חדשות היום

חופשת אופניים במורזין

כשאנחנו נוסעים לרכוב בחו”ל, אנחנו מחפשים את החוויה הכי שונה שניתן לקבל ממה שיש לנו פה בפרובינציה. Morzine נמצאת באלפים הצרפתים, מרחק שעה ורבע נסיעה מג‘נבה, והיא העיירה המרכזית והגדולה ביותר באזור סקי עצום מימדים שנקרא Portes Du Soleil (שער השמש).

למה דווקא מורזין?
הרכבלים: רכבלים כבר פגשנו אצלנו (מנרה, חרמון), אבל אצלנו מדובר על רכבל אחד. דמיינו לעצמכם את הכרמל, רמות מנשה והגלבוע גם יחד מחוברים ביניהם ב-24 רכבלים, ובהפרשי גבהים גדולים פי שלושה, תוסיפו לזה נוף אלפיני של מצוקים, שלג עד, אגמים על ההרים וכו‘, ותבינו למה מורזין – זו הרי חווית רכיבה מטורפת לה אין בעולם אח ורע. מגוון השבילים האינסופי: 650 ק”מ של סינגלים מכל הרמות, משבילים ירוקים בזוויות יחסית מתונות, ועד סינגלים שחורים בזוויות מטורפות כשעליהם נוספים פארקים שלמים של קפיצות – כמות שבילים כזו יש רק באגם גרדה באיטליה, מגוון כזה אין בשום מקום בעולם. העצמאות: מסלולי הרכיבה במורזין משולטים היטב וקלים מאד לאיתור, כך שכל אחד יכול למצוא את דרכו בקלות, בדיוק כמו ‘אתר הבית‘ של כל אחד מאיתנו. עצמאות כזו ניתן למצוא בחופשת סקי כמעט בכל אתר, אבל בעולם תיירות האופניים הבתולי אין עוד דברים כאלה. הנוחות: כאמור, מורזין נמצאת בסה”כ שעה ורבע מג‘נבה. שאטלים שעובדים 24 שעות ביממה וערוכים להובלת אופניים הופכים את ההגעה אליה לפשוטה ביותר. היצע המגורים המתאימים לאחסון רוכבי אופניים גדול מאד, ושרותי הטיפול המקומיים באופניים רבים.

מתי מורזין?
חופשת אופניים במורזין כדאית רק כשכל הרכבלים פתוחים, וזה קורה מסוף השבוע האחרון של יוני ועד סוף השבוע האחרון של אוגוסט או הראשון של ספטמבר.

למי מורזין?
לכל אדם שאופני הרים הם התחביב שלו בו הוא עוסק באופן קבוע (פעם – פעמיים בשבוע), ומתורגל ברכיבה בירידות (וירידות לצורך העניין הן הרי ירושלים, הגליל והכרמל, אבל גם רוכבי בן-שמן מתאימים לקטגוריה הזו).

איפה רוכבים?
במורזין אין צורך ברכב. הרכבלים יוצאים מתוך העיירה ומקושרים ביניהם, ואין צורך בשום הסעות.
ממורזין יוצאים שני רכבלים:
האחד – נקרא Pleney, ומשמש גם לעליה להר הקרוי כך ולמסלולים היורדים ממנו, וגם כנקודת יציאה לרכיבה לאיזור העיירה לז‘ה (Les Gets). ההגעה ממורזין ללז‘ה תהיה באמצעות אוטובוס + טריילר שיעבוד בסבבים מהבוקר עד שעות אחה”צ.
השני – Super Morzine, משמש כצינור יציאה לכל האזורים המרוחקים.
העיירה לז‘ה נמצאת כחמישה ק”מ מערבית למורזין ו-300 מטר מעליה, ויוצאים ממנה שני רכבלים:
האחד – Chavannes, ממנו יורדים כמה מסלולים חזרה לעיירה, ומסלול אחד למורזין.
השני – Mont Cherry ממנו יורדים כמה מסלולים לכיוון העיירה, ומסלול אחד למורזין.
חזרה ל-Super Morzine: הסופר מורזין ורכבל ה-Zore שבהמשכו, משמשים כאמור כצינור יציאה לאזורי רכיבה נרחבים.
בסוף ה-Zore מדוושים עד קרוב לעיירה Avoriaz, ויורדים מזרחה לעמק שנקרא לינדרה (Lindarets).
הלינדרה הוא צומת מרכזי בו תעברו כמה פעמים במהלך החופשה. מלבד שניים-שלושה בתי קפה, תמצאו בלינדרה גם שני רכבלים להמשך הטיול, ורכבל נוסף באמצעותו תחזרו לקראת סוף היום ל-Avoriaz בדרך הביתה.
כאמור, יוצאים מלינדרה שני רכבלים:
האחד, לכיוון Mossettes (הנקודה הגבוהה ביותר באיזור), ובהמשך לעיירות (השוויצריות) Les Crosets ו-Champery.
השני, רכבל ה-Chaux Fleurie ממנו יורדים כמה מסלולים לפארק הקפיצות של Chatel (מומלץ לעבור שם גם אם אינכם נמנים על קהל הקופצים).
מפארק הקפיצות ניתן להמשיך לטיולים רחוקים הכוללים את העיירה Chatel, והלאה ל-Morgin, Torgon ו-Champousin ממנה ניתן לחזור ל-Les Crosets ולחזור הביתה דרך צידו השוויצרי של רכבל ה-Mossettes עליו סיפרנו לכם קודם.

…בקיצור, לא ממש חסר לאן לרכוב…

איך טסים?
הטיסה לג‘נבה. ניתן לטוס באמצעות אל-על (140$ להטסת אופניים) או באמצעות חברת הטיסות המוזלות Easy Jet (70€ להטסת אופניים)

איך מגיעים מג‘נבה למורזין?
קל ופשוט, שרות שאטלים שעובד 24 שעות ביממה ומצוייד בטריילרים לסחיבת ארגזי האופניים.

איפה לנים?
במלונות או בדירות. שיטת הלינה הפופולארית ביותר במורזין היא בדירות מאובזרות למחייה – חדרי מגורים, שרותים, מקלחות, מטבח מאובזר, וסלון נעים. כמובן שיש גם לא מעט מלונות.

איפה אוכלים?
במורזין ולז‘ה כמות לא קטנה של מסעדות. בנוסף, באופן די מפתיע, הסופרמרקטים זולים מישראל, וכוללים מגוון בהחלט מעניין ואיכותי של אפשרויות מזון.

איך מתקנים אופניים?
במורזין ולז‘ה כמה וכמה חנויות אופניים עם רמת מכונאות בהחלט טובה, ומלאי חלפים לא קטן.

מה עושים ביום שהחלטנו לא לרכוב?
מורזין היא כפר נופש, וככזה היא מציעה מגוון אפשרויות גדול: ראפטינג, פארק חבלים, אומגה מטורפת, טיסה במצנחי רחיפה, נסיעה לג‘נבה, ועוד.

(באדיבות אתר: http:www.writing.co.il//)

שלי קלוגמן

תגובות סגורות