חדשות היום

סקי באולודה טורקיה

אתר הסקי של אולודה (Uludağ) נמצא לא הרחק מהעיר איסטנבול והוא בולט בהיותו ידידותי למשפחות. עשרות אלפי התיירים הישראלים שמגיעים בכל שנה לטורקיה מחפשים חופשה קיצית על שפת הים או הבריכה. גם על מפת התיירות העולמית טורקיה מוכרת כארץ חמה ומשופעת בחופים, למרות שלמעשה מרבית שטחה מכוסה הרים. גובה ההרים המוצע הוא 1000 מטר, כאשר חלקם מתנשאים עד לגובה של 5000 מטר ומכוסים בשלג במשך שישה חודשים בשנה. בשיא העונה מגיע עובי השלג במסלולים ל-2-3 מטר.קהילת חובבי הגלישה בטורקיה אינה גדולה. רק מעטים מגולשי אירופה מגיעים אליה לחופשת סקי, ובהתאם רמת הפיתוח של אתרי הסקי שם מפגרת אחרי אירופה בכמה וכמה שנים. היתרון הוא במחירי החופשה הנמוכים יחסית ובאתרים שקטים ומשופעים בטבע פראי, שמציעים שפע של מסלולי גלישה מאתגרים במיוחד להרפתקנים שבינינו.מרבית אתרי הסקי בטורקיה מרוחקים משדה התעופה והכבישים המובילים אליהם, כך שאם זמני הטיסה והעברות הם שיקולים מרכזים עבורכם, טורקיה כנראה אינה המקום הנכון. עם זאת, אתרי הסקי הידועים בטורקיה מציעים תנאי גלישה טובים, מלונות מפנקים ואוכל טורקי משובח, והכול באוירה שקטה בהרבה מזו שבאתרי אירופה.

אתר הסקי של אולודה (Uludağ)
גולשים ימצאו את אתר הסקי הזה מתוכנן ומעוצב למופת, עם איכות שלג טובה ואפשרויות לינה שונות ומגוונות. המסלולים של אולודה מתאימים בעיקר עבור גולשים מתחילים ובינוניים וגם עבור גולשי סנובורד. בתחומי האתר והעיירה ניתן למצוא את כל המתקנים והשירותים המתאימים לגולשי סקי וסנובורד: מדריכים, השכרת ציוד, חנויות סקי וסנובורד, תחנת עזרה ראשונה ומרפאה ועוד. אתר הסקי כולל בעיקר מסלולים קצרים, מיוערים בצידם, המתאימים לגולשים מתחילים ובינוניים. הם כוללים סלאלומים בעיקולים חדים וחדים יותר, שגובהם הוא כ-555 מטרים ואורכם הכולל הוא 2.5 ק”מ. גם גולשים מנוסים ונועזים יותר יוכלו למצוא כאן מסלולים להנאתם, בעיקר מסלולי אוף-פיסט. חובבי הקרוס קאנטרי יהנו כאן גם הם ממסלולים מתאימים. כ-8,000 גולשים בשעה יכולים לעבור במערכת המעליות של אולודה, הכוללת קרון, מעליות כסא ומעליות טי-בר. תנאי הגלישה האידיאליים באולודה שוררים בעיקר בין החודשים ינואר ומרץ ואילו בשולי העונה, בחודשים נובמבר ואפריל, המחירים באתר צונחים. הדרך הנוחה ביותר להגיע לאתר היא באמצעות טיסה לבורסה ומשם נסיעה באוטובוס לאולודה.

מקומות לינה ואפשרויות בילוי
באתר אולודה וסביבותיו ישנן כ-6,000 מיטות, כך שאפשרויות הלינה באזור הן רבות, החל במלונות וכלה בבקתות (Chalets). כל אלו מיועדים לגולשי סקי והם מצויידים וערוכים לקבלת הגולשים, על ציודם, על כל המשתמע מכך מבחינת המתקנים הקיימים באתרי הסקי האחרים בעולם. מקומות לינה אלו מציעים גם אפשרויות אפרה-סקי ובילוי לאורחים בשעות אחר הצהריים והערב. אותם מלונות ומרכזי ספא מציעים לגולשים פינוקים רבים בהם חמאם טורקי, כמיטב המסורת, סאונות, מכוני כושר ובריכות שחייה.אם מתחשקת לכם הפוגה קלה מגלישת סקי רגילה, תוכלו לצאת לפעילויות אחרות. באולודה תוכלו לבחור בהלי-סקי, סקי אלפיני ועוד. מחוץ לאולודה לא תמצאו מרחבי סקי בשכנות קרובה. יחד עם זאת, במרחק לא גדול מאולודה שוכנת העיר בורסה (Bursa). במהלך חופשת הסקי שלכם תוכלו לשלב סיורים בבורסה, שמרכז העניין בה הוא היותה מוקד לתעשיית המשי והטקסטיל וארכיטקטורה מקומית עתיקה. כמו כן, ניתן לשלב טיול אל העיר איזניק (Iznik) השוכנת לחופו של אגם, הנושא את אותו השם. בעיירה זו גם תוכלו למצוא כמה אתרים מעניינים.

רשימת האתרים המומלצים בטורקיה:
ULUDAG – BURSA
בירת הסקי הגדולה והידועה ביותר בטורקיה נמצאת בצפון אנטוליה, 36 ק”מ דרומית לעיר בורסה. האתר מתנשא לגובה של 1900 מטר והוא פעיל בין החודשים דצמבר לאפריל. השירותים המוצעים בו הם ברמה אירופאית, לרבות רכבלים, מעליות, סלאלום וסלאלום ענק, מסלולים למתחילים ולמתקדמים ואפילו (לא עלינו) בית חולים.
העיר מציעה מגון רחב של מלונות, דירות נופש ופנסיונים, סה”כ קרוב ל-4000 מיטות. תושבי איסטנבול האמידים מאכלסים את העיר בכל חורף, דבר שמשפר פלאים את רמת השירותים בה ומתבטא גם בחיי לילה עשירים. לכל מלון גדול בעיר ישנם רכבלים משלו והסכמי שיתוף פעולה סבוכים, כך שסקי-פס רגיל יאפשר שימוש רק בחלק מהרכבלים באתר.

MT. PALADOKEN – ERZURUM
אתר סקי במזרח אנטוליה, סמוך לעיר ארזורום, ובו מסלולים בגובה 2200 עד 3180 מטר. תנאי השלג כאן נחשבים לטובים ביותר בטורקיה, ותוכלו למצוא שם מסלולי POWDER ארוכים ומאתגרים במיוחד. באתר 3 רכבלי כסאות, T-bar וטלאקבין אחד, מספר בתי מלון ועונה ארוכה יחסית, שנמשכת עד אפריל.

KARTALKAYA – BOLU
אתר קטן ליד האוטוסטרדה שבין איסטנבול ואנקרה. יש בו 2 מלונות בלבד, רכבל אחד וביה”ס לסקי.

MT. ERCIYES – KAYSERI
אתר גבוה שפסגותיו משתרעות בין 2200 ל-3100 מטר. הוא פעיל מסוף נובמבר ובעונה טובה ניתן לגלוש בו עד תחילת הקיץ, על גבי POWDER משובח. באתר זוג רכבלי כסאות ו-2 מעליות T-bar.

(באדיבות אתר: http://www.http://klaptish.co.il//)

נגה וויסבורד

תגובות סגורות