140 סטודנטים, למעלה מ-14 מיליון שקלים

קרן מלגת מנהיגי שוליך ערכה אתמול כינוס ראשון של מלגאי התכנית באוניברסיטת בן גוריון, בהשתתפות ראש עירית באר שבע רוביק דנילוביץ’, ראש תכנית שוליך בקנדה דויד גודמן, ראש התכנית בארץ אורי כרמי ונשיאת האוניברסיטה רבקה כרמי.

מלגאי שוליך זוכים לקבל כל אחד בין 90-120 אלף שקל במהלך התואר הראשון שלהם. מה שהופך את המלגה לגדולה ביותר המחולקת כיום בישראל. במהלך ארבע השנים האחרונות שבהן פועלת בישראל הקרן של הפילנטרופ הקנדי סימור שוליך, חולקו למעלה מ-14 מיליון שקלים ל-140 סטודנטים בלבד.מטרת הקרן היא לפתח את דור המנהיגים הבא של ישראל בתחומי החדשנות, הכלכלה והחברה.מתוך תפיסה לפיה עתידה של מדינת ישראל קשור קשר הדוק למידת ההשקעה בחינוך, במדע ובטכנולוגיה.

מלגאי התכנית שלומדים את תחומי המדעים והטכנולוגיה באחד מהמוסדות הבאים: הטכניון, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת בן גוריון, אף מקדישים מזמנם לתרומה לקהילה ומתנדבים במסגרות שונות. לא מעט מהסטודנטים אף חונכים בני נוער וילדים בבתי ספר מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל.

ראש עירית באר שבע רוביק דנילוביץ’:“לאורך כל ממשלות ישראל היה ריטואל, להגיע פעם בשנה לקבר בן גוריון. בפועל, אף ממשלה לא עשתה שינוי דרמטי בנגב.מנהיגות זה לתכנן נכון. אנחנו שלוחה של ישראל בנגב. באר שבע יצרנית המהנדסים הגדולה ביותר. אנחנו עיר עשירה, לא מצאנו גז או נפט אבל אנחנו עשירים בהון אנושי.תפקידם של מנהיגים הוא להקדים את זמנם.באר שבע היא חממה למשוגעים- אנחנו קוראים ליזמים, להגיע לפתח. שאני חושב על משוגעים אני חושב עליכם. תשאפו להיות חלק מההיסטוריה אל תתנו לה לעבור לידכם בואו נוכיח שאנחנו יכולים לשנות ולהוביל. לתפארת מדינת ישראל”.

 

תגובות סגורות