פריסקייל משיקה את פלטפורמת המיקרובקר המאובטחת ביותר בתעשייה המבוססת על טכנולוגיית ARM® Cortex®-M

משפחת המיקרובקרים החדשה Kinetis® K8x  תוכננה לספק מענה לאתגרי האבטחה באינטרנט של הדברים (IoT). היא משלבת אבטחה מתקדמת עם יעילות אנרגטית ומבחר רחב של אפשרויות הזיכרון והמאפיינים עבור האינטרנט המאובטח של המחר.

Freescale®Semiconductor הכריזה בחודש שעבר בפורום הטכנולוגיה של החברה (FTF)שהתקיים באוסטין, טקסס, על משפחת המיקרובקרים החדשה Kinetis K8x המיועדת למגוון רחב של יישומים ומספקת את רמות האבטחה המשולבות הגבוהות ביותר הזמינות לפלטפורמה מסוג ARM Cortex-M.

בעבר, יצירת אפליקציה משובצת מאובטחת הצריכה עד שלושה מעגלים משולבים, לרבות המעבד המרכזי, מעבד נלווה לצורכי אבטחה לביצוע פונקציות הצפנה, ובמקרים מסוימים גם מעגל משולב להגנהמפני חבלהפיזית (tamper). משפחת המיקרובקריםKinetis K8xמבצעת את כל הפעולות הללו במיקרובקריחיד ובכך משיגה חיסכון בעלויות ובצריכת אנרגיה וכן ממדים קטנים יותר.Freescaleמספקת קישוריות מאובטחת ליישומי IoT כגון ציוד לנקודות מכירה (ePOS), gateways יעילים אנרגטית, אוטומציה של בניינים,בתים חכמים, התקני בריאות ניידים והתקנים לבישים.

“מיקרובקרים רב-תכליתיים לשוק הרחב הם ההתקנים הקריטיים המאפשרים פיתוח יישומים חדשניים ברמת נקודותקצה ב-IoTובכדי שה-IoTימשיך ויתפתח, המיקרובקרים הללו חייבים לאפשר תכן מוצרים שסביבו ניתן לבנות אבטחה חסונה,” אמר שמואל ברקן, מנכ”ל משותף של פריסקייל ישראל. “Freescaleהיא מובילת התעשייה באבטחת נקודותהקצה של האינטרנט של הדברים. אנו ממשיכים לפתח את קו מאפייני האבטחה שלנו למוצרים המבוססים על משפחת ה-Kinetisורכיבי ה-K8xהחדשיםשלנו נבנו בכדי להתמודד עם אתגרי האבטחה העתידיים של האינטרנט של הדברים.”

המיקרובקר מבוססARM Cortex-M הראשון עם הצפנה אסימטרית ברמת החומרה

ה-KinetisK8x היא משפחת המיקרובקרים הראשונה המיועדת למספר רב של יישומים הכוללת הצפנה א-סימטרית ברמת החומרה, המעניקה שיפור משמעותי בקצב העברה של מידע מוצפן. אימות הזהות מהיר בסדר גודל בהשוואה ליישוםמקבילבתוכנה והודות לכך מפנה שטח לקוד ומשפר את היעילות האנרגטית תוך מילוי הצרכים של פרוטוקולי התקשורת החדשים ביותר. בהיותו המיקרובקרהראשון בתעשייה עם פענוח מהיר העומד להירשם כפטנט עבור זיכרונות NOR טוריים חיצוניים, משפחת Kinetis K8x תומכת בריצה מתוך זיכרונות חיצוניים מוצפנים, מה שמאפשר מבחר של פתרונותמאובטחים. עמידות משובצת בפני תקיפהפיזית של ה- K8xמגינה מפני מתקפות פיזיות ופסיביות כאחד. יחדיו, טכנולוגיות מתקדמות אלו מספקות אבטחה ברמה הגבוהה ביותרלמגוון רחב של יישומים.

רכיביK8xמספקים מענה למגוון האתגרים שאיתם מתמודדים הלקוחות המתכננים מוצרים לשוק ה-IoT הצומח במהירות. התקני K8x מרחיקים לכת אל מעבר למגבלות המיקרובקר המסורתי ועושים שימוש בטכנולוגיות SD/eMMC, DRAM ובזיכרונות הטוריים החדשים ביותר עם תמיכת quad/octal ופונקציונליות Execute in Place (XIP). זיכרון מטמון גדול מפחית את משך זמן האחזור ואת צריכת ההספקבעת שימוש בזיכרונות חיצוניים. בנוסף, אופציות לזיכרונות NOR טוריים ו-boot מעניקות יכולת הרחבה נוספת.Freescaleמציעה מספר רב של התקני Kinetisתואמי תוכנה וחומרה להשגת רמות אבטחה שונות. מגוון רחב של ממשקי זיכרון מאפשר לעדכן קושחה באופן מאובטח ולהאיץ את פיתוח המוצרים.

ה-MCUs ממשפחת Kinetis K8x תומכים בגמישות תכנונית עם ממשק FlexIO. ניתן להוסיף פונקציונליות באמצעות אמולציה של מספר רב של ממשקים טוריים, מקביליים או מותאמים במיוחד העושים שימוש בדרייברים הכלולים בערכת פיתוח התוכנה (KSDK) של ה-Kinetis. טיוב נוסף של עלות המערכת והנצילות האנרגטית שלה ניתן להשגה עם מערך של פיני קלט-פלט רב-תכליתיים (GPIO) ולהפעיל פונקציונליות נדרשתממקור מתחנפרד עבור יישומים עם מתחים מעורבים. בנוסף, מציעה Freescale מספר רב של תצורותהספקסטטיות ודינמיות עבור השבב על מנת להתאים את הצריכה השוטפת ליישומים ספציפיים.

הדגמות של משפחת Kinetis K8xMCU בFTF

בפורום הטכנולוגיה של Freescale(FTF),הנערך בחודש שעבר,הודגמו כמה מאפייני אבטחה כמו גם יכולות ה-FlexIO של ה-K8x. מעגל דוגמה לייחוסעבור ePOSהמבוסס על K81 ומיועד ליישומי כרטיסי תשלום הדגים אמצעי הגנה פיזיים (tamper pins) ל-secure mesh, אבטחת השבב ודרייברים להצפנה. הדגמות נוספות כוללות ממשק מצלמה עם ה-FlexIO של ה- K80ושימוש בדרייברים לשליחה, קבלה ואחסון של נתוני מצלמה.

סביבת פיתוח המעניקה גמישות

Freescale מציעה את משפחת ה- K8x עם תמיכה בסביבת פיתוח מלאה על מנת לפשט ולהאיץ תכנון מוצרים מאובטחים לנקודות הקצה ב-IoT. תמיכה זו כוללת  דרייברים של תוכנה קלים להטמעה המגיעים בערכת פיתוח התוכנה (KSDK) של ה-Kinetis עם תמיכה בהצפנת מפתח ציבורי. הלקוחות יכולים להאיץ את קצב הפיתוח הודות לאפשרויותפיתוחחומרה ומשאבי זיכרון בלתי מוגבלים כמעט. פיתוח יישומיםל-K8x מתאפשר עם ערכותהפיתוח Freedom ו-Tower של Freescale, הכוללים גם מעגל ייחוס לאפליקציית תשלומים TWR-PoS-K81.

זמינות

Freescale מספקת כעת דוגמאות וערכותפיתוח של Kinetis K8xללקוחות מובילים ברחבי העולם. הייצור המלא של ה-K8x מתוכנן לרבעון הרביעי של 2015.

בתמונה: שמואל ברקן, מנכ”ל פריסקייל

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות