חדשות היום

RNTS הגרמנית רוכשת את חברת אינראקטיב הישראלית

RNTS Media NV, חברת האם שלFyber GmbH , המפתחת פלטפורמות טכנולוגיות לפרסום במובייל, מודיעה היום (חמישי. 3.3.16) כי חתמה על הסכם מחייב לרכישת 100% מהון המניות של חברת אינראקטיב, בסך 46 מיליון דולר שישולמו מיידית ובמזומן. בנוסף, קובע ההסכם יעדי הכנסות ל-3 השנים הקרובות, שיאפשרו להגדיל את התשלום ב-26 מיליון דולר נוספים, גם הם במזומן, כך שסכום התשלום הפוטנציאלי הכולל עבור העסקה יעמוד על 72 מיליון דולר. העסקה תושלם במהלך הרבעון השני של 2016.

במסגרת תנאי עסקת הרכישה שומרת אינראקטיב על עצמאות ותנוהל כחברה עצמאית בתוך RNTS וזאת כדי להמשיך את קצב הצמיחה הגבוה של החברה בשנתיים האחרונות.

חברת אינראקטיב הישראלית הוקמה בשנת 2007 ע”י זיו אלול (מנכ”ל) ועופר יהודאי (נשיא) והיא מפתחת טכנולוגיות לפרסום מודעות וידיאו ו-native במובייל ומנהלת בורסת פרסום בזמן אמת המבוססת על טכנולוגית RTB. אינראקטיב מגיעה ל- 630 מיליון משתמשים יחודיים בחודש ב-180 מדינות ויש לה סניפים בסן פרנסיסקו, ניו יורק ולונדון.

עד כה גייסה החברה כ-11.5 מיליון דולר ממשקיעים שונים בהובלת קרן אוורגרין ומספר אנג’לים ביניהם מודי כידון, משה תאומים ואודי הילמן. אינראקטיב דורגה בשנת 2015 במקום ה-25 בדירוג החברות הצומחות בישראל של דלויט וברשימת ה-500 החברות הצומחות באירופה, אפריקה והמזרח התיכון של דלויט. בשנת 2015 הציגה החברה ריווחיות והגדילה את הכנסות הברוטו שלה ב-110% לכ-43 מיליון דולר. בשנתיים הקרובות צפויה החברה להכפיל שוב את הכנסותיה.

הפלטפורמה של אינראקטיב משלימה את זו של Fyber, המגיעה למעל 500 מיליון משתמשים ייחודיים בחודש. ביחד, פוטנציאל הצמיחה של שתי החברות עצום ומהווה מהלך אסטרטגי ומשמעותי ביותר בעולם הפרסום הדיגיטלי, המאפשר ל- RNTS להיכנס מיידית לשווקים חדשים ולמקסם הכנסות באופן יחסי להיקף לקוחותיה.

מנכ”ל RNTS אנדראס בודצ’ק: “זהו ציון דרך משמעותי מאוד עבורנו, בדרך להפיכתנו לאחד הגורמים הבולטים בתחום טכנולוגיות הפרסום במובייל בכלל ובסביבת אפליקציות בפרט. בהמשך לרכישות שכבר ביצענו – Falk Realtime ו- Heyzap, רכישת אינראקטיב תאפשר לנו לייצר הכנסות בצורה הרבה יותר יעילה, לבנות פתרונות מונטזינציה מורכבים ורחבים יותר טכנולוגית ולהגדיל משמעותית את הגישה שלנו למשתמשי קצה. כפי שהבטחנו, השלמנו שתי רכישות השנה ואנו בטוחים כי בשנת 2017 קצב ההכנסות השנתי של הקבוצה יעמוד על 200 מיליון אירו”.

מנכ”ל אינראקטיב, זיו אלול, שיצטרף לדירקטוריון המנהלים של RNTS: “זהו הישג גדול עבורנו ואני מאוד גאה ומודה לצוות העובדים המסור ולמשקיעים שלנו. אנחנו עובדים עם Fyber ועם צוות ההנהלה החזק שלה במשך זמן רב ואנחנו שמחים להצטרף למשפחת RNTS ונלהבים מהפוטנציאל של העתיד המשותף, שיתוף הפעולה והסינרגיות האפשריות בין חברות הקבוצה”.

אינראקטיב היא הרכישה השלישית של RNTS והיא מתבצעת הודות למהלך גיוס אג”ח שביצעה החברה לאחרונה שיועד לרכישות וגיוסים לטובת פיתוח מנגנוני צמיחה.

תגובות סגורות