חדשות היום

משטחי העבודה” של פרומי”

www.promie.co.il 

פרומי (Promie App) נוסדה באוגוסט 2014 על-ידי שלושה חברים ששירתו יחד כלוחמים ביחידה מובחרת מעל ל-5 שנים. דניאל שושני (26) מנכ”ל, שי מוריה (26) מנהל פיתוח ואלחנן אביב (26) סמנכ”ל תפעול, החליטו להשקיע מכספם הפרטי ולפתח מוצר שישנה את הדרך בה מחפשים שירות ואת הדרך בה בעלי-מקצוע מקדמים את עצמם ברשת ובמובייל. הכל התחיל כשאחד מחבריהם לצוות, שפתח עסק לנגרות, חיפש דרך לשווק את עצמו באינטרנט. הוא פנה לאחד המפרסמים הגדולים וקיבל הצעה לפרסם מודעה במאגר העסקים שלהם בעלות חודשית של מעל ל-450 ש”ח. עברו 3 חודשים והוא לא קיבל פניה אחת(!) מלקוחות דרך הפרסום, ולאחר שביקש להתנתק הוא אולץ לשלם קנס יקר. בגדול, הוא שילם מעל ל-1000 ש”ח מבלי לקבל שום לקוח חדש לעסק הנגרות שלו.

לאחר שהבנו את הפערים בשוק הפרסום של בעלי מקצוע בישראל התחלנו לאפיין ולפתח את האתר והאפליקציה של פרומי שמחברים בין לקוחות שמחפשים שירותים לבין בעלי מקצוע בצורה אינטראקטיבית וחדשנית. לאחר שפיתחנו גרסת דמו הצלחנו לגייס 80 אלף דולר ממשקיע פרטי, ועלינו לגמר של כנס החדשנות באוניברסיטת תל-אביב מתוך מאות סטארט-אפים משתתפים, דבר אשר תרם רבות להתקדמות שלנו בסצנת ההייטק הישראלית. במהלך הדרך, מתן כהן (26), יוצא יחידת ממר”מ, הצטרף לצוות וכיום הוא האחראי העיקרי למח הטכנולוגי שמתפעל את הפלטפורמות שלנו. הוא מקפיד להתעדכן בכל עת על החידושים בשוק ואת מנגנון הפושים שלנו הוא תכנן בצורה קפדנית ומדויקת.

השקנו את האתר והאפליקציות בנובמבר 2015 ונכון להיום אנחנו מקדמים מעל ל-1100 בעלי מקצוע מתחומים שונים, ויוצרים תנועה של אלפי לקוחות שמחפשים שירותים בכל שבוע. הקושי בשוק שבו אנחנו עובדים הוא הצורך בשלושה ערוצי שיווק שונים – לקוחות שמחפשים שירות, בעלי המקצוע והחיבור שביניהם. על-מנת שהמוצר שלנו יהיה ייחודי וחדשני, כל בעל מקצוע אצלנו מקבל “משטח עבודה” באפליקציה ובאתר שמותאם לו אישית, וכולל בו את הפיצ’רים הבאים:

1)    התראות הפוש-נוטיפיקיישנס על לקוחות שמחפשים שירותים רלוונטיים אליו (בהתאם לעיסוק, מיקום וזמינות)

2)    יצירה ושיתוף של קופונים (פליירים) ללקוחות של פרומי הקרובים אליו או עוקבים אחריו

3)   שיתוף תיק עבודות

4)   סטטיסטיקות שיווקיות שנוגעות לפעילות שלו במערכת שלנו – כמה צפו בו, כמה חייגו אליו דרכנו, כמה חיפשו שירותים כמו שלו וכו’. השקיפות היא נושא חשוב מאד מבחינתנו.

5)   נוכחות במאגר העסקים שלנו באתר ובאפליקציה. מעכשיו כל לקוח שמחפש שירות אצלנו ייחשף לבעלי המקצוע.

6)   חלק מהעסקים שלנו מקבלים קידום של דף העסק שלהם בגוגל, דבר אשר מייתר את הצורך שלהם בבניית אתר וקידום שעולים אלפי שקלים בחודש אם לא יותר, ומביאים תוצאות גרועות מאד.

7)   ניהול פרופיל איכות

8)   סנכרון עם עמוד הפייסבוק העסקי ואתר האינטרנט שלו

Photo with Descriptionוהעלות של כל זה? 25 ₪ בחודש בלבד! בלי אותיות קטנות. לא משנה מצדנו אם בעל המקצוע קיבל 100 פניות או 20 פניות בחודש, המחיר יישאר זהה במתכונת הנוכחית של האפליקציה והאתר. זה אומר שבעל מקצוע כבר לא צריך לשלם אלפי שקלים על מנת לקדם את עצמו ברשת. עם פרומי זה עולה לו פחות ממנת שווארמה בחודש.

התחומים החמים אצלנו כיום הם שירותי ניקיון, הובלות, חשמלאים, מנעולנים, טכנאי מזגנים ואינסטלטורים, ובכל יום אנחנו מחברים בין לקוחות שמחפשים שירות שירות ובעלי מקצוע במערכת שלנו.

כיום, אנחנו במו”מ מתקדם עם 2 קרנות הון-סיכון שונות לגבי השקעה גדולה שתבטיח את הפעילות שלנו בישראל ל-3 שנים הקרובות ותאפשר לנו לייצא את המוצר הבא שלנו, Demandbox, לשווקים בינלאומיים. המוצר (שכיום אנחנו שומרים עליו בחשאיות יתרה), הוא שירות חדשני שיסופק ללקוחות קצה ברחבי העולם וישנה את כלכלת הזמינות (On-demand economy) כפי שאנחנו מכירים אותה. שיטות הפרסום המקובלות כיום ברחבי העולם לא נותנות פתרון ראוי לעסקים שמעוניינים לפרסם את עצמם, ורבים מהעסקים נופלים בין השורות של מנועי החיפוש ולוחות העסקים. הפתרון שישווק החל מה-1.6.2016 עם 5 לקוחות ממדינות שונות באירופה ואסיה יהווה חיזוק משמעותי לחברה שלנו ויפתח לנו אפיקי הכנסות חדשים וחשיפה לעשרות מיליוני משתמשים. העבודה היא קשה והשוק תחרותי מאד, אך אנחנו לא מפחדים מאתגרים ואנחנו מוכנים להם בכל רגע.

כש-400 אינסטלטורים פזורים על 40 עמודים באתר כלשהו, רק האתר יוצא נשכר. עם פרומי, כל העניין של “לשלם יותר כדי להיות ראשון” לא קיים. מחפש השירות אצלנו מציין מה הוא מחפש, למתי, איפה ומוסיף פירוט ותמונות אם הוא רוצה, הוא משגר את הבקשה מהאתר או מהאפליקציה בחינם וכל בעלי המקצוע הרלוונטיים יקבלו התראה חיה (פוש) עם כל פרטי הלקוח. אלו שמגיבים ראשונים יופיעו בראש הרשימה, ולאחר מכן הרשימה תסתדר לפי הדירוג (שהוא נושא חשוב כשלעצמו אצלנו בפלטפורמה ויש דגש רב על כך שבעלי המקצוע יהיו אמינים ומומלצים). זו לא פחות ממהפכה, ואנחנו בדרך להפוך את פרומי לפלטפורמת הקידום המשתלמת בישראל שתתחרה בשירותי הפרסום הוותיקים שלוקחים הרבה יותר מדי כסף על פרסום מודעה יבשה ולא יעילה בעולם המתפתח של היום.

בגדול, פרומי זה דפי-זהב שפוגש את UBER, ומכניס אלמנטים חדשניים לשוק מיושן שמתפקד כמו ספר טלפונים רק על דפי האינטרנט או מסכי המובייל. 

חגית חפץ, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות