חדשות היום

“בן לוקח בת”: אינטל מכפילה את הבונוס לעובדים שיגייסו נשים לחברה

במהלך שנועד להגדיל את מספר הנשים העובדות בחברה החליטו באינטל על שורת צעדים לעידודן כמו תמריצים לעובדים שיצרפו נשים לחברה והענקת מלגות לסטודנטיות מצטיינות

אינטל, חברת ההייטק הגדולה בישראל, יוצאת במהלך שנועד להגדיל את שיעור הנשים בקרב עובדיה: החברה הודיעה היום (רביעי) כי תכפיל את הבונוס שמוענק לעובדים שיגייסו נשים לחברה.

“בכדי לגייס את העובדים הטובים ביותר אנו חייבים להגדיל את מספר הנשים שפונות לאינטל, בתהליך שכל עובדי אינטל שותפים לו ומזדהים איתו. הכפלת הבונוסים שולחת מסר ברור שאנחנו רציניים ביחס לרצון שלנו להגדיל את מספר הנשים המתגייסות”, אמרה מקסין פסברג, מנכ”לית אינטל ישראל וסגנית נשיאה בחברה.

“יכולת של חברה לצמוח ולחדש נובע גם מכוח אדם מגוון”, הוסיף גדי זינגר, מנהל מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל וסגן נשיא בחברה. “באינטל אנחנו רוצים לראות יותר נשים בכוח העבודה ואנו מוכנים לנקוט בצעדים הדרושים כדי לגרום לזה לקרות”.

תכנית “חבר מביא חבר” היא אחד ממקורות הגיוס החזקים והחשובים של אינטל. קורות החיים המופנים אל אינטל דרך ערוץ גיוס זה נבדקים בעדיפות ראשונה, ומחלקת הגיוס מפיקה מהם את אחוז הגיוס הגבוה ביותר מבין הערוצים השונים. בזכות התכנית אינטל זוכה בעובדים טובים, שבהמשך עוזרים לחבריהם למצוא עבודה וגם מקבלים על כך תגמול. כעת, מהלך “חבר מביא חברה” יסייע לאינטל לתת את הדגש החזק על גיוס נשים נוספות לחברה.

בנוסף לבונוסים על גיוס עובדות, אינטל הכריזה כי תעניק השנה מלגות לסטודנטיות בהיקף של  130 אלף שקל. את המלגות, לסטודנטים הלומדים הנדסה ומדעי מחשב, מעניקה אינטל מדי שנה אולם השנה הוחלט להעניק אותן לסטודנטיות בלבד. הן ייבחרו על ידי אוניברסיטאות שמשתפות פעולה עם אינטל.

שיעורן הכולל של  נשים באינטל ישראל עומד עד כ-21% מהעובדים; שיעורן של הנשים בקרב הנהלה החברה בארץ הוא 30% ואילו שיעורן בקרב הנהלת המפעל בקריית גת עומד על כ-40%. ועדיין, בחברה שואפים להרחיב עוד את שיעור הנשים, כחלק מאסטרטגיה של אינטל העולמית עליה הכריז בתחילת השנה המנכ”ל בריאן קרזניץ’. במסגרת תוכנית בשם “גיוון בטכנולוגיה” שואפת אינטל להביא עד 2020 לייצוג מלא של האוכלוסיה בקרב המועסקים והמועסקות בחברה, ובכוונתה להשקיע במהלך כ-300 מיליון דולר. זאת ועוד: לאחרונה הודיעה אינטל על הקמת קרן הגיוון (Intel Capital Diversity Fund) שתשקיע 125 מיליון דולר בעסקים בהובלת נשים וקבוצות מיעוט המצויות בתת-ייצוג בתעשיית ההייטק. הקרן תשקיע בחברות בכל העולם, לרבות חברות מישראל.

אינטל ישראל מעודדת גיוס נשים להייטק כבר בגילאי בית ספר. במסגרת זו שותפה החברה בשתי תכניות: ”סודקות את הזכוכית”, לקידום נערות למדעים ולטכנולוגיה ו-“מובילות לטכניון” – מיזם חיפאי שמטרתו לעודד תלמידות מבתי מהספר העירוניים לבחור לימודים מדעיים טכנולוגיים ברמות גבוהות ואף לעסוק בתחומים אלה.

“אנו מאמינים שמגוון בתעסוקה הוא המנוע לחדשנות וליצירתיות של החברה”, אמרה יהודית ימפולסקי, סמנכ”לית משאבי אנוש באינטל ישראל. “כחברה גלובלית, אנו רואים במגוון – Diversity – חלק מהותי מערכי החברה. אנו צומחים עם השונה, ומאמינים שהוא הבסיס להתפתחותנו כחברה”.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות