חדשות היום

Grid4C – פתרונות תוכנה אנליטיים פורצי דרך ומבוססי בינה מלאכותית עבור יצרני וספקי חשמל

www.grid4c.com

1234Grid4C הוקמה ע”י ד”ר נועה רושין-רימיני, במטרה לפתח פתרונות תוכנה אנליטיים ליצרני וספקי חשמל. פתרונות אלה מושתתים על אלגוריתמים מתקדמים של בינה מלאכותית ומספקים ליצרני ולספקי החשמל את היכולת לבצע תחזיות בזמן אמת, ברמת דיוק גבוהה וברמת גרנולריות גבוהה. לחברה מוצרים החוזים צריכה של חשמל ברמת הצרכן הבודד או המכשיר החשמלי ברזולוציה של דקות, חוזים תקלות ברשת החשמל, חוזים ומאתרים גניבות של חשמל, מאתרים דפוסים ותבניות צריכה של חשמל, חוזים תגובות לקוחות להצעות התייעלות ולתכניות מחירים שונות בשווקים שעברו דרגולציה, מאתרים חריגות ברמת הצריכה הביתית ועוד. כל אלה חוסכים כסף רב לכל מי שנמצא בשרשרת האספקה של החשמל ומביאים להתייעלותם.  לנועה ניסיון של 15 שנים בתעשיית התוכנה, בעבר כיהנה בתפקידי מפתח בחברות תוכנה מובילות דוגמת: אורקל, IBM וחברות סטארט-אפ. נועה בעלת תואר PhD ב-Machine Lerning ו-Data Mining  מטעם הפקולטה להנדסה באוניברסיטת ת”א, עם התמחות בזיהוי אנומליות וחיזוי בסביבות עתירות נתונים (Big Data).

סיפור ההתחלה

ד"ר נועה רושין-רימיני, מייסדת ומנכ"לית ,Grid4C

ד”ר נועה רושין-רימיני, מייסדת ומנכ”לית Grid4C

ד”ר נועה רושין-רימיני: “מיד אחרי סיום הדוקטורט שלי בהנדסה, בנושא בינה מלאכותית לצורך ביצוע תחזיות וזיהוי אנומליות ב Big Data, יצרו איתי קשר חברת IT Solutions – חברת ייעוץ שבין השאר מייעצת לתחנות הכח הפרטיות בארץ בתחום מערכות המידע, והם תיארו לי את אתגר חיזוי צריכת החשמל עימו מתמודדים יצרני וספקי החשמל בעולם. הם ביקשו שנבצע חיזוי מדויק, 24 שעות קדימה ברזולוציה חצי שעתית, של סך צריכת החשמל של הלקוחות. שאלתי מהם הנתונים שאקבל כ Input. הם אמרו שנתונים רבע שעתיים ברמת המונה הבודד של כל לקוח שלהם. שאלתי למה להסתפק בחיזוי ברמת סה”כ הלקוחות אם אפשר לחזות ברמת המונה הבודד, עבור אלפי ומיליוני מונים. הם שאלו אם זה אפשרי. היה לי ברור שיש שם ערך מוסף גדול וניגשתי ללמוד את התחום ולהבין אותו. הבנתי ששוק החשמל עובר מהפיכה, ושנתוני המונים החכמים שנפרשים בעולם טומנים בחובם פתרונות לאתגרים רבים עימם השוק הזה מתמודד. פיתחנו אלגוריתם ומוצר ראשוני, ולשמחתי דליה אנרגיות – יצרן החשמל הפרטי הגדול בארץ – האמינו במוצר ובחזון ורכשו את הפתרונות שלנו. במקביל גייסנו כסף מקרן ההון סיכון ICV – הקרן המובילה בישראל בתחום הקלינטק.”

היקפי שוק

רושין-רימיני: “אנליסטים מפרסמים פוטנציאל שוק של 6 מיליארד דולר ב2020 לכל התחום שנקרא כיום Smart Grid Data Analytics.  אנחנו מנתחים כיום מיליארדים של מונים מ3 יבשות, ומבצעים מעל 10 מיליון תחזיות ליום תוך שעה. המוצר שלנו מותקן אצל לקוחות בארץ , אירופה וארה”ב. אני ומשפחתי עברנו לרילוקיישן באוסטין, טקסס לפני 4 חודשים, בה פתחנו משרד אמריקאי.”

גיוס כספים

החברה הודיעה על סבב גיוס ראשון בהיקף של 1.5 מיליון דולר מקרן ICV, המנהלת היום 150 מיליון דולר. ד”ר נועה רושין-רימיני:  “כללי המשחק בשוק החשמל העולמי השתנו. במקום שתהיה ברשת החשמל זרימה חד כיוונית – מיצרני החשמל אל צרכני החשמל – הרי שהיום, בעקבות עליית השימוש באנרגיה מתחדשת, במקביל לחדירת טכנולוגיות חדשות להתייעלות אנרגטית ולאגירת חשמל,  נוצר מצב שהזרימה של החשמל ברשת היא רב כיוונית, מכל נקודה לכל נקודה ברשת. התוצאה היא אתגר מורכב באיזון בין אספקה לביקוש החשמל, וקושי בחיזוי הצריכה.  נוסיף לכך את תהליך הדרגולציה בשוק החשמל, שמעלה את הצורך של יצרני וספקי החשמל להתקרב ללקוחות שלהם, להציע להם שירותי ערך מוסף, להציע להם מחירים ותכניות התייעלות מותאמים אישית ולמנוע נטישה, ואנו מקבלים שוק שעובר מהפיכה וזקוק לפתרונות חדשניים.”

מימין לשמאל: דניאל אדריאן, CTO ב-Grid4C, ד”ר נועה רושין רימיני, מנכ”לית ומייסדת Grid4C, איליה ברודין, מנהל הפרויקט ומפתח בכיר ב-Grid4C, מנו סטרול, מנהלת מערכות המידע בדליה אנרגיות.

מימין לשמאל: דניאל אדריאן, CTO ב-Grid4C, ד”ר נועה רושין רימיני, מנכ”לית ומייסדת Grid4C, איליה ברודין, מנהל הפרויקט ומפתח בכיר ב-Grid4C, מנו סטרול, מנהלת מערכות המידע בדליה אנרגיות.

“אל מול האתגרים הללו קיימת הזדמנות גדולה, בדמות כמות נתונים אדירה ((Big Data ברמת גרנולריות גבוהה, המגיעים ממונים חכמים, ממערכות ניהול בניינים, תרמוסטטים ומכשירים חכמים. הנתונים הללו מהווים את חומר הגלם של Grid4C. מהם, באמצעות פיתוח אלגוריתמים מתקדמים של בינה מלאכותית, מייצרת החברה אנליזות ותחזיות מדוייקות ברזולוציה גבוהה. התחזיות הללו הן קריטיות עבור יצרני וספקי החשמל, בבואם להתמודד עם האתגרים החדשים העומדים בפניהם. כבר היום אנו מנתחים מיליארדי קריאות מונה משלוש יבשות שונות, יחד עם פרמטרים של לקוחות, מחירי חשמל, מזג אויר ועוד, ומייצרים מהם ערך רב עבור יצרני וספקי החשמל. מדובר בטכנולוגיה פורצת דרך, שיש לה ביקוש אדיר בשוק האנרגיה.”

שירלי מייזליש, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות