חדשות היום

“יש חשיבות להיות מוביל ובעל היכולת ליצור שינוי, ובזה אנחנו מצטיינים”

המייסדים הצעירים של ראונד רובין מספרים על ההתפתחות המהירה של הקבוצה

ראונד רובין נוסדה על כוס קפה במרפסת במרץ 2014. היינו חמישה יזמים צעירים, בשנות ה-20 לחיינו, כמעט כולנו יוצאי יחידות טכנולוגיות מובחרות (לשם ושוהם – שהן יחידות אחיות של ממר”ם ואופק, ששייכת לחיל אוויר).

חלקנו הכרנו בשירות הצבאי וחלקנו חברי ילדות. במהלך השירות הצבאי שלנו נתקלנו באתגרים טכנולוגיים שונים וכן למדנו לזהות את הצורך הבסיסי של לקוחות, ושל לקוחות הקצה שלהם, לקבל לא רק אפליקציה מגניבה, או תוכנה חדישה, אלא הרגשנו שלקוחות צריכים תוכנה מותאמת אישית, שתפיק רווחים ותצמצם עלויות. האמנו שיש לנו יכולת לתת מענה איכותי יותר, אישי יותר, באמצעות שילוב של הניסיון הצבאי והאישי שלנו יחד עם המענה הקיים היום בשוק, לפיתוח תוכנה ולפתרונות טכנולוגיים.

להתאים תוכנה לצורכי הלקוח זה לא עניין של מה בכך, מדובר באתגר שאנו לא לוקחים כמובן מאליו. אנו מקפידים על time to market – שחרור מוקדם של מוצר על מנת לקבל פידבק מיידי ומהיר מהלקוח ולשפר בהתאם. אנחנו data oriented ומספקים ללקוחות שלנו את כל המידע על לקוחות הקצה שלהם, מידע לו הם זקוקים כדי לשרת אותם בצורה הטובה ביותר.

בנוסף, אנו משתמשים בטכנולוגיות גמישות המאפשרות לנו וללקוחות שלנו להתפתח בקצב מהיר, לגדול ולהתייעל. רשימה חלקית של הטכנולוגיות בהן אנו משתמשים כוללת את NodeJs, MongoDB, ElasticSearch, AngularJS, iOS, Android, Unity, LibGdx ועוד רבות. אנו מציעים מענה של 360 מעלות – אנו מלווים את הלקוח החל משלב הרעיון וגם לאחר הביצוע, הלקוח הופך לחלק מהמשפחה שלנו, ואנו תומכים ומלווים אותו, לאורך כל הדרך. אנו מאמינים במוצר של הלקוחות שלנו, ולא נסכים לפתח פתרון המבוסס על רעיון שלדעתנו לא יצליח.

שנה אחרי אותה כוס קפה במרפסת, כבר עמדנו בראש קבוצה של שלוש חברות המונות קרוב לארבעים עובדים. אבל אנחנו לא עוצרים פה ויש לנו תכניות רבות. כבר בתקופה הקרובה אנו נשלים את המעבר מחברת ראונד רובין לקבוצת ראונד רובין שתאגד את: חטיבת השירותים – חטיבה המתמקדת בפיתוח תוכנה, פתרונות טכנולוגיים מורכבים ומערכות מידע מורכבות לסטארטאפים ולחברות וותיקות כאחד. לקוחות החטיבה הן חברות וסטארטאפים עם צורך בפתרון טכנולוגי מתקדם שמבינים את החשיבות בהתאמת הטכנולוגיה לצורך הספציפי ואת החשיבות שבשירות מקיף שכולל, מעבר לפיתוח, ניתוח data, גמישות ותודעת לקוח גבוהה.

ספרטוניקס, סטודיו למשחקים –
בראש הסטודיו עומד אור פרץ, אחד המייסדים השותפים בקבוצת ראונד רובין. ספרטוניקס הינו סטודיו למשחקי mobile המשלב ידע טכנולוגי עם תשוקה למשחקים ולאומנות שמאחוריהם. לאחרונה זכינו בחותמת האישור של Google, שהגדירה אותנו כ-Top Developer. הסטודיו השיק עד היום ארבעה משחקים שהורידו מעל לחצי מיליון משתמשים, ולאחרונה השקנו את משחק הדגל שלנו “Spartania War: Quest for Honor”. משחק אסטרטגיה חינמי המתאפיין בדמויות חביבות ונגישות ומתבסס על בניה אסטרטגית של עיר, הגנה עליה מפני תוקפים ובמקביל ניהול מתקפות נגד ערים אחרות על מנת לבזוז את משאבי האוכל והזהב שלהן. ניתן לשחק מול שחקנים אחרים ולרכוש מגוון תוספות שונות למשחק. Spartania זמין כרגע באנדרואיד, ובהמשך יהיה זמין גם ל-iOS. השקנו בישראל ובקנדה ובקרוב נמשיך להתרחב למדינות נוספות.

הסטארט-אפ שלנו, Eventer –
מערכת למכירת כרטיסים המסייעת למפיקים ולבתי הופעות להגדיל מכירות תוך התייעלות וצמצום ההוצאות. הרעיון של איוונטר (Eventer) עלה בראשו של ג’וליאן אזולאי, היזם של הסטאטראפ וכיום ה-CEO שלו. אזולאי, שהכיר היטב את עולם האירועים הישראלי והיה בעל רקע מקצועי, התנסה גם כיזם בסטאראטפים שונים בתחום. הוא הבחין בצורך ממשי של מפיקים שאינו מקבל מענה, צורך במערכת נוחה ומתקדמת שתאפשר מכירת כרטיסים, שעובדת אופליין ומשרתת בנוחות וביעילות את המשתתפים באירוע ואף מסייעת בקידום המכירות. באיוונטר (Eventer) אנו שמים דגש על היכרות אישית עם לקוח הקצה על ידי ניצול מירבי של מידע (data) אותו המערכת אוספת עבור הלקוחות, על לקוחות הקצה שלהם. אנו עושים זאת תוך הקפדה על ממשק נח המותאם לכל הפלטפורמות (Web, Mobile) ושימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

בליבת המערכת שלנו עומדים כלים שיווקיים שמטרתם ליעל את שיטות השיווק של המפיקים ובתי ההופעות, לסייע בהגדלת החשיפה והמכירות. מעבר לכל זאת, אנו מכירים את עולם העשייה של לקוחותינו, ומבינים את החשיבות שבשירות מעולה וערך אמיתי ומשמעותי ללקוחות הקצה. אנו גאים לומר שאיוונטר (Eventer) הפכה תוך פחות משנה לאחת מפלטפורמות מכירת הכרטיסים המבוקשות ביותר בארץ עם לקוחות כמו פסטיבל אינדינגב, פרויקט ה-Round Tables בחסות אמריקן אקספרס, הצוללת הצהובה, מועדון החתול והכלב, פארק אריאל שרון, פסטיבל יערות מנשה ורבים נוספים.

תנופת הפיתוח והעשייה לא נבלמה, ואנחנו ממשיכים לגדול. בקרוב נגיע לרף של 50 עובדים ונעבור למשרדים חדשים, שם תתרכז פעילות הקבוצה כולה וכן לקוחות חדשים, שאנו מקווים שיצטרפו אלינו.  בטווח הרחוק, אנחנו מתכננים לפרוץ מעבר לגבולות השוק הישראלי. לאחרונה נכחנו בכמה מן הכנסים המובילים בעולם לסטארטאפים ולמשחקים, דוגמת ה-WebSummit באירלנד וכנס SLUSH בפינלנד, והטכנולוגיה הישראלית, ששמה הולך לפניה בעולם, משכה את תשומת הלב של רבים. אנו מאמינים שעל מנת לבלוט בשוק העולמי לא מספיק לשחרר לשוק עוד אפליקציה או עוד תוכנה.

יש חשיבות להיות מוביל ובעל היכולת ליצור שינוי, ובזה אנו מצטיינים.  בניגוד לרבים בשוק הישראלי, הפונים למדינות דוגמת אוקראינה והודו, כדי להשיג פיתוח זול לאפליקציות שלהם, אנחנו דוגלים באיכות על פני כמות, ומאמינים שעם מוצר ייחודי, חכם וחדשני קשה להתווכח. אנו מאמינים שאנו מבינים היטב את דרישות השוק הטכנולוגי, שחלק נכבד ממנו מכוון היום להרשים את דור ה-Y, הדור שלנו. מדובר בדור העתיד הטכנולוגי והוא הלקוח הכי קשה, מאחר והוא התנסה ברוב הטכנולוגיות ומכיר גם את שיטות השיווק השונות. היתרון שלנו נעוץ, בין היתר, בעובדה שאנחנו שייכים לדור הזה, גדלנו עם מחשבים וטכנולוגיה ואין טובים מאתנו לספק לדור שלנו את הפתרון הייחודי המתאים לו.

חגית חפץ, ניו טק

תגובות סגורות