חדשות היום

תחרות שפים מאיגוד “טעם השלום”

לאחרונה זכיתי בעוד חוויה קולנרית, כשהסתובבתי בין עמדות העבודה והבישול בתחרות השפים הבינלאומית של איגוד השפים “טעם השלום”, וצפיתי מקרוב במתחרים. התחרות נערכה לכבוד יום השלום הבינלאומי. היא התקיימה במטבח הגדול והמאובזר של בית הספר לשפים דן גורמה, בתל אביב.
גבי פינחסוב, סגן נשיא איגוד השפים טעם השלום, שהיה בין מארגני האירוע סיפר לי: “איגוד השפים “טעם השלום” הוא איגוד שפועל למען דו קיום, לשיתוף פעולה בין יהודים וערבים דרך האוכל. המטרה של האיגוד הוא לנסות לקדם את השלום דרך האוכל. יש לנו שפים מכל המגזרים, מהערבי, מהדרוזי, הארמני, הנוצרי והיהודי, כמובן. כל זה על מנת לקרב לבבות.  נשיא איגוד השפים העולמי, שהגיע במיוחד מאיסלנד, שימש כשופט הראשי בתחרות. התמודדו שפים ישראלים וערבים בזוגות שנבחרו על ידי הגרלה. גם עמדת העבודה נבחרה בהגרלה. ביחד צריכים היו הזוגות להכין שתי מנות במשך שעה וחצי, מנה ראשונה ועיקרית.
הזוג הזוכה במקום הראשון קיבל מלגת לימודים באיטליה למשך 3 שבועות, כולל טיסה, ואירוח וכן עבודה במסעדה 3 כוכבי משלן.
התפקיד של האיגוד לממש את משימות הפרוייקט ולנסות לקחת את הקולינריה קדימה. אנחנו נותנים חסות לשלושה בתי ספר לטבחות בארץ: בית ספר אורט צריפין, דן גורמה ובית ספר תדמור. מטרתנו לקדם את התלמידים, הדור הבא, ולתת ערך מוסף לנושא מעבר לתוכנית הלימוד. אנו לוקחים את התלמידים לסיורים מודרכים ומביאים שפים לסדנאות בבתי הספר”. התחרות הייתה תחרות “בלאק בוקס”. שני המתמודדים שהוגרלו הגיעו לעמדה שלהם שבה חיכתה להם הקופסא השחורה שבתוכה היה מגוון מוצרים: דגים, בשר וירקות. זוג השפים היה צריך לתכנן את המנות ולהכין תוך כדי שימוש במוצרים שבקופסא את שתי המנות.  המטרה העיקרית היא להבין את השילוב של המטבח הערבי והישראלי, ולייצר הומוגניות במנות וביצירתיות. המשתתפים היו שקועים ביצירותיהם ויצרו מנות יפות וטעימות. השופט הראשי, האיסלנדי, אמר בדברי סיכום לתחרות שהוא היה לוקח כל אחד מהשפים הכל כך יצירתיים לעבוד במסעדה שלו. הזוכים במקום הראשון היו שף רביע רביע ושף יגאל מולנר.
באולם נפרד בדן גורמה נערכה באותה עת תחרות פיסול וגילוף בירקות, כאשר נושא הגילוף היה השלום. תחרות הגילוף נוהלה על ידי השף רז קידר. תוצאות הגילוף שפעו יופי והיו ברמה גבוהה מאוד. במקום ראשון זכה שף פיטר חנה. השף סרקיס יעקוביאן, נשיא איגוד השפים “טעם השלום”, ניהל את טקס חלוקת הפרסים והגביעים לזוכים במקומות הראשונים. מדליות ותעודות קיבלו כל המשתתפים בתחרות. הטקס התחיל כמובן בנאומים. סרקיס יעקוביאן: “הדו קיום הוא המוטו שלנו, כולם מאושרים כאן בכיף. זאת האמת, המציאות וההוכחה. במטבח אין שפה. יש אנושות, יש לב ויש בן אדם אחד. לא משנה מאיזה דת או לאום. מה שחשוב הוא שכולכם פה וזה הפרס הראשון שלנו”. חיים שפיגל, מנהל תחום המזון במלונות דן: “נפוליאון בזמנו אמר שהצבא צועד על קיבתו. אני חושב שזה נכון ובאותה מידה אני יכול להגיד לכם שגם השלום צועד על קיבתו. מה שראינו פה היום, את השיתוף הזה בין העמים והזוגות של השפים והשפיות שהתחרו בתחרות זה שהקולינריה יכולה לקרב את השלום.  שעות מיוחדות וייחודיות עברו עלי בעת התחרות ובטקס חלוקת הפרסים בזמן שצפיתי בשפים שניראו כל כך מקורבים וחברותיים ביניהם.

ישראל פרקר, מהנדס מכירות ויישומים בחברת אלימק.
ישראל יזם, הקים ומפעיל בזמנו החופשי את אתר השער לעולם יינות ישראל
www.wines-israel.co.il
המתעדכן מדי יום

ישראל פרקר www.wines-israel.co.il

תגובות סגורות