חדשות היום

ברצלונה

העיר השנייה בגודלה בספרד. ברצלונה ידידותית ביותר לתייר. גם מטייל שיסתובב בה ללא הכוונה, יוכל ליהנות מהעושר התרבותי והאווירה המיוחדת של העיר.
ברצלונה היא חגיגה אמיתית לעיניים, ומה שהכי נהדר בה לתייר הוא שהיא לא כל כך גדולה. בין רוב האתרים אפשר ללכת ברגל, דרך השדרות והרחובות, לעצור לטפאס קטן, להיכנס למוזיאון, לשמוע נגני רחוב ולהמשיך.

פארק גואל
הפארק המפורסם, שהוכרז על ידי ארגון אונסק”ו כאתר מורשת עולמית בשנת 2005, תוכנן במקור כמיזם נדל”ני של אזוביו דה-גואל ועוצב על ידי אנטוני גאודי. כיום הפארק מהווה אטרקציה תיירותית בולטת ונמצא במסלול הקבוע של כל תייר המגיע לעיר. בכניסה מחכות מדרגות שנפרשות לאורך שני קילומטרים עד לשדרת עמודים מרשימה בסגנונו הייחודי של גאודי. לעצלנים שבינינו נבנו גם מדרגות אוטומטיות. מספק עוד נקודת תצפית יפה על העיר ומשלב הליכה נעימה בצמחייה הירוקה.

מוזיאון פיקאסו
מוזיאון פיקאסו הוא המוזיאון המבוקר ביותר בברצלונה עם למעלה ממיליון תיירים בשנה, ואת זה ניתן לנחש לפי התור בכניסה, שבשיא עונת התיירות משתרך על פני מספר רחובות. ההמתנה אמנם עלולה להיות מייגעת מעט, אבל התמונות בחמשת בתי המידות המרכיבים את המוזיאון שוות את המאמץ. זהו האוסף המקיף ביותר של עבודותיו המוקדמות
של פיקאסו, וממש אפשר לראות את השלבים השונים בהתפתחות סגנונו.

מוזיאון השוקולד
מוזיאון השוקולד ממוקם בבניין מרשים, אחד הבניינים העירוניים הראשונים שנבנו בעיר. ניתן ללמוד שם על ההיסטוריה של השוקולד, החל מגילוי הקקאו ועד ימינו, וגם ללמוד על אופן השימוש בו בתרבויות השונות. במוזיאון יש מכונות עתיקות לעיבוד השוקולד ובהמשך מגיעים לאולם בו מוצגים מאכלים וקינוחים העשויים כולם שוקולד. לבוא רעבים.
פארק הלבירינת: מירוץ במבוך
פארק לבירינת (Parc del Laberint) הוא פארק עתיק ומוזר, שבמרכזו מבוך ענק הבנוי משורות של עצי ברוש. הוא כולל מספר מתחמים של גנים במפלסים שונים, ויש בו חורשות אורנים, ערוגות פרחים ואגם. מקום מומלץ למשפחות עם ילדים. הילדים ישמחו להתרוצץ במבוך, לחפש אתכם ולהוציא מרץ.

מזרקת הקסם: מופע מרהיב של אור ומוזיקה
הקטנים יבהו, הגדולים יעריכו. למרגלות הארמון הלאומי ממוקמת שדרת מזרקות הקסם (Font Montjoic), המובילה אל המזרקה הגדולה ביותר בכיכר אספניה, בה מתקיימים מדי ערב מופעי המזרקות. המופעים נמשכים כעשר דקות
וכוללים אלמנטים של מים, אור, תאורה ומוזיקה. הפעוטות יהיו מרותקים, והילדים הגדולים יותר ידעו להעריך את היופי. המופע מתקיים מספר פעמים בכל ערב, מדי חצי שעה עגולה. מומלץ להקדים כדי לתפוס מקום טוב, כי המקום הומה תיירים
מדי ערב.
משחק כדורגל באצטדיון קמפ-נואו
אם אתם נמצאים בעיר בזמן משחק ביתי של בארסה, מומלץ בחום לסור לקופות (כשלא מדובר במשחק צמרת אפשר למצוא כרטיסים במקומות טובים בזול יחסית). האווירה בקמפ-נואו לא דומה לשום אצטדיון כדורגל אחר. לפני תחילת כל משחק שרים האוהדים את ההמנון הקטאלוני (ה-Els Segadors) והמגרש שוקק אנרגיות.

האקווריום
אם אתם עם הילדים בברצלונה, זה המקום בשבילכם. אחד האקווריומים הגדולים בעולם עם מבחר מרהיב של כרישים, מנטה ריי, סוסי ים ושאר חיות-מחמד אוקיאניות. 10 דקות הליכה משם תמצאו את שכונת ברסלונטה, שתי וערב צפוף של בתים עם מבחר מסעדות דגים.

שעות הדמדומים
ברצלונה מציעה חיי לילה עשירים וסוערים: ברים אולטרא מודרניים, פרויקטים אמנותיים אוונגרדיים ומועדונים מעודכנים.
כמו בערים אחרות בספרד, גם כאן הלילה מתחיל מאוחר. את ארוחת הערב יסיימו המקומיים בערך ב-22:00. או אז הם יצאו לטיול רגלי קצר, לשיחה נינוחה עם חברים ועם הילדים (אחד הדברים המפתיעים בספרד הוא שעות הערות של ילדים קטנים, המתלווים אל הוריהם למסעדות). רק אז יגיע זמנם של הברים. מועדוני ריקודים ודנס-ברים לא יתמלאו עד השעה 1-2 בלילה, ובסופי השבוע אנשים מסתובבים ברחובות עד אור הבוקר.

Taller de Tapas
הבעיות ברוב הטפאס ברים הטובים הן שאין תפריט, המוכרים לא יודעים אנגלית וקצת קשה לדעת מה להזמין. בטאלר דה טפאס יש תפריט באנגלית, מה שאומר בדרך כלל “מלכודת תיירים”, אבל לא כאן. התפריט עשיר מאוד ויש מיוחדים כל יום. צ’וריסו מטוגנות בסיידר, סרטנונים עם ביצים מקושקשות, אנשובים במרינדת רימונים ומה לא.

(באדיבות אתר: http:www.writing.co.il//)

תמר לוז

תגובות סגורות