אשר חוקקה על עצמה חוקה, הראשונה הכתובה באירופה, והשנייה בעולם לאחר ארצות הברית.

טיפים לקראת נסיעה

כאשר אנו נוסעים לפולין רצוי שנצטייד במטבע זלוטי פולני בכיסנו ואנו יכולים למצוא אפשרויות המרה בבנקים בישראל, בסניפי הדואר, ובחנויות ההמרה המכונות צ’יינג’ים, וכדאי לדעת שאם נבצע המרה בבתי המלון או בשדות התעופה נשלם עמלת המרה גבוהה במיוחד.

בפולין בכלל ובעיר הבירה ורשה בפרט ניתן להיחשף לתרבות עשירה של תאטראות, ארמונות, פסטיבלים מלאי תרבות מוזיקלית, ומוזיאונים רבים מנושאים שונים, כמו גם על נושא השואה והיהודים אשר עד מלחמת העולם השנייה היוו למעלה מ-10% מהאוכלוסיה הפולנית.

פולין משמרת את זיכרון היהודים והשואה על ידי הגטאות ובתי הקברות היהודיים, ואפקט זה מושך משלחות רבות של תלמידי תיכון לנסיעה בעקבות לימוד השואה והשארת המאורע בזיכרון ישראל לדורות, טיולים מסוג זה משאירים חותם על כל יהודי, ומהווים נסיעה חשובה במהלך חיינו.

בפולין יש אקלים אוקיאני, מה שאומר שהקיץ חם יחסית והחורף ממש קר. היא מלאה באטרקציות נפלאות ומאמר זה ייתן לך את האפשרות להכיר כמה מהן. הרי בסקידי וקריניצה (Krynica and Beskidy Mountains) הם בין האטרקציות התיירותית הפופולריות בפולין. קריניצה היא עיירת ספא נחמדה מאוד הממוקמת 140 קילומטרים דרום מזרחית לקרקוב (Krakow). תושבים פולנים רבים הולכים לספא בקריניציה למטרות בריאותיות ועל מנת לשתות את המים. במעיינות זורמים מים בעלי טעמים שונים ורבים. הספא ידוע בתור ספא בריאות מכיוון שחולים רבים נשלחים למקום הזה כדי להשתקם ולהבריא. המעיינות המינרליים משמשים לריפוי מחלות קיבה, סוכרת, בעיות בכבד ובלבלב. מהסיבות הללו זהו מקום מדהים להסתובב בו. מכרה המלח וויליזקה (Wieliczka) הוא מראה מרשים במיוחד שנמצא במרחק של כ-15 ק”מ מהעיר קרקוב. במקום מתבצעת כריית מלח כבר למעלה מ-700 שנים, והוא עדיין מייצר את מלח השולחן שכולנו מכירים. אם אתה מעוניין לדעת איך מגיע המלח מהים, מומלץ ביותר לבקר בוויליזקה.

זאקופנה (Zakopane) – היא אתר נופש מוביל ואנרגטי של ספורט חורף הנמצא בהרי הטטרה (Tatra). אנשים רבים באים למקום בעיקר בחודשי הקיץ, וזהו מקום נפלא לבלות בו את סופי השבוע. המלונות במקום הם סבירים מאוד ובין הדברים שמושכים תיירים למקום הזה הם טיפוס הרים, רכיבה על סוסים ומצנחי רחיפה. לכן זה יכול להיחשב כאחד המקומות הטובים ביותר לבלות בו כמה ימים מרגיעים.

אגמי מאסוריה (Masurian Lakes) – הם מקום מדהים לחובבי שיט, מטיילים, דייגים, רוכבי אופניים, ואלה המחפשים שקט ושלווה.

ורשה

ורשה (Warsaw) היא המרכז העסקי הגדול ביותר בפולין והיא גם עיר הבירה של המדינה. מרכז העסקים התוסס של ורשה מתגאה בגורדי שחקים רבים ותוכניות נחושות לבנות אפילו עוד. תיירים בדרך כלל מגיעים לעיר הזו במספרים גדולים כדי לקנות את הדברים שהם רוצים. עיר מדהימה זו מצליחה לשלב בין היסטוריה עשירה ואווירה יוצאת דופן לקצב חיים תוסס ועדכני. מסורות של מזרח ומערב מתמזגות כאן בהרמוניה מושלמת, עם ארמונות פאר, כנסיות עתיקות, פארקים מטופחים ואינספור אטרקציות לתייר.

המוזיאון ההיסטורי של ורשה (Muzeum Historyczne m.st. Warszawy) – דרך מעולה ללמוד על העבר המגוון של וורשה היא ביקור במוזיאון הזה, שנפתח ב-1936 ומכיל אוסף עצום של עבודות אמנות, רהיטים ומפות המתעדים את חיי העיר.ההיסטוריה העשירה של העיר, בת יותר משש מאות שנים, נפרסת על פני שלוש קומות של תצוגה מרתקת. מומלץ גם לצפות בסרט המתעד את הגלגולים שעברה העיר בין המלחמות. בנוסף מציג המוזיאון מגוון רחב של תערוכות מתחלפות. כניסה עולה כשישה זלוטי.

כתובת: Rynek Starego Miasta 28/42

מחיר: 3-6 זלוטי

שעות פתיחה: שלישי עד ראשון 10:00-18:00

אתר אינטרנט: www.mhw.pl

(באדיבות אתר: http://www.like2read.co.il/)

אוהד הראל

תגובות סגורות