חדשות היום

GeekCon 2015- פסטיבל המייקרים הישראלי: המצאות טכנולוגיות ביזאריות ב-52 שעות

מאות מייקרים מרחבי ישראל ומחו”ל הגיעו בסוף השבוע שלפני ראש השנה לחגוג ב- GeekCon 2015 – אולטרה-מרתון בן 52 שעות, במהלכו בנו הגיקים הטכנולוגיים, אליהם הצטרפו מדענים, מעצבים ומייקרים מהמובילים בארץ – למעלה מ-60 פרוייקטים לא שימושיים, תוך התמודדות עם אתגרים טכנולוגיים סבוכים. המפגש, המייצג ומשקף את תנועת המייקרים הישראלים, איתגר את המשתתפים להתמודדות עם שלל סוגיות טכנולוגיות ובניית יצירות חדשניות, לא שימושיות – ועובדות.

בין המיזמים נדגמו:

– הנרגילומטיק – נרגילה אוטומטית למעשן המתוחכם באמת, ששואבת את העשן אוטומטית, ומציגה את כל נתוני הנרגילה על צג קטן – כולל טמפרטורה, לחות וכד׳. יש גם מערכת אזעקה מובנית ואפשרות להפוך את הנרגילה למערכת קריוקי…

כדורגל מוחי – משחק כדורגל בו השחקנים שולטים בכדורגל בעזרת גלי מוח.

Bullshit maker– מכשיר חכם לניתוח קול, שקובע על פי התוכן של הדובר שיושב מולו, כמה ״בולשיט״ מדובר, ובהתאם פולט, אוטומטית, ׳גושי בולשיט׳ שגודלם בהתאם לכמות הבולשיט של הדובר.

Om Nom Nomמערכת לזיהוי רגשות ומצבים נפשיים המתורגמת למאפים – התוצאה: עוגות התואמות את המצב הנפשי של האוכל/אופה.

News the force– שימוש יוצא דופן בשעון החדש של Apple, המאפשר לשלוט על כטב״מ (כלי טיס בלתי מאוייש) באמצעות הטיות היד.

רובוט או לא? מכשיר הבוחן על פי תנועות העיניים, דופק ושאלות שהנבדק נשאל, האם מי שמולו הוא אנושי או רובוט (מבוסס על מבחן טיורינג, הסרט בלייד ראנר וחוקי הרובוטיקה של אסימוב).

Basta beatsקונצרט שלם שכולו נגינה על אבטיחים בגדלים שונים בשילוב מחשב ארדואינו.

– פילים משוגעים – פילים רובוטים הנלחמים אחד מול השני, כאשר המפעילים עושים שימוש בכדורים שבתוכם רחיבי תקשורת אלחוטית. הטיית היד משפיעה על מצבו, מיקומו ותנועות הרובוטים, הפיל המנצח הוא זה שהסיר לשני את הכובע.

FACE OFFמשחק מהירות (שמרבית חלקיו הודפסו במדפסות תלת מימד) בין שני מתחרים. הלוחץ ראשון על נורית שנדלקה בפאנל שמולו, מזכה את היריב במנת קצפת המושלכת על ידי בליסטראה אוטומטית (שהודפסה בתלת מימד) היישר לפרצוף…

– מדפסת מחשבות – מערכת הכוללת מדפסת תלת מימד ומכשיר EEG לקריאת גלי מוח, המאפשרת להדפיס את מחשבות המשתמש כיצירות אמנות בתלת מימד.

– מחנה אימונים לאבירי ג׳דיי – שימוש במשקפי מציאות מדומה של  Ocolus Rift, קינקט 2, דרון מעופף מתוצרת בית ומחשב Intel Edison זעיר, לבניית מערכת אימוני חרב אור לאבירי ג׳דיי.

– תחתונים שמתאימים עצמם למידת הלובש – פטנט המאפשר לחלוק באותו זוג תחתונים בין מספר אנשים במידות וגדלים שונים, כולל חיישן למדידית משקל גוף הלובש, מנוע זעיר ומחשב ארדואינו לשליטה.

Underwater Museכלי נגינה תת-ימי העושה שימוש בזרמי מים לנגינה.

מתקן קירור אישי מבוסס כטב״מ קואדרוקופטר – פטנט נלבש אישי העושה שימוש במדחפים של כטב״מ זעיר ומתקן במבו לביש – המאפשר קירור עצמי בכל תנאי שרב.

– פסנתר וירטואלי – שימוש בכפפות חישה ומצלמה המחוברים למחשב מאפשרים לכל אחד לנגן בלי מקלדת.

עד היום, במהלך 11 שנות פעילותה, תרמה פלטפורמת GeekCon ליצירתן של מספר חברות סטארט-אפ ישראליות, ולפעילות עסקית של מעל 160 מיליון דולר. “יש סיכוי טוב שמהפעילות המשותפת, במהלכה יתבצע תרגום יישומי לרעיונות מופשטים יותר, יצמחו מוצרים, טכנולוגיות ופתרונות טכנולוגיים שניתן יהיה לחשוב על פיתוחם העסקי”, אומר אדן שוחט, מייסד שותף ב- Aleph ומיזמי ה-GeekCon. “חלק מהתפקיד שלנו הוא לסייע בבניית הדור הבא של היוצרים, היזמים ו’האנשים שעושים’, שיבואו עם הפיתוחים והחידושים הטכנולוגיים הבאים”. אומר גילי צגלה, מייסד ומנכ״ל נובהווינד וממקימי Geekcon‪. בצוות שמאחורי המפגש השנה לקחו חלק (בהתנדבות) יזמים, מייקרים ושמות מוכרים נוספים בתעשיית ההייטק הישראלית, בינהם ענבר רז, שחר זריהן, לי עדן, צח משה, איל הרשקו, בועז מאמו, מתן שרף וליאון פדוטוב.

GeekCon הוקם בהשראת מפגשי חדשנות מפורסמים כגון Burning Man ו-FooCamp.

הפלטפורמה, המונחה על ידי המתווה “האקינג לסגנון החיים הדיגיטלי”, החלה את פעילותה לפני 11 שנים. GeekCon היא פעילות ללא מטרות רווח, על בסיס עבודה התנדבותית, המוקדשת לקידום יצירתיות וחדשנות “מחוץ לקופסה” בדגש של עשייה. ההתכנסות השנתית, אחת מחמישה אירועים המתרחשים במהלך השנה, מכונה לעתים קרובות “קייטנה לגיקים”, מושכת מסה קריטית של יזמים, גיקים וטכנולוגים מהמובילים בארץ. ההשתתפות ב-GeekCon היא בהזמנה בלבד.

קרדיט תמונה:  טל דואק

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות