מארוול חשפה שבבים ראשונים המבוססים על טכנולוגיית MoChi המהפכנית – שפותחו במארוול ישראל

מארוול חשפה שבבים ראשונים המבוססים על טכנולוגיית MoChi המהפכנית – שפותחו במארוול ישראל. MoChi מאפשר פיתוח בשיטת “לגו” – הוא מפשט, מקצר ומוזיל את תהליך הפיתוח ומספק. במהירות שבבים בעלי ביצועים גבוהים, במגוון אין סופי של תצורות, ועם צריכת זרם נמוכה

חברת מארוול העולמית חשפה היום שבבים ראשונים פרי פיתוחה המבוססים כל ארכיטקטורת MoChi המהפכנית (Modular Chip) וארכיטקטורת ניהול הזיכרוןFLC (Final Level Cache) שהוכרזו בחודש פברואר 2015. שני השבבים: Quad ARM Cortex-A72 ו-Dual Cortex-A53 פותחו במרכז הפיתוח של מארוול בישראל והם נחשפו היום על ידי נועם מזרחי, סגן נשיא מארוול העולמית בכנס מקצועי שמתקיים עתה בארה”ב.

ארכיטקטורת MoChi נועדה להתמודד עם הקשיים הגוברים של התעשייה בתהליכי הפיתוח הנוכחיים של שבבים (single-die SoCs). בעוד שהיסטורית סיפקו התהליכים הללו חסכון גדול בעלויות באמצעות אינטגרציה של רכיבים, הרי שעתה הגיעה התעשייה למגבלה שאינה מאפשרת שיפור לינארי בעלויות פר טרנזיסטור.

יישום ארכיטקטורת MoChi באמצעות שני המודולים הראשונים שפותחו (AP 806 ו-Armada 3700) מאפשר תהליך אופטימאלי של שילוב אבני בניין בפיתוח המעבד (כמו בניית “לגו”) תוך חיסכון בעלויות פיתוח התוכנה לכל שבב. כן הוא מאפשר פיתוח אין סוף תצורות וקיצור זמן ההגעה לשוק. ארכיטקטורת MoChi משולבת עם הארכיטקטורה החדשה לניהול זיכרון FLC שמצמצמת את היקף השימוש בזיכרון ה-DRAM הראשי ומחליפה אותו בזיכרון DRAM cache בכונן SSD לא יקר. השילוב בין השתיים מאפשר הרחבה של פתרונות SoC, הוזלת עלויות כוללת, צריכת זרם נמוכה יותר ותהליך פיתוח פשוט ומהיר יותר.

MoChi 1מודול AP 806 מאפשר פיתוח מערכות SoC ווירטואליות תוך שילוב מודולים שונים של אחסון ורישות. על בסיס מודול זה פותח המעבד הראשון Quad ARM Cortex-A72. מספר לקוחות של מארוול בודקים בימים אלה את המודול החדש לצורך שימושים שונים כמו: אחסון עיבוד, רשתות, תשתיות ענן, IoT ועוד.

מודול Armada 3700 הוא הבסיס למעבד Dual Cortex-A53 שנועד לשימושים כמו: אחסון מבוזר בענן, ניהול רשתות, נתבים לבית ולמשרדים קטנים, פתרונות אחסון, מכשירי IoT מבוססי סוללה ועוד.

מאיה סטרלאר מיגוטי, סגנית נשיא, פתרונות ומוצרי רשת, מארוול: “השקת המוצרים הראשונים המבוססים על הארכיטקטורות הייחודיות MoChi ו-FLC היא נקודת ציון משמעותית ואנו מצפים לראות את ההשפעה הגדולה שתהיה להם על התעשייה. הטכנולוגיות החדשות הללו נועדו לספק פתרונות עבור ‘נקודות הכאב’ שעמן מתמודדת התעשייה במעבר לטכנולוגיות עיבוד חדשות בנקודת הקצה (nodes) ועם הצורך הקריטי לספק מערכות תפעוליות בעלות צריכת זרם נמוכה יותר. אנו בטוחים ששני המודולים הראשונים של MoChi יגדירו מחדש את האופן שבו נחולל חדשנות ונפתח מוצרים שיתאפיינו בעלויות נוחות יותר וצריכת אנרגיה נמוכה יותר. אלה ישפרו את חייהם של משתמשים ברחבי העולם.”

יוסי מיוחס, מנכ”ל מארוול ישראל: “מרכז הפיתוח בישראל נוטל חלק מרכזי ומוביל הן בפיתוח הארכיטקטורות החדשות והן בפיתוח שבבים חדשים על בסיסן. אנו גאים ששני המוצרים הראשונים המבוססים על MoChi ו-FLC פותחו במארוול ישראל והוצגו לעיני העולם בכנס Lineley שמתקיים היום. מרכז בישראל צפוי להוביל בשנים הקרובות את פיתוחם של מוצרים נוספים המבוססים על הטכנולוגיות החדשות הללו.”

מיוחס הוסיף כי “עד עתה חתרה התעשייה לדחוס יותר ויותר רכיבים בכל SoC אך מעבר ל-28 ננו עלויות המו”פ והמסכות מתחילות להשפיע על השורה התחתונה של חברות הסמיקונדקטורס. המודולים הראשונים של MoChi הם הצעד הראשון ליצירתו של תהליך שישנה את האופן שבו מתכננים שבבים. ה-SoC הווירטואלי הוא פשוט וגמיש יותר שיוזיל את עלויות הפיתוח ויקצר את זמן ההגעה לשוק”.

אודות מארוול

מארוול היא מובילה עולמית בפיתוח פתרונות סיליקון מקיפים ותוכנת Kimona המאפשרים את סגנון החיים הדיגיטלי. הפתרונות מתפרסים על פני מגוון תחומים: IoT, תשתיות ענן, בידור דיגיטלי ואספקת תוכן לבית. סל המוצרים המגוון מהווה פלטפורמת פיתוח מלאה, המתאפיינת בביצועים גבוהים, אבטחה, אמינות ויעילות. המוצרים משולבים במערכות רבות עוצמה מסוגן של משתמשים פרטיים ושל ארגונים ובאמצעותם מארוול מאפשרת לשותפיה וללקוחתיהם לעמוד תמיד בחזית החדשנות, הביצועים והאטרקטיביות לקהל הרחב. מארוול מחויבת להעשיר את החווייה האנושית באמצעות יכולות ניידות וגישה נוחה שהיא מספקת לאנשים ברחיב העולם, המוסיפים ערך לחייהם החברתיים, הפרטיים והמקצועיים.

מארוול ישראל פועלת בשני מרכזים: בצפון הארץ, ביוקנעם ובאזור המרכז, בפתח תקווה. יוסי מיוחס, מכהן כמנכ”ל מארוול ישראל.

למידע נוסף: www.marvell.com

לצפייה במגוון כתבות על חברות סטארט אפ בישראל 

למגוון חדשות ועדכונים 

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות