חדשות היום

ARTBIT – טכנולוגית זיהוי תמונות

www.artbit.com

האפליקציה ארטביט קיימת זה מספר חודשים, בגלגולה הנוכחי. הטכנולוגיה עליה מתבססת ארטביט היא טכנולוגית זיהוי תמונה שפותחה על ידי VSTORY, חברת האם של ארטביט לפני כשנתיים וחצי. היזמים חיפשו שימושים לטכנולוגיה שמאפשרת זיהוי של תמונות. לאחר שהבנו שטכנולוגיה זקוקה למוצר כדי להתקיים, ולאחר שיתוף פעולה מוצלח מאוד עם מוזיאון תל אביב הבנו שעלינו על הנוסחה המנצחת – ארטביט היא הפלטפורמה שתזניק את עולם האומנות הלא מקוון למאה ה 21. כרגע ישנם כעשרים עובדים ברחבי העולם – אמנים, ראשי קהילות אמנים, מתכנתים, אנשי שיווק, מעצבים ואנשי תוכן שמשלבים ידים כדי ליצור מוצר חדשני שמשלב בין עולם האומנות ועולם הטכנולוגיה

על המוצר

TEAM

צוות ארטביט

ארטביט היא אפליקציה שמאפשרת לכל אדם בכל מקום לסרוק יצירת אומנות שמרגשת אותו ולקבל מידע על היצירה, האמן ויצירות נוספות של אותו אמן. ניתן לשלב קטעי וידאו ואודיו ולשתף את האומנות עם אחרים. המערכת מבוססת מיקום כך שהיא מאפשרת לך לראות מה הגלריות, מוזיאונים ויצירות אומנות רחוב הקרובות אליך, לצפות באומנות ולנווט אליהם כדי לראות את האומנות במציאות. לגלריות ואמנים אנחנו מציעים מערכת ניהול תוכן שנותנת להם את כל הכלים שהם צריכים כדי ליצור פרופילי אמן מקצועיים. אנחנו מזמינים את כל האמנים והגלריות לחבור ולהעלות את האומנות שלהם. משיתופי הפעולה שערכנו ראינו שאנשים מגיעים לגלריות לאחר שצפו בתערוכות דרך האפליקציה. אנחנו יודעים ללמד את הגלריות והאמנים על מספר האנשים שסרקו יצירה מסוימת או שמרו אותה במועדפים שלהם.

על הטכנולוגיה

2015-09-12 12.20.52הטכנולוגיה שאנו מציעים היא טכנולוגיה של סריקת תמונה עם מספר נקודות שוני. ראשית האפליקציה ממוקדת בעולם האומנות. למשל אם תלך למוזיאון לאומנות מודרנית ותסרוק את היצירה של אנדי וורהול שמציגה בקבוקי קולה עם אפליקציות אחרות, אתה תובל לאתר של קוקה קולה. כאשר תשתמש בארטביט תקבל מידע על היצירה ועל עולם התוכן שלה – מידע על היצירה עצמה, על האמן, ויצירות נוספות של אותו אמן. צורה נוספת בה הטכנולוגיה מותאמת לעולם האומנות היא בכך שהיא מאפשרת זיהוי תמונה בתנאי תאורה נמוכים, ללא פלאש (שמתבקשים במוזיאון) יחד עם טעינה אוטומטית של יצירות בהתאם למיקום כדי שתיכנסו למרתף המוזיאון עדין תוכלו לקבל מידע ללא חיבור אינטרנט פעיל.רובד אחרון של הטכנולוגיה הוא הרובד הגיאוגרפי – האפליקציה מבוססת מיקום ומאפשרת לך לגלות אומנות רחוב, גלריות ומוזיאונים בסביבתך. בלחיצה אחת אתם מסוגלים לראות את התערוכות המוצגות בסביבה הקרובה אליכם, לשמור יצירות שאהבתם וללכת לבקר בגלריה ולחזות באומנות שאהבתם.

home5נושא משמעותי נוסף הוא החיבור של עולם האומנות לעולם הדיגיטלי. בניגוד לעולמות תוכן אחרים עולם האומנות פוסע בצעדים איטיים מאוד לכיוון החיבור לעולם המקוון. זה נובע מכמה סיבות, בין היתר מהשמרנות המובנת שקיימת בעולם זה. סיבות יותר משמעותיות הן שאומנות במדיום דיגיטלי הרבה פעמים מאבדת מהמשמעות שלה. תשוו את הפעם הראשונה שבהם ראיתם תמונה של המונה ליזה לבין הפעם הראשונה בה עמדתם פנים מול פנים אל אותה היצירה.

ארטביט מאפשרת חיבור של העולם הפיזיקלי לזה הדיגיטלי. במקום לגרוע מהחוויה אנחנו מסוגלים להוסיף לה. בעודך חוזה ביצירה אתה מסוגל ללמוד על היצירה, על האמן ויצירות נוספות שלו. ניתן להוסיף וידיאו ואודיו כך שלמעשה אנו יוצרים שכבות תוכן שלא היו קיימות לפני ומעצימים את החוויה שמלכתחילה הייתה משמעותית.סיבה אחרונה להתקדמות האיטית לעולם הדיגיטלי היא שקיים קהל רחב שלא יודע כיצד לגשת לאומנות למרות שהוא יודע להעריך אותה. בעידן בו הסמארטפון הוא כלי בלתי נפרד מחיינו, ארטביט מסוגלת לגשר על הפער בין עולם האומנות שנראה מאיים ובין האנשים שרוצים ללמוד להכיר ולחוות אומנות. אין משהו מרגש מאשר לראות משפחה סורקת תמונה ומקבלת את המידע עליה בפעם הראשונה. התגובות שאנחנו זוכים מאנשים לא יאומנו באותנטיות ובהתרגשות שהן מכילות

עלויות תפעול

העלויות העיקריות כיום הן שוליות וכוללות בעיקר את הניהול השוטף. אנחנו כיום משקיעים בשיפור האפליקציה ובהוספת פיצ’רים חדשים שהבנו שהמשתמשים שלנו דורשים יחד עם הוספה של תכנים על מנת להיות מאגר אומנות מקיף. אנחנו מעוניינים ליצור קהילה שמעלה תוכן ומעדכנת את החומרים על ידי שיתופי פעולה עם תלמידי אומנות, מדריכי סיורים ושאר אנשים שבוערת בהם התשוקה לאומנות ושותפים לחזון של אומנות שנגישה לכולם

היקפי שוק

2015-09-12 13.01.46לאפליקציה כיום כמה עשרות אלפי משתמשים, יותר ממיליון יצירות אומנות וכ 90 אלף אמנים בדיקות הבטא וההיתכנות התבצעו בתל אביב וכעת אנחנו מתחילים בהתרחבות גלובלית לבירות האומנות ברחבי העולם. בחרנו להתחיל בתל אביב כיוון שהיא ללא ספק אחת מבירות האומנות העולמיות עם מגוון רחב מאוד של מוזיאונים, אספנים, גלריות, אמנים ואמני רחוב.כיום ניתן לסרוק כמעט כל יצירת אומנות שממוקמת בתל אביב וללמוד עליה. אנחנו גם עומדים בקשר עם גלריות ומבצעים שיתופי פעולה, כמו אירוע האומנות וההי טק שערכנו בגלריה גבעון או אירוע ה- Affordable art של בית המכירות תירוש שיתקיים בתחילת מרץ, צבע טרי או פסטיבל פלטפורמה לצילום.

גיוס

אנחנו בסיומו של סבב הגיוס השני שלנו ומתחילים סבב נוסף בקרוב. סבב הגיוס הראשון היה עבור הטכנולוגיה לזיהוי תמונה שמאפשרת היום את השימושיות של ארטביט. הסבב הנוכחי נועד להזרים כסף לפעילות השוטפת ולהתרחבות לבירות האומנות הבאות. יש לנו משקיעים בין-לאומיים ביניהם רובין המברו, חברת מוזיאון הוותיקן ומוזיאון העיצוב. פליפ ברטהארט, מבעלי בנק pIcket & co השוויצרי וראש עמותת החברים של המוזיאון לאומנות מודרנית בג’נווה. סילבין לוי, איש נדל”ן ואספן האומנות המודרנית הסינית המשמעותי ביותר בעולם המערבי.בהמשך השנה נצא בסבב גיוס נוסף.

תגובות סגורות