חדשות היום

״שומר הסף״ של המועמדים לעבודה בענף ההיי-טק WOO

http://woo.io

WOO היא פלטפורמה המאפשרת לאנשי הייטק לדעת בצורה פשוטה מהו הביקוש אליהם בשוק והאם יש חברות בישראל או בארה״ב שיהיו מוכנות להציע להן ״משרת חלומות״ שתעמוד בקריטריונים אותם הם מגדירים (כסף, רילוקיישן, קידום בתפקיד, סוג חברה, טכנולוגיות ספציפיות…), כל זאת נעשה תוך שמירה על האנונימיות של המשתמש ועל זהותו .woo משמשת כ״שומר הסף״ של המועמד ודואגת שתתאפשר בקשת הצעה להיכרות עימו אך ורק במידה והחברה יכולה להציע למועמד את הדברים אותם הגדיר כחשובים לו (בשלב זה פרטיו עדיין אנונימי עבורם). החברה הוקמה על ידי לירן קוצר ועמי דודו והיא מונה עכשיו 25 עובדים בארץ ובארה”ב.

עמי דודו, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומייסד WOO

עמי דודו, סמנכ”ל הטכנולוגיות ומייסד WOO

כאשר מועמד מקבל פנייה מחברה, הוא יכול לראות מיהי החברה הפונה, כיצד היא עומדת בדברים אותם הגדיר כחשובים לו ובנוסף מקבל המועמד מידע מקיף על אודות החברה ופעילותה (הצוות, גודלגיוס, הטכנלוגיות, תרבות, אודות המוצר..). לאחר צפייה בנתונים המשתמש יכול להחליט האם לחשוף את זהותו בפני החברה הפונה. זאת במידה וההצעה מעניינת או שיוכל להחליט לוותר על ההצעה ולהישאר אנונימי.

מהצד של החברות המגייסות, הפלטפורמה של woo מאפשרת להם גישה לאנשי הייטק איכותיים שלא מחפשים בצורה אקטיבית עבודה ולכן קשה להגיע אליהם באמצעות הערוצים המסורתיים (חברות השמה, לוחות דרושים..).

רקע
היזמים הקימו בין היתר את חברת ההשמה  SeeVשהתמקדה בעזרה לסטארטפים במציאת אנשים טכנולוגים ברמה גבוהה(סיבי נרכשה לפני   כשנה וחצי ע״י מטריקס לאחר שהפכה לחברת ההשמה הטכנולוגית הגדולה בישראל).דרך סיבי, היתה ליזמים את האפשרות ללמוד את שוק מציאת העבודה בצורה מעמיקה וללמוד את כל הכשלים שבו ואת חוסר היעילות שלו. חברתwooהוקמה כדי לטפל בבעיית המחפשים הפאסיביים (80% משוק העובדים) – אותם אנשים שיש להם שאיפות ורצונות לשדרג את מקום העבודה שלהם אבל לא מחפשים הזדמנויות באופן אקטיבי בגלל המכשולים הקיימים בשוק (מצריך מאמץ, סיכון…). החברה הוקמה משילוב של הבנת השוק על ידי היזמים ביחד עם התשוקה שלהם להשתמש בטכנולוגיה על מנת לפתור בעיות.

לירן קוצר, מנכ"ל ומייסד WOO

לירן קוצר, מנכ”ל ומייסד WOO

לירן קוצר, מנכ”ל WOO: “רוב עובדי ההיי טק הינם עובדים מרוצים בסה”כ, אך לכולם יש אמביציה להתקדם ואת כולם מסקרן האם שאיפות אלו ניתנות למימוש. השימוש ב -WOO מאפשר להם לקבל תשובות לשאלות אלו במינימום מאמץ ובאפס סיכון״.

המצב בשוק היום

מחקרים מעידים כי שוק מחפשי העבודה הפאסיביים הוא עצום, בעיקר הודות לחוסר ניצול פוטנציאל שוק זה. על פי מחקר של לינקדאין יותר מ-80% מעובדי ההיי טק רואים עצמם כמועמדים פאסיביים, יש להם שאיפות ורצונות לשדרג את מקום העבודה שלהם אך הם אינם מחפשים באופן אקטיבי בחיפוש עבודה באופן אקטיבי בשל3 סיבות עיקריות:

  1. חיפוש גוזל זמן רב ומאמץ רב– הרוב מתעצלים להיכנס שוב לתהליך מעייף זה.
  2. פחד שיגלו במקום העבודה הקיים כי הם בוחנים אופציות נוספות.
  3. עיוורון– חסר לעובד מידע אודות האופציות הקיימות בשוק ומתאימות לכישוריו וניסיונו.
צוות WOO

צוות WOO

השיטות הקיימות אינן אפקטיביות – בעוד שמגייסים מסורתיים תרים אחר כישרונות ב”שיטת הממטרה” (“spray and pray”), שיטה הכוללת פנייה באמצעות קבוצות מיקוד גדולות שאינן מדויקות, גישתם הנוכחית מובילה לשיעור הצלחה חד ספרתי. שיטתה של WOO הוכיחה עצמה מעל למצופה ומובילה ללמעלה מ70% אחוזי תגובה עבור כל בקשה של חברה. אחוזי תגובה הגבוהים פי10 מכל פלטפורמה הקיימת כיום בשוק ומציעה גישה למועמדים פסיביים. הפלטפורמה שלoowמנטרלת את החסמים שצוינו ומאפשרת למועמדים לקבל תשובות על האפשרויות שלהם בחוץ בצורה פשוטה וחסרת סיכון . מצד שני מאפשרת לחברות לפנות אך ורק למועמדים רלוונטיים הן בהתאמה המקצועית שלהם והן ביכולת לענות לדרישות שלהם, דבר שמייצר שיח יעיל ונכון בין חברה מגייסת למועמד פוטנציאלי. ומייעל את עבודת הגיוס עבור החברה בצורה משמעותית.

 

לקוחות קיימים

WOOעובדת כיום עם למעלה מ-100 חברות, מסטארטפים צעירים ועד חברות בינלאומיות וביניהן  Microsoft, Wix, Yahoo, WeWork, Houzzו- HoneyBook. בנוסף יש כ- 200 חברות שפנו ל– WOOבבקשה להצטרף לשרות,ונמצאות ברשימת המתנה. ובימים אלו החברה מאיצה את קצב קליטת החברות.

הגישה שמובילה החברה המציבה את המשתמש בחזית איננה רק מועילה בצורה יוצאת דופן למשתמשים, אלא מהווה כלי מתקדם מאד גם עבור המעסיקים“, טוענת צ׳נדה טאונדסנד (Chanda Townsend) ,מנהלת הגיוס של חברת AutoPilot האמריקאיתWOO הינה הפלטפורמה היחידה המעניקה לנו הצצה לניסיונו של המועמד וגם לציפיותיו ממקום העבודה הבא, כך שהצעתנו העתידית יכולה להיות מדויקת. כתוצאה מכך מתקיים יחס המרה גבוה במיוחד החוסך זמן ומאמצים נכבדים בתהליך הגיוס“.

גיוס

בסבב גיוס הנוכחי גויסו 2.35 מיליון דולר. האנק ויגי’ל ופריטץ ליינמן(Hank Vigil & Fritz Lanman) מקרן Acequia האמריקאית, בין המשקיעים הראשונים ב-Pinterestו-Square , השקעה ראשונה בחברה ישראלית.לורד דיוויד אליאנס (Lord David Alliance), משקיע רב ניסיון, שקצר הצלחות רבות בהשקעות בחברות טכנולוגיה, אשר ייסד את אחת מחברות הטקסטיל החשובות בעולם,N Brown PLC וחברת Coats PLC. בין היתר הוא המשקיע העיקרי של חברת Similarweb. משה ליכטמן, שותף בקרן IGP, שכיהן בתפקידים בכירים במיקרוסופט, בין היתר כסגן נשיא החברה. הקים וניהל את מרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט ישראל, שהפך לאחד מהמרכזים הגדולים ביותר של החברה מחוץ לגבולותיה שלארה”ב.

שירלי מייזליש, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות