חדשות היום

אוטרכט, הולנד

כולם מכירים את אמסטרדם, ותיירים רבים לא פוסחים גם על ביקור בדלפט ובהאג בזמן הטיול בהולנד. אבל רק מעטים מגיעים גם לאוטרכט (Utrecht).
אוטרכט היא העיר הרביעית בגודלה בהולנד, עם היסטוריה שמתחילה הרחק בימי האימפריה הרומית ומרוחקת רק חצי שעה נסיעה ברכבת מאמסטרדם. אוטרכט היא אחת הערים העתיקות ביותר בהולנד, אבל האווירה בה צעירה ותוססת, אולי בשל העובדה שבעיר נמצאת האוניברסיטה הגדולה ביותר בהולנד, מה שמושך לעיר סטודנטים רבים.
אוטרכט היא עיר רומנטית להפליא, עם תעלות מים מקסימות שמעליהן גשרי אבן עתיקים, שנעים לשוטט לאורכן ולשבת בבתי הקפה שלגדותיהן. לחוויה רומנטית במיוחד מומלץ לטייל לאורך התעלות בכרכרה רתומה לסוס. בעיר יש מוזיאונים רבים ומעניינים, ובהם מוזיאונים חשובים לאמנות כמו הקתרינקונפנט ומוזיאון האוניברסיטה, לצד מוזיאונים ייחודיים, כמו מוזיאון הרכבות של הולנד, מוזיאון תיבות הנגינה ואפילו מוזיאון הביוב. יש בעיר גם הרבה פינות ירוקות, פארקים וגן בוטאני. בשל קרבתה לאמסטרדם כדאי בהחלט לשקול את אוטרכט כתחליף שקט וזול יותר מהעיר הגדולה, ממנו ניתן לנסוע נסיעה קצרה לאמסטרדם וליעדים נוספים במדינה.
אוטרכט היא העיר הרביעית בגודלה בהולנד, עם היסטוריה שמתחילה הרחק בימי האימפריה הרומית. הפארקים הרחבים, הנחבאים בין חורשות העצים של אוטרכט והבתים הכפריים הקטנים מתחרים ביופיים באחוזותיה הגדולות וטירותיה המפוארות של העיר. כאן התיישבו הרומאים לראשונה ושרידי נוכחותם מתקיימים עד היום בזכות המבנים העתיקים, הקתדרלות והכנסיות. כיום, אוטרכט עוברת תהליכי שינוי רחבים ובניינים מודרניים משמשים את תושביה, לצד המבנים העתיקים.

יום כיף באפטלינג
יער האגדות של אפטלינג משתרע על 720 דונם, ומשמש כביתם של גמדים שובבים, פיות מתוקות, מכשפים ואפילו פחי זבל מדברים. העיצוב המדהים כולל טירות אבירים, מערות גמדים מקסימות, פטריות ענק וגינות מרהיבות של פרחים ססגוניים, בעיקר הצבעונים המפורסמים של הולנד, הגדלים כאן בכל צבע שרק תוכלו לדמיין. כשלושה מיליון מבקרים בשנה מטיילים מדי שנה בין “דפי” ספר האגדות של אפטלינג, שנפתח ב-1952. עוד ייחוד של הפארק היא המוזיקה הנפלאה המלווה את האטרקציות השונות, שנכתבה בחלקה במיוחד עבור הפארק.
בנוסף לטיול ושיטוט ברחבי האגדות והסיפורים המתעוררים לתחייה, מספק הפארק גם מגוון מתקנים מלהיבים, כמו סירת פיראטים, רכבות, קרוסלות, ורכבות הרים, למשל. ה-Pegasus היא רכבת הרים מעץ בסגנון הישן. Python היא כבר רכבת מודרנית בעלת מסילת ברזל מתפתלת ומתעקלת בלופים, המגיעה למהירות של עד 85 קמ”ש ועד גובה של 29 מטרים. Vogel Rok היא רכבת הרים הנוסעת בחשכה אפלולית ומפחידה, הנקראת על שמה של ציפור יורקת אש ענקית בה תפגשו. Bobsled בנוייה כמזחלת הנוסעת במגלשות מיוחדות במהירות של עד 60 קמ”ש.
אם חשקה נפשכם דווקא במקלחת מרעננת, בואו לבדוק את ה-Pirana, סירות אבוב עגולות המשייטות בין אשדים ומפלים. אל תתאמצו להתחמק ממטחי המים, השאלה כאן היא לא האם תתרטבו או לא, אלא עד כמה נוטפי מים תהיו בסוף השיט הגואש. המעוניינים בשיט רגוע יותר יעדיפו את ה-Gondola, המשייטת בנוף יפה להפליא.

טירת דה האאר באוטרכט
הסיור היחיד שנערך באנגלית הוא בטירת דה-האאר. זו טירה מהאגדות של האבירים. ניתן להצטרף לסיור מודרך בטירה. מסתבר, שיש כאן גם נקודה יהודית. הבעלים של הטירה התחתן עם הלנה דה רוטשילד ובכך היה לו מימון לערוך שיפוץ יסודי שארך 20 שנה. הביאו 7,000 עצים גדולים, עקרו כפר שלם ובנו טירה ציורית מהאגדות.
החדרים מפוארים בצורה מדהימה, הריהוט יפה והחדרים מצויידים בכל שכלולי הטכנולגיה של לפני 130 שנה כמו חשמל ומים זורמים. הטירה מוקפת גנים יפהפיים, תעלות ובריכות מלאות בברבורים. מי שרוצה הרחבה על המקום ימצא אותה בקישור:
Www.Tapuz.Co.Il/Blog/Viewentry.

מוזיאון הרכבות באוטרכט
מתאר את תולדות הרכבות בהולנד עם דגמים והפעלות רבות. החנייה במוזאון עולה ארבעה יורו – אפשר להחנות שם רק עד השעה 17:30, אחר כך לא ניתן לצאת מהחניון. היתרון שלו הוא קרוב מאוד למרכז העיר, מגדל הפעמונים והתעלות. והחנייה בסביבה שלהם עולה הון.

הדום (De Dom)
זוהי קתדרלה גותית גדולה, שנבנתה באוטרכט בין השנים 1254 ו-1520 ומתגאה בצריח הגבוה ביותר בהולנד כולה (112 מטרים). אם הלכתם לאיבוד באוטרכט, הצריח הזה הוא המצפן שלכם.
כתובת: Achter De Dom 1
שעות הפתיחה: בקיץ 10:00-17:00, בחורף 11:00-16:00
אתר אינטרנט: Www.Domkerk.Nl

תעלת המים אודה גראכט (Oude Gracht)
זוהי תעלת המים החוצה את מרכז אוטרכט, ולאורכה מסעדות ובתי קפה נעימים. אם מתחשק לכם לשרוף קצת קלוריות לאחר צריכה מופרזת של פריטס.

טירת דה האאר
בהולנד יש מעט מאד טירות, המתקרבות לדימוי הטירות באגדות בסגנון הבניה הנאו-גותי של ימי הביניים, אך טירת De Haar נראית באמת כאילו יצאה מסיפור אגדות. הטירה מוקפת בתעלת מגן, גנים עתיקים, בריכות ויער אמיתי. הטירה נבנתה במהלך המאה ה-14, על שטח משקעים של נהר הריין. ההתייחסות ההיסטורית הראשונה בכתובים לטירה היא משנת 1391. הטירה הזו היא באמת מיוחדת בגלל שלפני למעלה מ-100 שנה היא עברה תהליך שחזור ובניה מחדש שלא היה כדוגמתו באירופה. תהליך השחזור כלל לא רק את הבניין אלא גם את גני הטירה. אפשר לבקר בחדרי הטירה רק בזמן סיור מודרך. הסיור נמשך קרוב ל-50 דקות ומתחיל אחת לשעה. ילדים עד גיל חמש אינם רשאים להצטרף לסיור המודרך.

פארק הואה פלואה
אחד מהפארקים הותיקים והגדולים בהולנד. גודלו כ-55,000 דונמים של יערות, אגמים, שדות בור וחולות סחף. יחד עם מוזיאון קרולר-מולר והגן המפוסל מציע הפארק שילוב מיוחד של טבע, אומנות, ארכיטקטורה, מרחב ושלווה והינו בית להרבה מיני צמחים ובעלי חיים בסכנת הכחדה. תוכלו לטייל בו במשך שעות או לרכוב על אופניים. במרכז הפארק תוכלו גם ליהנות מפעילויות ספורט, תרבות וחינוך שונות לילדים ולמבוגרים. יש בו מוזיאון פתוח על שטח רחב מימדים (44 דונם) עם אגמים, תעלות ומפלי מים, 80 חוות, כנסיות, בתים בסגנונות שונים, טחנות רוח, אזורי תעשיה, חנויות. במוזיאון תראו איך חיו התושבים המקומיים מהמאה ה-17 ועד ימינו. במקום יש מיצג מולטימדיה עם רוחות ושינוי מזג אויר, אל תוותרו עליו.

הדולפינריום
זהו גן החיות הימי הגדול ביותר באירופה ויש כאן הרבה מה לעשות ולחוות. ההופעות נערכות בדרך כלל אחת לשעה. אם תתכננו את היום היטב, תוכלו לצפות כמעט בכל ההופעות. בכיפה (Koepel) תוכלו לצפות בהופעות מרשימות של דולפינים. הופעת סוס-הים ואריה-הים ילמדו אתכם הכל אודות חוש הומור ימי. אל תשכחו לבקר גם את הלגונה ואת האקוואריום. יום מהנה בדולפינריום הוא לא רק חוויה כיפית, אלא גם חוויה מרגשת ומלמדת.
שעות פתיחה: אפריל – אוקטובר, כל יום בשעות 10:00 – 17:00.

(באדיבות אתר: http:www.writing.co.il//)

דניאל וסרמן

תגובות סגורות