חדשות היום

המנהטן של גרמניה – פרנקפורט

היא אמנם לא עיר הבירה של גרמניה, אבל היא בהחלט הבירה הכלכלית שלה ואחת הערים החשובות והמשמעותיות בה, ואשר לא בכדי מכונה גם “המנהטן של גרמניה”. העיר בה נולדו גדולי הסופרים של גרמניה ושנחשבה עד לא מזמן לבירה הכלכלית של אירופה כולה, מציעה מגוון רחב של אתרים שמאוד כדאי לבקר בהם, כמו קתדרלת St. Bartholomäus שנבנתה במאה ה-13 וממגדלה אפשר להשקיף אל עבר העיר כולה ולראות מחזה מרהיב ביופיו, מוזיאון גתה – הממוקם במקום שבעבר היה ביתו של המשורר, הסופר והמחזאי הדגול, המרכז ההיסטורי של פרנקפורט, המוזיאון לאמנות מודרנית, המוזיאון ההיסטורי המרשים ועוד. מבחינת מקומות בילוי אפשר למצוא בעיר מגוון רחב של מועדונים, פאבים, מועדוני ג’אז קסומים, מסעדות טובות ומרכזי קניות, אשר יעשירו את הביקור שלכם בעיר ויעשירו מאוד את שק החוויות.

Fotolia_94201962_Subscription_Monthly_Mמוזיאון גתה
בית הולדתו של של יוהאן וולפגנג פון גתה, סופר, מחזאי והוגה דעות בן המאה ה-18, מושך תיירים רבים המגיעים לפרנקפורט. גתה נולד בבית זה ב-1749 ואמנם לאחר עזיבת המשפחה ב-1795 עבר הבית ידיים רבות אך הוחזר למצבו המקורי בסגנון אדריכלי מתקופת ימי הביניים. בבית תצוגת ראווה של כתביו של גתה ועוד מוצגים מעניינים.

הגן הבוטני (Palmengarten)
גן בוטני קסום ויפהפה, שנוסד ב-1868 ומציג גנים עוצרי נשימה עם צמחים מכל העולם, ביניהם גם צמחים טרופיים. במהלך ביקורכם אל תפספסו את גן הוורדים וגן הסלעים המרהיבים ביופיים. במקום גם אגם סביבו מזרקות ופסלים וניתן לשכור סירות לשיט. לילדים מחכים רכבת מיניאטורית ומגרש משחקים אטרקטיבי.

Romerberg
אחד האזורים הקלאסיים והיפים בפרנקפורט הוא הרובע הזה, שאמנם נחרב במלחמת העולם השנייה, אך שוחזר להפליא וכיום מציע הצצה מרתקת להיסטוריה של פרנקפורט. מסביב לכיכר מזרקה שנבנתה ב-1543 נמצאים כנסייה גותית יפה, בתי קפה, מסעדות ובוטיקים. מקום שתרצו לשוב אליו שוב ושוב.

Fotolia_88948106_Subscription_Monthly_Mגן החיות של פרנקפורט
חוויה מיוחדת לכל המשפחה מחכה לכם בגן החיות הגדול של פרנקפורט, שמציע הכרות עם 4,500 מינים של בעלי חיים, ביניהם יונקים, זוחלים, ציפורים ואפילו קרוקודילים. הגן הפסטורלי כולל גם מסעדות ותיאטרון.

Kaiserdom
הקתדרלה המפורסמת והגדולה ביותר בפרנקפורט נחרבה פעמיים, אך שופצה וכיום היא מכהנת על תקן מוזיאון ליצירות אמנות מתקופת הבארוק והרנסאנס. גולת הכותרת של הביקור ב-DOM היא העלייה למגדל הגותי של הקתדרלה בעלת הצריח (גובה של 95 מטר) והנוף הפנורמי המרהיב שמשתקף מרומו הוא מחזה שפשוט אסור לפספס.

Stadel
מוזיאון אמנות בולט בפרנקפורט, המציג יצירות אמנות מהמאה ה-14 ואילך וביניהן, יצירות של ואן גוך, מאנה ובוטיצ’ילי. המוזיאון כולל אוסף של כ-2,900 ציורים, 600 פסלים, 500 תמונות ומעל 100 אלף רישומים. כאן תוכלו לדלג בין תקופת הרנסנס, הבארוק ועד האמנות המודרנית של ימינו, ליהנות מתצוגות קבועות ומתחלפות במבנה מרהיב ביופיו.
מגדל Commerzbank
מגדל עוצר נשימה המתנשא לגובה של 259 מטר ונחשב לאחד המגדלים הגבוהים ביותר באירופה. כמו כן, המגדל נחשב למגדל האקולוגי הראשון ותוכנן לחיסכון משמעותי באנרגיה. המגדל, שנבנה ב-1997, כולל 58 קומות, כאשר 53 מהן מאוכלסות על ידי המשרדים של קומרצבנק – הבנק השני בגודלו בפרנקפורט. זהו פלא אדריכלי מרהיב וכדאי מאוד להצטלם על הרקע שלו כמזכרת בלתי נשכחת.

Fotolia_65489761_Subscription_Monthly_MRomer
בניין העירייה של פרנקפורט הוא אחד המבנים ההיסטוריים החשובים בעיר ומורכב משלושה מבנים מדורגים, שנבנו בסגנון גותי, בין המאות ה-15-18. האולם ההיסטורי, בו הוכתרו רבים מהמלכים והקיסרים של האימפריה הרומית הקדושה של האומה הגרמנית, מציג דיוקנאות של 52 מלכים וקיסרים גרמניים.

פסל החירות המקורי בקולמר
מי שיורד דרומה מפרנקפורט לכיוון שוויץ ומזרח צרפת מומלץ לעבור את הגבול לצרפת ולהיכנס לעיירה בשם קולמר. מעבר לזה שמדובר בעיירה מקסימה ויפה, זהו מקור פסל החירות האמריקאי. גם כאן יש פסל חירות (בגרסה מוקטנת) בכניסה לעיירה, והרבה מהתיירות של העיירה הזו בנוייה על הסיפור המפורסם.

שדה התעופה בפרנקפורט – עולם אחר
לפני הצ’ק אין בשדה בפרנקפורט או אפילו אחריו, מומלץ לרדת לקומת המרתף לסופרמרקט העשיר בדברי מתיקה גבינות נקניקים וכל מוצר אחר שיש בסופרמרקטים עירוניים רגילים, רק במחירי רצפה. לדוגמא שוקולד שנמכר בסמוך בדיוטי פרי ניתן לרכוש בחצי מחיר! כמו כן מתחם מסעדות מדליק כולל מסעדה אסיאתית מעולה.

Fotolia_72586393_Subscription_Monthly_Mמרכז קניות Main Taunus Zentrom
המרכז נמצא בעיירה Sulzbach כ-15 דקות משדה התעופה בפרנקפורט, מיועד למי שרוצה לעשות קניות בלי ההמולה שיש במדרחוב של פרקנקפורט, ויש בו את כל הרשתות המובילות.

פארק סוסי פוני ומתקני שעשועים
ליד פרנקפורט יש פארק סוסי פוני ובו שילוב מופלא של טבע, מתקני שעשועים וחוות חיות. הכל מושקע ומסודר בסגנון הגרמני. מאד מומלץ אפילו לילדים גדולים יותר למי שנמצא באזור פרנקפורט. המחיר, אגב, פחות מחצי מהפארקים הגדולים, כ-11 יורו!
אתר אינטרנט: http://www.lochmuehle.de

(באדיבות אתר: http:www.writing.co.il//)

גיא תירוש

תגובות סגורות