באייר תשקיע 10 מיליון דולר במיזמים טכנולוגיים בתחום החקלאות בישראל

באייר וטרנדליינס הודיעו היום על הקמת שותפות להשקעה בטכנולוגיות בתחום החקלאות, באמצעות הקמת קרן השקעות ייעודית. הסכם השותפות הנפרש על פני חמש שנים כולל השקעה של חברת באייר בסך 10 מיליון דולר, וניהול השקעותיה של הקרן בידי טרנדליינס.

 

באייר היא חברה גלובלית מובילה בתחום מדעי החיים, הפעילה בתחומי החקלאות והבריאות: חטיבת הבריאות בבאייר מפתחת, מייצרת ומשווקת תרופות לבני אדם ולבעלי חיים. חטיבת החקלאות עוסקת בפיתוח, טיפוח ושיווק זרעים לירקות ולגידולי שדה, ומוצרים להגנת הצומח.

טרנדליינס היא חברת השקעות ישראלית המאתרת, משקיעה ומטפחת מיזמים טכנולוגיים וחברות הזנק בתחומי החקלאות והבריאות, ונסחרת בבורסה של סינגפור.

קרן ההשקעות המשותפת לשתי החברות מתבססת על הידע והניסיון שנצבר בחברת באייר בתחום החקלאות, ועל המומחיות של טרנדליינס באיתור והשקעה בטכנולוגיות בשלבים ראשוניים.

“ישראל היא מוקד של חדשנות ופיתוח טכנולוגי וחברת טרנדליינס מביאה איתה היכרות מעמיקה עם הזירה הישראלית לצד ניסיון בהשקעות בתחומי החקלאות ולכן היא כה מתאימה לנו כשותפה”, אמר אדריאן פרסי, מנהל המחקר והפיתוח בחטיבת החקלאות של באייר. “תחום החקלאות בשל לאימוץ טכנולוגיות חדשות וחברת טרנדליינס, הממוקדת בהשקעה ובליווי ארוך טווח של רעיונות בשלבים מוקדמים עד להבשלה ולמישוש, מחזיקה באותם ערכים שבהם באייר מאמינה – של תמיכה בפיתוח חקלאי למען עתיד של קיימות”.

שינויי אקלים, לצד העמידות שמזיקים ועשבים מפתחים, הם רק חלק מהאתגרים של החקלאות היום. לצד הקשיים שמציבים התנאים הללו, חקלאים נדרשים להפיק יותר ויותר מזון – בריא, בטוח לשימוש, ואקולוגי. המטרה של באייר וטרנדליינס, באמצעות הקרן להשקעה בחקלאות, היא איתור פתרונות לאתגרים הללו, אשר פיתוחם יתרום לחיזוקה של חקלאות בת קיימא.

לדברי ד”ר ניצה קרדיש, מנכ”לית טרנדליינס אגטק: “בראש וראשונה אני רואה בהסכם שחתמנו עם באייר הזדמנות יוצאת דופן ליזמים הישראלים בתחום, באקדמיה ומחוצה לה, ואני קוראת לכולם לבוא ולשתף איתנו פעולה, להקים איתנו את הדבר הבא ולבסס את האקוסיסטם של האגטק בישראל. מעבר לכך, אני גאה בהסכם שחתמנו עם חברת באייר, קרן השקעות ייעודית בתחום עם שותף אסטרטגי כמו באייר, חשובה מאין כמוה ותתרום רבות לחברות הפורטפוליו שלנו.  בנוסף לכך, אין לי ספק שזהו מהלך נוסף שהשגנו בדרך להגשמת החזון להקמת תעשיית האגטק בישראל”.

כחברה הממוקדת בתחום מדעי החיים מעל ל-150 שנה, באייר פועלת באופן עקבי על מנת להביא לתחום החקלאות והבריאות אמצעים חדשניים לפיתוח, טיפוח והגנה על המזון לבני אדם ולבעלי חיים. באייר משקיעה שיעורים נכבדים מהכנסותיה במחקר ופיתוח בתחום הביולוגיה, הכימיה וההנדסה ומחזיקה שותפויות רבות עם גופים בתחומי המדע, הטכנולוגיה והאקולוגיה על מנת לתמוך בצרכים הגדלים של בני האדם, תוך שמירה על הסביבה.

טרנדליינס מחזיקה שותפויות רבות עם משקיעים במטרה לאתר ולפתח רעיונות מבטיחים המצויים בשלבים ראשוניים של גיבוש ומיועדים לתת מענה לצרכים הבוערים ביותר של האנושות – מזון ובריאות – ולהביא רעיונות למימוש.

תגובות סגורות